Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا رهایی روز شنبه به رسانه ها گفت : هدف از اجرای این طرح را ایجاد هماهنگی و همسویی دست اندرکاران حوضه آبخیز در راستای مشارکت موثر و ایجاد زمینه های توسعه پایدار در حوضه آبخیز استان است.

وی افزود: مدیریت مشارکتی منابع طبیعی عبارت است دیدگاه جمع گرایانه به مدیریت منابع طبیعی و دخالت دادن گروه‌های گوناگون در ایفای نقش های مختلف با هدف نهایی حفاظت و استفاده پایدار از منابع طبیعی تجدیدشونده و رسیدن به توسعه پایدار که فرایند فعال و پویا است و با شکل گیری و اجرای یک طرح آغاز و در نهایت تبدیل به یک بخش جدایی ناپذیر از جامعه محلی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهایی، انتظار از این عملیات را ساماندهی تشکل ها و تعاونی های موجود در مشارکت اجرای طرحهای منابع طبیعی وآبخیزداری دانست وافزود: در صورت فقدان تشکل و تعاونی در روستاههای هدف ، ضرورت دارد نسبت به تشکیل کارگاه‌های آموزشی و ترویجی و بسترسازی لازم جهت تشکیل تعاونی ها و تشکل های مردم‌نهاد براساس آیین نامه اجرای بند ب ماده ۲۹ قانون احکام دائمی اقدامات لازم به عمل آید.

وی خاطر نشان کرد: طی اجرای این طرح اقدامات آموزشی ، ترویجی و مشارکتهای مردمی با هدف توانمندسازی جوامع محلی ، ظرفیت سازی ، توان افزایی ، برگزاری کارگاههای آموزشی ، ارزیابی و مستندسازی مشارکتی انجام می پذیرد.

رهایی یادآور شد: طرح توانمندسازی جوامع محلی فرایندی است که در آن نقش و دخالت دست اندرکاران و ذی‌نفعان در انجام فعالیت های آبخیزداری مورد توجه بوده و انسجام سازمانی را برای انجام مدیریت مشارکتی با کمک تسهیل‌گران مجرب انجام می‌شود.

وی گفت: تسهیل‌گری اقدامی است که طی آن ابتکار عمل ، تصمیم گیری و خلاقیت به دست اندرکاران کلیدی ، به ویژه افراد و تشکل های بومی و محلی که تا به حال به هر علت در حاشیه بودند و فرصت مشارکت نداشته اند انتقال یابد.

رییس اداره آموزش ، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری  استان سمنان اضافه کرد: دستیابی به کیفیت بهتر زندگی از طریق توسعه اقتصادی- اجتماعی و توانمندسازی جامع روستایی به منظور افزایش مشارکت آنان در حفظ ، احیا و توسعه منابع طبیعی از اهداف و چشم انداز های این طرح است.

طی این طرح، فرایند توانمندسازی جوامع محلی،ظرفیت سازی ، توان افزایی ،برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ترویجی همراه با ارزیابی ومستندسازی مشارکتی توسط تسهیل‌گران خبره و با تجربه شرکت تعاونی تسهیلگران  پدیده ساز توسعه استان سمنان در سطح روستاهای هدف انجام می شود.

برچسب‌ها روستائیان سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری توسعه روستایی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری روستائیان سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری توسعه روستایی منابع طبیعی اخبار کنکور منابع طبیعی جوامع محلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۸۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقالات کنفرانس موزه‌ها کارکرد اجرایی داشته باشد

ایسنا/اردبیل معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل گفت: مقالات کنفرانس موزه‌ها کارکرد اجرایی داشته باشد.

کاظم دبیر ۵ اردیبهشت در کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی یکی از معضلات کشورهای در حال توسعه را از خود بیگانگی‌ و در مقابل این از خودبیگانگی، خودآگاهی را بهترین کلمه دانست و افزود: هویت‌بخشی و هویت‌شناسی برای بازگشت به خویشتن اساسی‌ترین موضوع است.

وی افزود: جمع‌آوری، حفظ و نگهداری این هویت برای آگاه‌کردن و شناساندن آن به نسل جدید موثر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل با اشاره به باورهای قومی و قبیله‌ای، زبان مادری، مذهب، ادبیات و حماسه‌ها به عنوان بخشی از هویت و تاریخ، گفت: این هویت علاوه بر اینکه در زمینه فرهنگی کارکرد دارد، در بحث سیاسی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: یکی از اساسی‌ترین موارد در خصوص هویت شناسی، کمک گرفتن از موزه‌هاست که شامل آداب، سنن و فرهنگ است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل موزه‌ها را موثر در آموزش نسل جدید، تشدید حس تعلق‌خاطر و احساس خوب به گذشته، تربیت، منزلت قومی و ملی و خودآگاهی دانست و اشاره کرد: تولید، بازتولید و بازنمایی هویت از اهداف این کنفرانس می‌باشد.

وی با اشاره به جایگاه استان اردبیل در میان ۱۰ استان برتر در بحث گردشگری و دارای تاریخ فاخر، معرفی و شناساندن تاریخ و فرهنگ آنرا حائز اهمیت و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دانشگاه را امری مهم برای نیل به این هدف دانست.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل ابراز امیدواری کرد: مقاله‌های رسیده به کنفرانس از لحاظ کمی و کیفی باعث رشد شود و در بحث اجرایی نیز کارکرد داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • مقالات کنفرانس موزه‌ها کارکرد اجرایی داشته باشد
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!