Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@00:48:02 GMT

تصمیمی دیگر علیه ایران از سوی AFC

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۷۲۶۳

تصمیمی دیگر علیه ایران از سوی AFC

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، با توجه به لغو مسابقات انتخابی جام جهانی فوتبال ساحلی در قاره آسیا، تصمیم گیری در خصوص تیم‌های اعزامی به عهده AFC گذاشته شد که نتیجه آن حذف تیم ایران بود.

طبق اسناد و مدارکی که فدراسیون فوتبال روی سایت خود قرار داد و نامه‌های منتشر شده از سوی AFC نحوه معرفی تیم‌های اعزامی به جام جهانی را توضیح می‌داد، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با توجه به امتیاز‌هایی که کسب کرده بود، باید به عنوان سومین تیم قاره آسیا به جام جهانی روسیه اعزام شود، اما در عین ناباوری عمان جایگزین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناباوری آنجایی شدت می‌گیرد که مشخص شود رئیس کمیته‌ای که در آن چنین تصمیمی گرفته شده، یک ایرانی است؛ مهدی تاج.

مهدی تاج، نایب رئیس ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا، رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی و عضو کمیته اجرایی که پیش از این درباره میزبانی بحرین در دیدار‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ گفته بود در این خصوص از او -در کمیته اجرایی- سؤال نشده بود، حالا نمی‌تواند در قبال حذف تیم ملی فوتبال ساحلی ایران چنین ادعایی را مطرح کند.

اگر داتو ویندزور جان، دبیرکل AFC اعطای میزبانی به بحرین را تصمیمی یک جانبه از سوی دفتر خودش یا دبیرخانه کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد، اما درباره فوتبال ساحلی اسناد درباره بخش تصمیم گیرنده موجود است. اینکه نحوه گزینش تیم‌ها برای اعزام به جام جهانی فوتبال ساحلی روسیه از سوی کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی تعیین شد و قرار بود پس از محاسبه امتیاز‌ها در این کمیته تصمیم نهایی در کمیته اجرایی به تصویب برسد. حالا نام ایران در بین تیم‌های اعزامی نیست تا از مهدی تاج سؤال کنیم نقش شما در AFC چیست؟

رئیس ایرانی کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC باید مشخصاً به این سوال پاسخ دهد که حذف تیم ملی فوتبال ساحلی ایران چه مبنایی داشته، در حالی که جدول امتیازدهی به تیم‌ها طبق عملکرد آن‌ها در سه دوره مسابقات قهرمانی آسیا در سال‌های ۲۰۱۵ - ۲۰۱۷ - ۲۰۱۹ کاملاً مشخص است؟ مهدی تاج موظف به پاسخگویی به این سؤال است که حتی اگر او تصمیمی را اتخاذ نکرده، چگونه به عنوان رئیس کمیته مذکور اجازه داده حق تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به راحتی خورده شود؟ حتی تاج باید به این سؤال پاسخ دهد که این تصمیم چگونه در کمیته اجرایی که او هم در آن عضویت دارد به تصویب رسیده؟ این‌ها پرسش‌هایی است که شاید به پاسخ نرسد، اما تاج باید مقابل این سؤالات قرار بگیرد.

پس پرسش اساسی این است که اگر مهدی تاج در ماجرای میزبانی بحرین به عنوان عضوی از کمیته اجرایی نقشی نداشته، اگر به عنوان رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی در تعیین تیم‌های اعزامی به جام جهانی فوتبال ساحلی روسیه تصمیم گیرنده نبوده و مجدداً در کمیته اجرایی توانایی اعتراض به این مسئله را ندارد، چرا کرسی‌های بین‌المللی را به نام ایران اشغال کرده است؟

نقش تاج در AFC چیست که هر بار تصمیمی علیه فوتبال ایران گرفته می‌شود، بدون اینکه با متر و معیار‌های همین کنفدراسیون تطابقی داشته باشد. به راستی اگر مهدی تاج در تمام این موارد و تصمیمات اتخاذ شده نقشی ندارد و فقط یک تماشاگر است، بهتر نیست به نشانه اعتراض و اتخاذ تصمیم علیه فوتبال کشورش از سمت‌های مهم خود استعفا کند؟ این پرسشی است که نایب رئیس ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا باید به آن پاسخ روشنی دهد؛ بله یا خیر.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم سردار حجازی دعای روز دهم رمضان رستم قاسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا ایران مهدی تاج گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم سردار حجازی دعای روز دهم رمضان رستم قاسمی کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران کمیته اجرایی تیم های اعزامی جام جهانی رئیس کمیته مهدی تاج تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغیه انضباطی برای دو ستاره استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

با اعلام کمیته انضباطی و حسب گزارش دریافتی از سوی سازمان لیگ فوتبال مبنی بر تخلفات صورت‌گرفته از سوی سیدحسین حسینی و محمدحسین مرادمند، بازیکنان، و همچنین تماشاگران منتسب به تیم استقلال تهران، نفرات فوق و باشگاه مربوطه ظرف مهلت ۴۸ ساعت باید ابلاغیه خود را به کمیته انضباطی فدراسیون ارسال کنند.

منبع: فدراسیون فوتبال

دیگر خبرها

  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • احضار بازیکن استقلال به کمیته‌های اخلاق و انضباطی
  • احضار بازیکن استقلال به کمیته های اخلاق و انضباطی
  • احضار یک استقلالی به کمیته اخلاق
  • چگونه بیانیه‌نویسی در فوتبال ایران به پایان می‌رسد؟
  • حسن‌زاده: بیانیه‌ها در شان فوتبال ایران نیست
  • اعلام زمان قرعه کشی لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران
  • رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا: واشنگتن از مداخله نظامی علیه ایران بپرهیزد
  • ابلاغیه انضباطی برای دو ستاره استقلال