Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@16:34:52 GMT

ایجاد ۶ سایت پسماند خانگی در سطح کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۰۵۸۹

ایجاد ۶ سایت پسماند خانگی در سطح کرمانشاه

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت : به طور کلی پسماند‌های صنعتی، خانگی، پساب و یا فاضلاب صنعتی و خانگی، ورود بی رویه سموم کشاورزی که در استان زیاد داریم علاوه بر تخریب منابع طبیعی و آلودگی هوا باعث آلودگی خاک و تخریب زمین نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : از سال‌های گذشته کارگروه پسماند‌ها در استان تشکیل شده و احداث ۶ سایت بازیافت پسماند‌های شهری و روستایی در ۶ منطقه استان تدوین و کار اجرایی در دست انجام است.

یاوری با بیان اینکه اکنون یک سایت بازیافت در شهر کرمانشاه در حال فعالیت است، افزود: سایت بازیافت قصرشیرین و اسلام آباد غرب نیز با اختصاص یک میلیارد تومان در حال اجرا است.

او افزود: برای گیلانغرب، شرق استان و منطقه اورمانات هم سایت‌های بازیافت تعریف شده که برای اجرایی شدن، ابتدا باید تامین اعتبار شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: تمام پسماند‌های بیمارستانی و درمانی در سطح استان بی خطرسازی شده و توسط شرکت‌های خصوصی سوزانده و سپس دفن می‌شود.

یاوری با اشاره به اینکه احداث تصفیه خانه کنگاور و فاز دوم پاوه سال گذشته به اتمام رسید، افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهر‌های هرسین، جوانرود و دوانسر در حال اجراست که با اتمام آن‌ها همه مرکز شهرستان‌ها دارای تصفیه خانه خواهند شد.

او با بیان اینکه ۳۵ درصد پسآب فاضلاب کلان شهر کرمانشاه تصفیه می‌شود، ادامه داد: ۶۵ درصد فاضلاب شهر کرمانشاه در رودخانه قره سو رها سازی می‌شود.

یاوری با بیان اینکه تصفیه پساب فاضلاب شهر کرمانشاه نیاز به اعتبارات کلان دارد، گفت: پیگیر دریافت اعتبار برای احداث تصفیه پسآب فاضلاب رودخانه قره سوه هستیم .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست پسماند شهری آلودگی هوا زباله بیمارستانی شهر کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، ذوالفقار مهدی زاده با اشاره به برنامه‌هایی که وزارت نیرو به مجلس ارائه داد،افزود: اجرای طرح‌های اولویت‌دار در سطح کشور بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز طرح‌های تصفیه فاضلاب به عنوان برنامه این وزارتخانه به مجلس اعلام شد.

وی در بازدید از طرح‌های نیمه کاره تصفیه خانه فاضلاب شهر‌های نوشهر، چالوس و بابل اظهار داشت: این طرح‌ها به صورت مستمر و هفتگی در سطح وزارتخانه رصد وکنترل می شود که تعدادی از این طرح‌های ما در استان مازندران هستند از جمله تصفیه خانه فاضلاب شهر‌های چالوس نوشهر است.

مهدی زاده در باره بازدید از تصفیه خانه نوشهرو چالوس گفت: ما در این تصفیه خانه ۱۲ هزار متر مکعب در شبانه روز برنامه  توسعه تصفیه خانه داریم که مقرر شده تا شهریور ماه امسال این پروژه آماده آبگیری و وارد مدار بهره‌برداری شود.

وی همچنین در ادامه بازدید از تصفیه خانه نیمه کاره و ایستگاه پمپاژ کاظم بیگی شهربابل گفت: درمحله شهید کاظم بیگی تصفیه خانه فاضلاب بابل و طرح‌های متنوعی در این شهر تعریف شده است که قرار شد در جریان این بازدید ما اقدامات لازم را در خصوص تامین اعتبار طرح‌ها ارزیابی شودکه  پروژه‌ها،طرح های با کیفیتی هستند.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه بیان داشت: در طرح‌های اجرا شده بایستی ما به لحاظ مالی و تامین نقدینگی در مجموعه وزارت نیرو کمک کنیم و در طرح‌های توسعه ای آبفا به ویژه طرح‌های آبرسانی و همچنین مجتمع‌های روستایی و طرح‌های جهاد آبرسانی هم نگاه ویژه داریم.

مهدی زاده از طرح جهاد آبرسانی روستایی خبر داد: وگفت: طراحی آبرسان روستایی برنامه وزارتخانه ۱۰ هزار روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی قرار دارند که تا انتهای سال ۱۴۰۲تعداد ۵۰۰۰ روستا‌ها وارد مدار بهره‌برداری شده مقرر شده امسال هم ۵۰۰۰ روستای دیگر را در سطح کشور و در سطح استان‌ها و حمایت‌های دولت وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

وی در ادامه افزود: فعالیت‌های بسیار خوب و ارزشمندی در سطح استان چه در پروژه‌های آبرسانی روستایی چه در پروژه‌های فاضلاب چه در پروژه‌های آبرسان شهری صورت پذیرفته با فعالیت خوبی که انجام دادن امسال با کمترین تنش آبی پشت سر گذاشته که نتیجه زحمات همکاران مان هست.

وی از اعتبار به پایان رساندن پروژه‌های نیمه کاره استان مازندران گفت: چیزی در حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هم اعتبار امسال در سال ۱۴۰۳ برای طرح‌های فاضلاب پیش بینی شده که امیدواریم از سایر ردیف‌های قانونی از محل اعتبارات ماده ۵۶ هم بتوانیم منابع مالی بیشتری را برای تسریع در اجرای طرح ایجاد کنیم ما هفت طرح راکه اعتبار برایشان پیش بینی شده بوده چیز در حدود ۶۰۰ میلیارد اعتبار فقط در پیوست قانون داریم که البته با ابلاغیه‌های طی سال همچنین سایر ردیف‌های قانونی کمک خواهیم کرد

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد از ۷۰۰ تن زباله تولیدی در قم قابلیت دفن مستقیم ندارند
  • مخلوط آسفالتی بر پایه یک پسماند خطرناک تولید شد
  • جمع آوری روزانه ۷۰۰ تن زباله و پسماند خانگی در قم
  • ۲۰ میلیون تن پسماند ساختمانی در قم انباشت شده‌است
  • بلاهایی که پسماندهای پلاستیکی بر سر زمین می‌آورد
  • روسازی جاده‌ها با پسماند روغن موتور با علم محققان ایرانی
  • تولید مخلوط آسفالتی برای روسازی جاده‌ها با پسماند تصفیه روغن موتور
  • آبرسانی به ۵ هزار روستا در کشور
  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی