Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تقریبا ۳۰ درصد شرکت‌های مدیریت صادرات کشور ، در خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی امیر فخریان رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از برنامه ریزی به منظور استفاده بیشتر از ظرفیت‌های شرکت مدیریت صادرات در سال۱۴۰۰  خبر داد و گفت: هم اکنون حدود ۳۰ درصد شرکت‌های مدیریت صادرات، در خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند و این ظرفیتی مغتنم برای این خطه به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: ﺷﺮﮐﺖ‌های EMC ﯾﮑﯽ از اﻧﻮاع واﺳﻄﻪ ﻫﺎی ﺻﺎدراﺗﯽ هستند ﮐﻪ ﺑﺮای ﮐﻤﮏ ﺑﻪ بنگاه‌های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، معدنی و خدماتی در ﺟﻬﺖ ورود ﺑﻪ ﺑﺎزارﻫﺎی ﺟﻬﺎﻧﯽ و اﻓﺰاﯾﺶ ﺻﺎدرات ﮐﺎﻻ ﯾﺎ ﺧﺪﻣﺎت آن ها، اﯾﻔﺎی ﻧﻘﺶ ﻣﯽ کنند.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: اﯾﻦ شرکت‌ها ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﺷﺮاﯾﻂ و ﻧﯿﺎز خود ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺗﻤﺎم و ﯾﺎ ﺑﺨﺸﯽ از فعالیت‌های ﺻﺎدراﺗﯽ واحدهای متقاضی را بر عهده بگیرند.
امیرفخریان بیان کرد: با جدیت و نگاه ویژه‌ای که سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به موضوع توسعه صادرات دارد، حدود یک سوم شرکت‌های مدیریت صادرات کشور در این استان مشغول به فعالیت هستند و هم اکنون، مبحث شناسایی و پرورش EMCهای جدید در رشته‌ها و کشورهای مورد ضرورت، در دستور کار سازمان صمت استان قرار دارد.
او تصریح کرد: نقش شرکت‌های EMC بسیار متفاوت از شرکت‌های ﺑﺎزرﮔﺎﻧﯽ است، شرکت‌های بازرگانی ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺑﻪ دﻧﺒﺎل ﭘﯿﺪا ﮐﺮدن ﻣﺸﺘﺮی ﺧﺎرﺟﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﻫﯿﭻ ﺗﻌﻬﺪی ﺑﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪه ﻧﺪارﻧﺪ، در حالی که ﺗﻌﻬﺪ در ﻗﺒﺎل ﺣﻔﻆ راﺑﻄﻪ ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪت ﺑﺎ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن و مشتریان خارجی ﻣﺎﻫﯿﺖ ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺻﺎدرات بوده و این مجموعه‌ها را از ﺳﺎﯾﺮ واسطه‌های ﺗﺠﺎری ﻣﺘﻤﺎﯾﺰ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: این شرکت‌ها به واسطه تخصص و تجربه خود خدمات ارزشمندی را به تولید کنندگان و صاحبان بنگاه‌های کوچک و متوسط ارائه می‌دهند، اقداماتی که مشتمل بر ایجاد تقاضا و پاسخگویی به تقاضای موجود در بازارهای بین المللی می‌شود.
امیرفخریان اظهار کرد: ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﺑﺮای ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﺑﺎزارهای ﻫﺪف، ﺗﻌﯿﯿﻦ ویژگی‌های ﮐﻤّﯽ و ﮐﯿﻔﯽ ﻣﺤﺼﻮل ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز در ﺑﺎزار هدف، ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و اﻧﺘﺨﺎب ﺗﻮزﯾﻊ ﮐﻨﻨﺪه ﻣﺎﻫﺮ و ﺑﺎ ﺗﺠﺮﺑﻪ، ﻣﺬاﮐﺮه ﺑﺮای ﮐﺴﺐ ﻣﺠﻮزﻫﺎی ﻻزم، آﻣﻮزش ﺗﻮزﯾﻊ ﮐﻨﻨﺪه ﻫﺎ در ﻣﻮرد ﻧﺤﻮه ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﻫﺮ ﻣﺤﺼﻮل ﺧﺎص، ﺗﻬﯿﻪ اﺳﻨﺎد و ﻣﺪارک ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺻﺎدرات ﮐﺎﻻ ﯾﺎ اﺧﺬ و شرکت در ﻣﻨﺎﻗﺼﺎت ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ ﺧﺎرج از ﮐﺸﻮر، ﺗﻌﯿﯿﻦ دﻗﯿﻖ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎی ﺑﯿﻤﻪ، ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ و ...، اراﺋﻪ ﻣﺸﺎوره ﺑﺮای ﻗﯿﻤﺖ ﮔﺬاری ﻣﺤﺼﻮﻻت (ﮐﺎﻻ ﯾﺎ خدمات)، اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت اﻧﺒﺎرداری در ﺑﺎزار ﻫﺪف، ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ اﻣﻮر ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ، ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ رﯾﺴﮏ پرداخت‌ها و ﺗﻌﻬﺪات ﻃﺮﻓﯿﻦ به عهده شرکت‌های مدیریت صادرات و... از جمله خدمات این شرکت‌ها می‌باشد.
وی افزود: مجوز شرکت‌های مدیریت صادرات بعد از تکمیل مدارک و با بررسی و تائید در کمیته استانی و با معرفی سازمان صنعت معدن و تجارت و توسط سازمان توسعه تجارت ایران صادر شده و عملکرد آن‌ها نیز به‎طور مستمر توسط واحد مربوطه بررسی می‌شود و این امر، منجر به تمدید، یا ارتقای رتبه و یا سلب مجوز از آنان خواهد شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: صادرات خراسان رضوی معدن و تجارت خراسان رضوی شرکت های مدیریت صادرات شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۹۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های مدیرعامل شرکت مدیریت صنعت شوینده در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت مدیریت صنعت شوینده با تشریح برنامه های این شرکت در سال ۱۴۰۳ گفت: فاز دوم مولد سازی دارایی ها را با ارزشگذاری و ارزیابی مجدد و ایجاد شرایط جدید بر اساس راهبردهایی که از مجموعه بالادستی ابلاغ شده با جدیدت پیگیری خواهیم کرد. - اخبار بازار -

