Web Analytics Made Easy - Statcounter

گوشت مرغ یک محصول غذایی بسیار مفید است و جایگزین خوبی برای انواع گوشت مانند گوشت گوسفند و تا حدودی گوشت گاو است. این منبع عالی پروتئین و اسیدهای آمینه است ، در حالی که کم کالری است.  گوشت سفید حاوی چربی کمتری است ولی گوشت قرمز سرشار از آهن است .  مضرترین قسمت آن پای مرغ است. حتی توصیه نمی شود آبگوشت را از آن بپزید ، زیرا در این روش بیشترین مقدار مواد مضر در آن حل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 و البته ، متخصصان تغذیه توصیه می کنند از خوردن پوست مرغ که حاوی حداکثر میزان چربی است خودداری کنید.

مواد مفید مرغ ترکیبات موثر گوشت مرغ

ترکیب گوشت مرغ شامل اسید گلوتامیک، اسانس و مواد حاوی نیتروژن، به لطف این مولفه ها در غذاهای مرغ مانند بوی خاص متفاوت است.

100 گرم گوشت مرغ حدود 60 گرم آب ، 20.8 گرم پروتئین ، 8.8 گرم چربی و 0.6 گرم کربوهیدرات را تشکیل می دهد که بسته به قسمت لاشه ، کالری بین 164 تا 241 واحد برای محصول فراهم می کند. 

عناصر مفید در مرغ: 

آهن 1600 میکروگرم  پتاسیم 217 میلی گرم روی 2055 میکروگرم فسفر 180 میلی گرم مرغ چه فوایدی دارد

خواص مفید گوشت مرغ

از مدت ها قبل خواص مفید گوشت مرغ شناخته شده است. در بسیاری از کشورها ، بیش از یک قرن است که از گوشت مرغ برای افراد بیمار و رفع خستگی جسمی و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می شود.

در سالهای اخیر ، در نتیجه مطالعات بیشمار ، سایر خواص مفید گوشت مرغ شناسایی شده است . اما ، لازم به ذکر است که صحبت در مورد "مفید بودن" مرغ فقط به معنای  آب پز آن است نه اینکه بصورت سوخاری سرو شود.

خواص مرغ برای جلوگیری از سکته قلبی

اسیدهای چرب اشباع نشده گوشت مرغ به دلیل تعداد زیاد آنها اقدامی پیشگیرانه برای بیماری عروق کرونر قلب ، سکته قلبی و سکته مغزی است.

 ویتامین های گروه B موجود در گوشت مرغ تأثیر مثبتی بر روند متابولیسم بدن از جمله کربوهیدرات ، پروتئین و چربی و همچنین بر عملکرد سیستم عصبی مرکزی دارند. ویتامین های B2 و B6 از سلامت و زیبایی پوست و ناخن ها پشتیبانی می کنند ، ویتامین B9 برای روند خون سازی ضروری است و ویتامین B12 به شما کمک می کند تا با افسردگی و بی خوابی کنار بیایید .

خواص مرغ برای دیابت

کلاژن. مرغ با کاهش محتوای کلاژن (بافت همبند) مشخص می شود ، بنابراین به راحتی جذب می شود. گوشت مرغ برای بیماری های دستگاه گوارش (برای معده با هر سطح اسیدی) ، دیابت و چاقی مفید است.

پروتئین این عنصر به مقدار کافی در گوشت مرغ وجود دارد و آن را به بهترین ماده ساختاری برای عضلات تبدیل می کند. به سرعت جذب شده و اثرات مفیدی بر رشد مغز ، تقسیم سلولی و استخوان سازی دارد.

موارد مصرف و موارد منع مصرف گوشت مرغ

از مطالب بالا می توان نتیجه گرفت که اصلی ترین فواید خوردن گوشت مرغ مراقبت از سلامتی و شکل بدن شماست. گوشت مرغ آب پز به دلیل کم کالری بودن و قابلیت هضم آسان ، در بیشتر رژیم های غذایی وجود دارد و همچنین برای تغذیه کودکان و افراد مسن توصیه می شود.

بیماری هایی مانند ورم معده ، یا زخم اثنی عشر نیز می توانند هنگام خوردن گوشت مرغ درمان می گردند ، فیبرهای آن تمام اسیدیته اضافی را که موجب تحریک اندام های داخلی مخاط می شود ، جذب می کنند.

فواید مرغ برای زنان باردار

خواص  گوشت مرغ در بارداری

علاوه بر این ، به دلیل وجود ویتامین های B9 و B12 در مرغ ، به ویژه برای بدن زنان مفید تلقی می شود ، زیرا اولاً ، این ویتامین ها در کار اندام های تولید مثل نقش دارند و ثانیا ، آنها به یک بارداری سالم و داشتن یک کودک کاملاً کمک می کند.

