Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  «محمود محمودزاده» درباره اینکه گفته شده است نیازی نیست مستاجران اطلاعات مالکیتی و سکونتی خود را در سامانه املاک و اسناد ثبت کنند، گفت: همه سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر و تمامی مالکین واحدهای مسکونی مکلف هستند که اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود (با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی) را ظرف مدت دو ماه از تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

mrud.ir درج کنند.

وی گفت: قانونگذار بعد از یک پروسه ۶ تا ۷ ساله به این‌نتیجه رسیده است که اطلاعات سکونتی مالک و مستاجر باید در این سامانه ثبت شود و هدف اصلی شفاف شدن وضعیت مسکن در کشور است.

معاون وزیر راه گفت: در مرحله اول زمان بندی مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان بر اساس آخرین رقم کد ملی سرپرست خانوار است، اما از ۱۰ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد تمامی کدهای ملی قابلیت ثبت نام دارد. 

به گفته محمودزاده از روز ۱۹ فروردین تا ۹ اردیبهشت افرادی که آخرین رقم کد ملی آن‌ها به ترتیب ۹، ۸، ۷، ۶، ۵، ۴، ۳، ۲، ۱ و صفر است به ترتیب هرکدام دو روز فرصت نام نویسی دارند. سپس همانطور که گفته شد از روز ۱۰ اردیبهشت تا ۱۹ خردادماه تمامی افراد می‌توانند اطلاعات ملکی خود را ثبت کنند.

ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی خانوارها در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir از روز پنجشنبه ۱۹ فروردین آغاز شده است.

پربیننده ترین افزایش اجاره بیش از ۲۵درصد ممنوع یک خانه نوساز در طرشت چند؟ بهای فعلی مسکن واقعی نیست / مسکن به یک‌ کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است تشریح مراحل انجام خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان کشور کاهش شدید پروازها در موج چهارم کرونا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سامانه املاک و اسکان سامانه املاک املاک و اسکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۵۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است

تین نیوز

 وزارت راه وشهرسازی در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن سامانه خودنویس را از سال گذشته  راه اندازی کرد و هم اکنون امکان ثبت انعقاد برای موجران، مستاجران و بنگاه داران فراهم شده است.

با راه اندازی این سامانه هم موجران و مستاجران و هم مشاوران املاک از بهمن ماه سال گذشته می توانند جهت ثبت قرارداد اجاره خود و تمدید قراردادها از طریق این سامانه اقدام کنند و طبق اعلام وزارت راه وشهرسازی به زودی تمامی معاملات مسکن از جمله خرید، فروش و تمدید قرارداد و ثبت قراردادهای اجاره از طریق این سامانه امکان پذیر خواهد شد.

در همین رابطه سالاری کارشناس سیاست گذاری مسکن با بیان اینکه در حال حاضر تمامی قراردادهای اجاره از طریق سامانه خودنویس ثبت می شود گفت: ثبت این قراردادها خود نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار اجاره دارد و این اقدام در راستای بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن  نقش بسیار موثری دارد.

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی که صورت گرفته است  به زودی تمامی معاملات مسکن براساس استعلام برخط انجام می شود و با توجه به آنکه این سامانه نشان تجارت الکترونیکی را دریافت کرده است اعتبار و اصالت ملک آنها تایید شده است بنابراین از این پس تمامی بخش های که نیاز به کد رهگیری دارند از طریق این سامانه امکان پذیرخواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • تحقق کاهش معطلی دریافت کد رهگیری برای مستاجران با سامانه خودنویس