حقی مدیرعامل شرکت مدیریت صنعت شوینده در گفتگوی اختصاصی با بیدنا، به مناسب فرارسیدن سال نو گفت: موضوع کیفیت، کمیت و قیمت کالا یکی از دغدغه های مدیریت ارشد شرکت توسعه صنایع بهشهر و مجموعه صنعت شوینده است.

وی با اشاره به عملکرد قابل قبول صنعت شوینده در سال 1402 تصریح کرد: علی رغم تمام مشکلاتی که در سال گذشته به واسطه افزایش نرخ مواد اولیه رخ داد؛ توانستیم با ترکیب تولید بهینه و تولید اقتصادی این پیچ را رد کنیم و خوشبختانه تمامی شرکت ها شوینده با حاشیه سود مناسب سال 1402 را به پایان رساندند.

مدیرعامل مدیریت صنعت شوینده با بیان اینکه سال 1402 هدف گذاری حول چهار محور قرار داشت ادامه داد: خرید، سرمایه گذاری، تولید و فروش هوشمندانه چهار محور اصلی شرکت های شوینده در سال 1402 بوده است.

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 1402 مبنی بر برنامه ریزی صحیح برای افزایش تولید، جناب مرادی مدیرعامل محترم شرکت توسعه صنایع بهشهر راهبردهای کلان شرکت های شوینده را بر اساس بیانات معظم له تدوین کرد و ما نیز در راستای برنامه های کلان مدیریت ارشد بهشهر حرکت کردیم.