عوارض گوشت مرغ

با توجه به وجود موارد منع مصرف گوشت مرغ ، مناسب تر است که در مورد مرغ سرخ شده ، دودی یا کبابی صحبت کنیم ، و بیش از همه ، قسمتهایی مانند پوست که دارای محتوای کلسترول بالا هستند. به طور کلی ،  زمانی که باکتری ها روی باقی مانده های گوشت هضم نشده مستقر می شوند و شروع به تکثیر فعال می کنند. در این حالت شروع به جذب در جریان خون می کنند و در نتیجه بدن را مسموم می کنند.

این امر با مصرف بیش از حد فرآورده های گوشتی امکان پذیر می شود ، به عبارت دیگر ، هنگام پرخوری ، زمانی که معده دیگر قادر به تحمل بار نیست.با ترکیب مرغ و سبزیجات و گیاهان خورشتی تازه می توانید به معده خود کمک کنید تا سریعتر عملکرد هضم  را انجام دهد.

آب مرغ برای سلامتی کودکان خواص آب مرغ برای کودکان

سوپ مرغ  آب پز .خواص دارویی زیادی برای کودکان دارد  اگر از کیفیت  مرغ خریداری شده اطمینان ندارید ، بهتر است از سوپ مرغ استفاده نکنید ، بلکه آب آن را بعد از پخت دور بریزید  لاشه را دوباره به مدت پانزده دقیقه بجوشانید ، سپس صاف کنید.

اعتقاد بر این است که آب مرغ عملکرد عضله قلب را بهبود می بخشد ، بر اندازه و ضخامت دیواره رگ های خونی تأثیر می گذارد ، در حالی که تأثیر خنثی بر فشار خون دارد و فشار خون را بالا نمیبرد.  برای عادی سازی ضربان قلب ، کافی است بیش از 100 میلی لیتر آب مرغ غلیظ در روز بنوشید. البته مادربزرگ های ما از آب مرغ گرم نیز در درمان سرماخوردگی ، آنفولانزا  استفاده می کردند.

امیدواریم مطلب خواص مرغ برایتان مفید باشد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت گوشت مرغ ویتامین ها گوشت مرغ آب مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۵۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ حرکت ورزشی مفید برای آب کردن شکم زنان

به گزارش خبرآنلاین، توصیه ما این است که هر روز شروع به انجام یک حرکت کوچک کنید تا وزن خود را کاهش دهید و لاغر شوید. ما در اینجا با برخی از ساده ترین تمرینات روزانه برای زنان برای از بین بردن چربی شکم ارائه داده ایم.

سلامت نیوز در خبری نوشت:فعالیت بدنی روزانه طبرای کاهش چربی شکمی بسیار مهم است، زیرا میزان کالری سوزانده شده توسط بدن را افزایش می دهد؛ شما با ورزش کردن به مرور زمان کالری کمتری نیز دریافت می کنید، یعنی در آن تعداد کالری دریافتی از طریق غذا و نوشیدنی کمتر از تعداد کالری هایی است که می سوزانید و سپس شروع به کاهش وزن می کنید.

علاوه بر این، تمرینات روزانه ماهیچه، قدرت، سلامت استخوان و مفاصل، سلامت قلب و عروق را افزایش می‌دهند تا بتوانید بهبود بخش‌تر و سالم‌تر شوید.

حتی اگر حرکاتی که انجام می دهید خیلی کم و سبک به نظر می رسند، می توانند در کوتاه ترین زمان تغییر بزرگی ایجاد کنند.

پیاده روی

اگر می‌خواهید تناسب اندام خود را حفظ کنید یا چربی شکمی خود را کاهش دهید و سلامت کلی خود را تقویت کنید، هر روز پیاده روی کنید. اگرچه این ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، اما باعث می شود شماکالری بسوزانید و به مرور زمان چربی شکمی خود را از دست بدهید.. هر روز حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید. اگر نمی توانید آن را در یک دور انجام دهید، آن را در طول روز پخش کنید.

باکس اسکوات

اسکات یک راه عالی برای سوزاندن کالری و آب کردن چربی است. شما همچنین می توانید آنها را هر روز انجام دهید، چه در چند ست در طول روز و یا یک تمرین واقعی.

اگر تکنیک صحیح را نمی دانید یا مربی مناسبی ندارید که شما را راهنمایی کند، باکس اسکات راهی عالی برای یادگیری فرم خوب بدن است و شما را به تناسب اندام می رساند.

جلوی یک جعبه، نیمکت یا صندلی کوتاه بایستید و پاهای خود را به عرض شانه باز کنید و انگشتان پا باید کمی بیرون باشد. حرکت را با عقب نشستن و باز کردن زانوها شروع کنید. در حالی که کمر خود را صاف نگه دارید پایین بیایید.

