Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@14:00:47 GMT

وقوع ۱۶۴ زمین‌لرزه در شهرستان گناوه

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۵۱۳۲

وقوع ۱۶۴ زمین‌لرزه در شهرستان گناوه

به گزارش تابناک به نقل از مهر، از روز یکشنبه هفته جاری که زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر شهرستان گناوه را لرزانده بود، تا پایان روز جمعه ۱۶۴ زلزله بزرگ و کوچک در این منطقه ثبت شده است.

روز جمعه شش زمین‌لرزه در شهرستان گناوه رخ داد که بزرگترین زلزله دارای شدت ۳.۸ ریشتر بود.

در حالی که در دو روز نخست وقوع زلزله در گناوه به فاصله هر ۲۰ دقیقه یک زلزله رخ می‌داد، اکنون به ازای هر چهار ساعت یک زمین‌لرزه در گناوه ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در روز‌های نخست چندین زمین‌لرزه بالای چهار ریشتر رخ داد، ولی امروز هیچ پس لرزه چهار ریشتری ثبت نشده است.

وقوع زلزله شدید ۹. ‏۵ ریشتری در ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه روز یکشنبه ۲۹ فروردین ماه جاری در شهرستان گناوه اگر چه خسارات جانی نداشت، اما باعث خساراتی بر ساختمان‌ها و منازل و باعث ترس و نگرانی مردم شد.

پس لرزه‌ها اگر چه خساراتی نداشته‌اند، اما باعث نگرانی مردم به خصوص در روستا‌های نزدیک به کانون زمین لرزه شد.



خدمات‌رسانی ادامه دارد / ‏برپایی ۴۴۰ چادر امدادی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در گناوه نیرو‌های امدادی حضوری گسترده در منطقه داشته‌اند و خدمات‌رسانی ادامه دارد.

غلامرضا حاجیانی با اشاره به اینکه تا کنون ۴۴۰ دستگاه چادر امدادی توسط نیرو‌های امدادی در مناطق زلزله شهرستان گناوه و دیلم برپا شده است خاطرنشان کرد: با توجه به ارزیابی‌های مستمر تیم‌های عملیاتی این خدمات همچنان ادامه دارد.

وی افزود: خدمات رسانی به مناطق زلزله زده تا کنون توسط تیم‌های عملیاتی هلال احمر متشکل از ۸۳ نفر از پرسنل، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در حال انجام است.

حاجیانی اظهار کرد: همچنین طی شش روز اخیر ۵۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، توسط ۱۸ خودروی سنگین و سبک کمک دار در سطح شهر و روستا‌های شهرستان‌های گناوه و دیلم انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در پایان با توجه به توزیع اقلام غذایی در روستا‌های حادثه دیده افزود: ۵۰۰ بسته اقلام غذایی در ۲۳ روستا از مناطق زلزله شهرستان‌های گناوه و دیلم توزیع شده است.

رفع مشکل برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات ایجاد شده در زیرساخت برق اظهار داشت: برخی از تاسیسات از جمله پایه‌ها و ترانس‌های برق در جریان این زمین‌لرزه دچار آسیب شده است.

غلامرضا حشمتی با اشاره به اینکه بخش عمده تاسیسات ترمیم شده است افزود: بخشی از کار ترمیم بهسازی تاسیسات آسیب دیده نیز باقیمانده است که از همه ظرفیت‌ها برای تکمیل ان استفاده خواهد شد.

وی یکی از اولویت‌های اصلی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر را تامین برق پایدار مشترکان دانست و خاطرنشان کرد: برق مشترکان در مناطق زلزله زده گناوه در کمتر از یک ساعت وصل شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم سردار حجازی دعای روز دهم رمضان رستم قاسمی بوشهر گناوه زلزله گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم سردار حجازی دعای روز دهم رمضان رستم قاسمی شهرستان گناوه استان بوشهر مناطق زلزله زمین لرزه هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۵۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات زلزله ۴.۶ ریشتری حوالی خنج فارس

آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا غلامی با اعلام این خبر افزود: بلافاصله به محض وق. ع زمین لرزه تیم‌های ارزیاب به منطقه و کانون زمین لرزه اعزام شدند و تاکنون خسارتی گزارش نشده است.

همچنین اسماعیل کیانپور جانشین اورژانس لارستان در تکمیل این خبر افزود: پنج تیم ارزیاب به کانون زلزله و شعاع آن اعزام شدند و پس از بررسی مناطق توسط پایگاه‌های بیغرد، فیشور، خنج، سیف آباد و بیرم مشخص شد که این زمین لرزه در این مناطق خسارت جانی و مالی نداشت.

جانشین اورژانس لارستان و مسئول EOC ادامه داد: کلیه پایگاه‌های اورژانس لارستان و واحد‌های پشتیبانی از جمله اتوبوس آمبولانس و اورژانس هوایی شهید قائدی لارستان برای وقوع پس لرزه‌های احتمالی در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت ۳۳ دقیقه و ۴۵ ثانیه و در طول جغرافیایی: ۵۳.۴۶ (شرقی) و عرض جغرافیایی ۲۷.۸۲ (شمالی) و در عمق هشت کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

براساس این گزارش، این زلزله در هشت، ۳۹ کیلومتری محمله و ۴۳ کیلومتری بیرم روی داده است.

این زمین لرزه در ۲۱۹ کیلومتری شهر شیراز مرکز استان فارس و ۲۸۴ کیلومتری شهر بوشهر رخ داد.

شهرستان خنج در فاصله ۲۶۵ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • زلزله‌ ۴.۴ ریشتری سرخه سمنان را لرزاند
  • زلزله ۵.۶ ریشتری در همسایه شرقی ایران
  • زلزله در همسایه شرقی ایران
  • وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری در پاکستان
  • وقوع زمین‌لرزه در سُرخه/ زلزله خسارتی نداشته است
  • وقوع زلزله در قندهار
  • وقوع زلزله ۴.۶ ریشتری حوالی خنج فارس
  • جزئیات زلزله ۴.۶ ریشتری حوالی خنج فارس
  • وقوع زلزله در استان فارس
  • زلزله نهاوند را لرزاند