به گفته حقی، افزایش سرمایه و طرح توسعه شرکت ها، آغاز احداث خط تولید محصولات صنعتی سولفوناسیون، مولد سازی دارایی ها، اصلاح ساختار شرکت ها مثل ادغام شرکت مدیریت یاران توسعه در شرکت پاکسان، استفاده از پتانسیل شرکت های درون گروهی و فعال کردن بخش بازرگانی شرکت سرآمد، خرید هوشمندانه مواد اولیه، تولید محصولات شوینده جدید و راه اندازی خط تولید برند پریمکس صادراتی از جمله رویدادهای مثبتی بود که در راستای رویکردهای جدید مدیرعامل وبشهر در مجموعه صنعت شوینده تجربه شد.

وی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی استراتژیک مواد شرکت های شوینده ایجاد شده است افزود: الان یک تصور کلی از تامین، تدارک، کف انبار،گمرک و تمامی حوزه ها داریم و تمام موادی که تولید شده به صورت مستمر پایش می شود.

وی با بیان اینکه ارزیابی صلاحیت تامین کنندگان مواد اولیه از برنامه های مهم اجرا شده در سال 1402 بوده است تصریح کرد: با هماهنگی که با مجموعه حراست توسعه صنایع بهشهر و واحد حقوقی داشتیم لیست تامین کنندگانی که ریسک جدیدی برای ما به وجود نمی آورند تهیه شده است.

مدیرعامل مدیریت صنعت شوینده در ادامه با بیان اینکه سال 1403 سال بسیار مهمی برای صنایع شوینده است ادامه داد:  با توجه به بودجه افزایشی که مبتنی بر کشش و تقاضای بازار تدوین شده یکی از دغدغه های اصلی ما در سال پیش رو این است که بودجه را با طور کامل محقق کنیم.

وی در ادامه به مهمترین برنامه های این شرکت در سال 1403 پرداخت و گفت: در بخش صادرات جهش صادرات را در دستور کار قرار داریم و به همین منظور در نمایشگاه ایران اکسپو 2024 با قدرت بیشتری نسبت به سال قبل شرکت خواهیم کرد.

حقی ادامه داد: فاز دوم مولد سازی دارایی ها را با ارزشگذاری و ارزیابی مجدد و ایجاد شرایط جدید بر اساس راهبردهایی که از مجموعه بالادستی ابلاغ شده با جدیدت پیگیری خواهیم کرد. فعال سازی خطوط جدید در شرکت های شوینده و رونمایی از برندهای جدید بهداشتی بخشی از برنامه های سال جدید است و احداث خط تولید محصولات صنعتی سولفوناسیون در شرکت پاکسان که در سال 1402 استارت زده شده با توجه به حاشیه سودی که تولید محصولات صنعتی دارد در سال 1403 نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیر عامل مدیریت صنعت شوینده خلق بازارهای جدید را از دیگر برنامه های این شرکت در سال 1403 دانست و گفت: با مدیریت هوشمندانه جناب آقای مرادی تفاهم نامه همکاری بسیار مهمی با کمیته امداد امضا شده است که باید آنرا در سال 1403 پیگری کنیم.این بازار جدید برای مجموعه وبشهر بسیار حائز اهمیت است زیرا که هم اهلیت لازم را دارد هم موجب اشتغالزایی بیشتر در مجموعه می شود.

وی در پایان با تبریک سال جدید و آروزی موفقیت برای همکاران و مردم ایران گفت: شرکت های زیر مجموعه وبشهر اعضاء و جوارح یک بدن هستند. امیدواریم در سال جدید با توجه به برنامه های ابلاغی بودجه را محقق کنیم.

 

دیگر خبرها

  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • بیش از ۱۲ میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • توقیف ۱۴۲ شرکت فاقد اعتبار مالیاتی در خراسان رضوی
  • برنامه های مدیرعامل شرکت مدیریت صنعت شوینده در سال ۱۴۰۳