برای کسری از ثانیه روی سطح بنشینید و سپس فوراً پاشنه های خود را فشار دهید تا در حالی که زانوهای خود را از هم باز نگه داشته اید، بایستید. روی جعبه "آرام ننشینید". در حالت چمباتمه خود بمانید و قبل از بالا آمدن برای یک ثانیه مکث کنید.

پل باسن

پل هیپ برای سفت کردن پشت بدن، ساختن پاهای قوی تر و تقویت بخش مرکزی بدن شما عالی است. این حرکت حتی وضعیت شما را بهبود می بخشد تا شکم شما آنقدر بیرون نیاید. شما می توانید آن را در هر جایی انجام دهید و بسیار ساده است.

روی زمین دراز بکشید و زانوهایتان را خم کنید و پاهایتان را صاف روی زمین بگذارید. از طریق پاشنه های خود حرکت را آغاز کنید کنید و به باسن خود فشار دهید تا باسن خود را به سمت بالا هدایت دهید. این حرکت را در ست هایی که می توانید تکرار کنید.

فراموش نکنید که لازم نیست به خود فشار وارد کنید؛ حرکت را به آرامی آغاز کنید و به مرور زمان به آن اضافه کنید.

حرکت Pull apart با باند مقاومتی

برای ایجاد بهبود در وضعیت بدنی خود، می توانید این حرکت را امتحان کنید. این بند مقاومتی، شانه‌های گردی را که از استفاده از رایانه یا تلفن در تمام طول روز به وجود می‌آیند، معکوس می‌کند. برخلاف تمرینات سنگین، آن‌ها به اندازه کافی سبک هستند که می‌توانید هر روز آن را انجام دهید تا فواید آن را بر بدن خود ببینید.

یک بند ورزشی به اندازه عرض شانه خود بگیرید و آن را در ارتفاع سینه نگه دارید. آرنج خود را قفل نگه دارید. با فشردن تیغه های شانه خود به هم شروع کنید و باند را از هم جدا کنید تا بازوها ۱۸۰ درجه باز شوند. کمر خود را قوس ندهید.

طناب بازی

طناب زدن فقط برای بچه ها نیست! این ورزش برای تقویت سلامت قلب و عروق و سوزاندن کالری عالی است که می تواند منجر به آب شدن چربی شکم شما شود. حتی اگر فقط در حال پریدن باشید، حرکت به طور شگفت‌آوری شما را مجبور می‌کند تا وضعیت یا تکنیک درستی داشته باشید.

طناب زدن را چند دقیقه در روز انجام دهید و به تدریج مدت زمان و پیچیدگی را بر اساس توانایی خود افزایش دهید.

سگ پرنده

«سگ پرنده» نامی عجیب برای این حرکت است. در حالی که هماهنگی و تعادل شما را افزایش می دهد، عضلات باسن و ستون فقرات شما را هدف قرار می دهد. این تکنیک را هر روز انجام دهید تا بتوانید پیشرفت مداوم داشته باشید.

روی دست‌ها و زانوها قرار بگیرید و دست‌هایتان را زیر شانه‌ها و زانوها را زیر باسن‌تان قرار دهید. کمر خود را صاف نگه دارید. با دست ها و پاهای مخالف هم حرکت کنید. به این فکر کنید که پاشنه پای خود را بیرون بیاورید تا زمانی که احساس کنید باسنتان کاملا کشیده شده است.

باند مقاومتی خم شده

این تکنیک در سوزاندن چربی فوق‌العاده هستند، زیرا عضلات زیادی را به طور همزمان هدف قرار می‌دهند. با استفاده از نوارهای مقاومتی، می توانید این حرکت ساده را انجام داده و چربی شکمی خود را بسوزانید.

روی یک نوار مقاومتی بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و یک سر آن در هر دست شما باید باشد. زانوهای خود را کمی خم کنید و باسن خود را خم کنید تا نیم تنه تقریباً موازی با زمین شود. کمر خود را صاف نگه دارید، تیغه های شانه خود را به هم فشار دهید و صاف کنید و این حرکت را چند ست بر اساس توانایی هایتان انجام دهید.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896473

دیگر خبرها

  • ببینید | خواص گیاه رازیانه
  • خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو
  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • خواص گیاه رازیانه + فیلم
  • دستور مهم اژه ای به مسئولان قضایی
  • ۷ حرکت ورزشی مفید برای آب کردن شکم زنان
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری
  • انواع چای و خواص آن را بشناسید (فیلم)
  • خطر ناباروری با این نوع از رژیم‌های لاغری