Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@02:05:55 GMT

خرمشهر نیاز مبرم به تصفیه خانه آب شرب دارد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۴۱۹۸

خرمشهر نیاز مبرم به تصفیه خانه آب شرب دارد

حجت الاسلام عادل پور با بیان اینکه خرمشهر نیاز مبرم به تصفیه خانه آب شرب دارد گفت: اگر ۱۰ درصد باقی مانده این تصفیه خانه اجرایی شود از نظر کمی و کیفی مشکل آب رسانی نیز حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام محمد جواد عادل ‌پور» در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی شهرستان خرمشهر که به ریاست استاندار خوزستان در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه خرمشهر نیاز مبرم به یک تصفیه خانه آب شرب دارد اظهار کرد: اکنون 90 درصد این تصفیه خانه آماده بهره برداری است و اگر 10 درصد دیگر هم انجام شود مشکل آب رسانی از نظر کمی و کیفی در شهرستان خرمشهر رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه خرمشهر خواستار توجه ویژه به تصفیه خانه غرب و شرق کارون و جزیره مینو شد و افزود: متاسفانه این تصفیه خانه ها مشکل دارند و باید برای انجام تعمیرات اساسی به آنها توجه ویژه شود.

 

وی با اشاره به مشکلات حوزه آب در روستا‌های مسیر شلمچه تصریح کرد: در حال حاضر آب رسانی به روستا‌های مسیر شلمچه و پایانه شلمچه از خط لوله شهری تامین می‌شود و این امر باعث افت فشار در این روستا‌ها شده لذا باید در این مسیر برای روستا‌ها خط جداگانه اجرا شود، اگر در آینده این مشکل حل نشود مشکلات آب شرب روستا‌ها دوچندان خواهد شد.

 

حجت الاسلام عادل پور با بیان اینکه در خرمشهر 60 درصد از کابل برق خودنگهدار استفاده شده و 40 درصد دیگر همچنان باقی مانده اضافه کرد: از طرفی شاهد بروز مشکلاتی همچون سرقت، فرسودگی و افت فشار برق در شبکه هستیم و از طرفی دیگر 10 کیلومتر از شهرستان خرمشهر نیاز به اصلاح شبکه در محل‌های سرقت شده دارد.

 

وی یکی دیگر از مشکلات اساسی این شهرستان را فرسودگی دیوار ساحلی دانست و عنوان کرد: دیوار ساحلی کارون در حال ریزش است و خطراتی را برای این شهر ایجاد می‌کند و برای تامین اعتبار جهت تکمیل پروژه دیوار ساحلی باید چاره اندیشی شود.

 

امام جمعه خرمشهر به آسفالت معابر شهری نیز اشاره کرد و ادامه داد: درصد زیادی از معابر خرمشهر نیاز به آسفالت و زیرسازی دارند و پروژه‌های نیمه تمام فاضلاب عامل عمده آسفالت نشدن معابر است.

 

«سید لفته احمدنژاد» نیز در این نشست تامین آب کشاورزی را مطالبه مردم خرمشهر خواند و اظهار کرد: تامین آب زمین‌های کشاورزی شلمچه و اجازه به کشاورزان برای کشت شلتوک در تابستان و موضوع حق آبه شهرستان از مطالبات به حق مردم است.

 

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی رفع مشکلات شبکه آب رسانی غرب کارون را به عنوان مهد کشاورزی خرمشهر برشمرد و افزود: تکمیل پروژه‌های آب رسانی و ایجاد شبکه جدید آب غرب کارون با توجه فرسودگی شبکه و همچنین تاسیسات آبرسانی آن منطقه از مشکلات این شهرستان است.

 

وی با اشاره به اینکه اصلاح شبکه آب در مسیر شلمچه، شنه، محرزی و جزیره مینو از دیگر مشکلات شهرستان خرمشهر است بیان کرد: توسعه نخیلات و لایروبی انهار کشاورزی در جزیره مینو و روستا‌های خرمشهر مهم است چرا که احیای نخیلات باعث افزایش کمی و کیفی محصولات، جهش تولید در بخش کشاورزی، بهبود شرایط معیشت و اشتغال زایی در این روستا‌ها خواهد شد.

 

احمدنژاد احداث پل جدید در شهرستان خرمشهر را یک نیاز اساسی برای روان سازی عبور و مرور مردم عنوان کرد و گفت: جایگزینی پل شناور روستای منیخ، حفار شرقی و معمره صنگور را از دیگر خواسته‌های مردم خرمشهر است همچنین احداث پل روگذر در میدان مطهری مرکز شهر خرمشهر به منظور روان سازی عبور و مرور لازم و ضروری است.

 

وی با اشاره به دیگر مطالبات مردم شهرستان خرمشهر نیز اذعان کرد: توسعه گردشگری در خرمشهر و جزیره مینو، تکمیل ساحل سازی مینو و خرمشهر و چهاربانده کردن جاده – خرمشهر اهواز، رسیدگی و ساماندهی به وضعیت موجود شلمچه، تکمیل بیمارستان شهید موسوی که در حد فنداسیون است و سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه بیمارستان فوق تخصص قلب خرمشهر از دیگر مطالبات به حق مردم این شهرستان است.

 

در ادامه «فرزان عباسیان» نیز از تامین و خریداری 60 درصد تجهیزات و لوازم مورد نیاز تصفیه خانه آب خرمشهر خبر داد و ابراز کرد: این تجهیزات و لوازمات در حال نصب است و با توجه به اینکه آبفا 110 میلیارد ریال دیون دارد برای امسال از محل آب رسانی برای شهرستان خرمشهر اعتبار دیده شده و اگر این اعتبار طبق برنامه جذب شود می‌ توان کار را به اتمام برسانیم.

 

سرپرست شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به روند اجرای پروژه اصلاح شبکه فاضلاب در این شهرستان تصریح کرد: طبق ماده 56 برای شهرستان خرمشهر 4 هزار میلیارد ریال از سازمان برنامه و بودجه اعتبار گرفته شد و مجوز بانک در حال پیگیری است همچنین اسناد مناقصه فاضلاب برای 120 کیلومتر خطوط فرسوده و بخشی از مناطق برای توسعه، اولویت بندی شده و ظرف هفته آینده آماده است.

 

وی یاد آور شد: در حال حاضر خطوط اصلی فاضلاب در سه سند فازبندی شده و ظرف 20 روز آینده در حوزه تشریفات مناقصه می‌شود و امید است تا تیرماه امسال پیمانکاران پروژه‌های فاضلاب انتخاب می‌شوند.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: سرپرست شرکت آب و فاضلاب خوزستان نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی مطالبه مردم خرمشهر مشکلات آب و فاضلاب نشست شورای توسعه و برنامه ریزی خبرگزاری شبستان خوزستان تصفیه خانه آب شرب آسفالت معابر امام جمعه خرمشهر منطقه آزاد اروند شهرستان خرمشهر تصفیه خانه آب خرمشهر نیاز جزیره مینو روستا ها خواهد شد آب رسانی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب

دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از امکان واگذاری انشعاب فاضلاب تا تابستان در شهر قاین خبر داد و گفت: با استقرار پکیج تصفیه فاضلاب، این امکان تا تکمیل دوره ساخت تصفیه خانه فاضلاب فراهم می شود.

او افزود: تا پایان سال بر اساس پیش بینی صورت گرفته شبکه جمع آوری فاضلاب قاین ۸۰ درصد و احداث تصفیه خانه این شهر نیز از پیشرفت ۵۰ درصدی برخوردار خواهد شد.

دوستی با بیان این که در چهار شهر استان در حال حاضر شبکه جمع آوری فاضلاب در دست اجرا داریم، عنوان کرد: اکنون در شهرهای بیرجند، قاین، سربیشه و فردوس شبکه جمع آوری فاضلاب در حال اجرا است که تنها در مرکز استان شبکه در حال بهره برداری است.

بیشتر بخوانید

نصب ۵۸۰ انشعاب فاضلاب در بیرجند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به این که به دنبال ارتقای شاخص‌های های برخورداری از شبکه های جمع آوری فاضلاب در سطح استان تا متوسط کشوری هستیم، تصریح کرد: در این زمینه عقب ماندگی هایی در استان وجود دارد. 

او ادامه داد: در شهر فردوس ضمن تسریع در اجرای شبکه سعی بر انتخاب پیمانکار و اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهر فردوس است که در این زمینه به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.

دوستی از راه اندازی فاز مایع تصفیه خانه فاضلاب سربیشه تا انتهای سال خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال امکان واگذاری انشعاب در این شهر نیز فراهم شود.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد
  • ‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب