Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:12:36 GMT

جریمه ۲هزار و ۲۰۰ تردد شبانه غیرمجاز در شاهرود صادر شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۲۶۰۶

جریمه ۲هزار و ۲۰۰ تردد شبانه غیرمجاز در شاهرود صادر شد

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی کریمی روز شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان شاهرود افزود: از زمان اجرای طرح ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی تاکنون تعداد هزار و سه مورد تخلف ثبت شده است و متخلفان جریمه شدند.

وی به فعالیت پنج گروه عملیاتی برای اعمال محدودیت های تردد شبانه در شاهرود اشاره کرد و اظهار داشت: محل های استقرار این گروه ها بیشتر در هسته مرکزی شهر و مکان های پرتردد از جمله پارک ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی با بیان اینکه ۲ گروه ورودی و خروجی شهر را کنترل می کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه ساختمان پزشکان و بیشتر مطب های خصوصی در مرکز شهر استقرار دارند، باید نوبت دهی به بیماران متناسب با زمان اعلام محدودیت ها برنامه ریزی شود.

فرمانده انتظامی شاهرود نظارت بیشتر به فعالیت نانوایی ها به ویژه رعایت فاصله فیزیکی و زدن ماسک را ضروری خواند و ابراز داشت: از آغاز اجرای طرح محدودیت ها تعداد  ۵۸۴ مورد بازدید، ۲۲۸ تذکر، ۸۱ مورد اخطار و ۱۸ مورد پلمب واحد صنفی انجام شد.

فرماندار شاهرود هم در این نشست گفت: از ابتدای همه گیری موج چهارم کرونا، نشست قرارگاه شهرستانی به طور مستمر برگزار شد، موارد و توصیه ها، مصوبه های نشست ها و مکاتبات ستاد استانی به صورت مکتوب به دستگاه های اجرایی اعلام شد.

ابوطالب جلالی با بیان اینکه در اجرای طرح محدودیت ها بیشترین دغدغه در حوزه اصناف بود، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده متقاعد سازی اصناف و کسبه توسط روسای اتحادیه ها نتیجه بخش بود.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح محدودیت ها با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در شاهرود اقداماتی انجام شد، ابراز داشت: محیط های پرتجمع با همکاری شهرداری و پلیس راهور در چند نقطه از شهر شناسایی و نسبت به سدمعبر و ممنوعیت ورود اقدام لازم صورت گرفت.

جلالی از تشکیل کارگروه نظارتی در فرمانداری خبر داد و اظهار داشت: گزارش های این گروه نظارتی به صورت مکتوب و تلفنی به نیروی انتظامی و اداره صنعت، معدن و تجارت برای اعمال قانون ارائه شد.

وی با بیان اینکه مسدود کردن پارک ها، نوارکشی و نصب بنر برای اطلاع رسانی به مردم از دیگر اقدام های انجام شده بود، افزود: تعطیلی خطوط اتوبوسرانی که محل نگران کننده ای برای انتقال ویروس کرونا بود از دیگر اقدامات ۲ هفته گذشته است.

معاون استاندار سمنان به موارد مطرح شده در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: اقدامات و محدودیت های قبلی باید با همان کیفیت در شهرستان ادامه یابد تا از وضعیت قرمز کرونایی خارج شویم.

جلالی ادامه داد: برای اطلاع رسانی و اهمیت دادن موضوع رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ۲ نوبت، قبل از ظهر و غروب توسط خودروهایی آتش نشانی از طریق بلندگو سطح هشدار را برای مردم متذکر می شویم.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه نیروی انتظامی باید بر ورودی های شهر در سرچشمه و میدان الغدیر و ۲ محل دیگر کنترل ویژه ای داشته باشد، افزود: پارک هایی که شب ها محل تجمع هستند به رغم نصب بنر و نوارکشی باید رقص نور و نورهای رنگی پای درختان نیز خاموش شوند.

وی با بیان اینکه براساس بررسی های به عمل آمده بخش زیادی از تجمعات در پارک ها از زمان قبل از افطار اتفاق می افتد، ابراز داشت: باید یک ربع قبل از افطار تا یک ساعت بعد از اذان برق تمامی پارک ها خاموش شود تا از تجمع جلوگیری شود.

به گفته وی، در این بازه زمانی خاموشی برق پارک ها، ماشین های آتش نشانی در چهار نقطه پرترافیک پارک ها با چراغ های روشن مستقر شوند تا فضایی نگران کننده را به مردم نشان دهند.

جلالی با بیان اینکه در موضوع جریمه ها باید جدی بود چرا که عملکرد متخلفان به سلامت جامعه وابسته است، افزود: تمامی واحدهای مجاز فعالیت گروه یک که خدمات می دهند مکلف هستند در ورودی مغازه خود یک روبان قرمز نصب کنند، خدمات و کالای خود را در قالب سفارش از پشت درب مغازه تحویل مشتری دهند.

وی تاکید کرد: در فروشگاه های زنجیره ای یک نفر مستقر در ورودی به کسانی که ماسک ندارند، ماسک تحویل داده و مواد ضدعفونی کننده به دستان مشتری بزنند.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه ۲۴ فروشگاه زنجیره ای در شاهرود فعال هستند، اظهار داشت: در ساعات پرتردد در فروشگاه های زنجیره ای فرد مستقر جلوی درب از ازدحام مشتریان جلوگیری کرده و با نوبت دهی مشتریان را به داخل فروشگاه هدایت کند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم اکنون ۱۸۲ بیمار کووید۱۹ در بخش های مختص به بیماران کرونایی بیمارستان امام حسین (ع) بستری هستند که از این تعداد ۲۴ بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

شهرستان شاهرود بیش از هشت هزار واحد صنفی دارای پروانه دارد.  این واحدها زیرمجموعه ۳۵ اتحادیه به فعالیت می پردازند.

شهرستان شاهرود بیش از ۲۲۰ هزار تن جمعیت و ۵۳ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.   

برچسب‌ها ویروس کرونا شاهرود فاصله گذاری اجتماعی انتظامی علائم کرونا محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شاهرود فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا شاهرود فاصله گذاری اجتماعی انتظامی علائم کرونا محدودیت های کرونا اخبار کنکور محدودیت ها اجرای طرح انجام شد پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار محدودیت تردد در محور کرج چالوس

تین نیوز

مرکز مدیریت راه های کشور در پی انجام چند عملیات عمرانی در محور کرج چالوس، در چند نقطه از این محور محدودیت تردد اعلام کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، در پی اجرای عملیات روکش آسفالت در محدوده پیچ شاندیز تا کندوان در محور کرج چالوس، محدودیت تردد در این محور اعمال می شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ و از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۶:۰۰ برای روزهای شنبه، از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶:۰۰ برای روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه، از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ برای روزهای چهارشنبه است؛ همچنین در روزهای پنج شنبه، جمعه و ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چندروزه عملیات متوقف خواهد بود.

موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز برابر است با کیلومتر ۱۶ الی ۷۲ محور کرج چالوس (محدوده پیچ شاندیز تا کندوان) که تردد هم زمان با اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می شود.

همچنین بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، در پی اجرای عملیات احداث آبرو در محور کرج چالوس (محدوده های اسکله واریان و محدوده بین تونل ۴ و ۵)، محدودیت تردد در این محور اعمال می شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ و به صورت ۲۴ ساعته در روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه هر هفته خواهد بود. گفتنی است عملیات در روزهای تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چندروزه متوقف خواهد بود.

موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز برابر است با کیلومتر ۰ الی ۲۵ که تردد هم زمان با اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می شود.

علاوه بر این بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، در پی اجرای عملیات تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی، اجرای عملیات احداث آبروهای باکسی، اجرای عملیات گالری پیش ساخته، اجرای عملیات تعمیر و مرمت گالری محدوده بین تونل ۶ و ۷ و اجرای عملیات رنگ آمیزی هندریل، محدودیت تردد در این محور اعمال می شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۲۰ شهریور ۱۴۰۳، از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۶:۰۰ در روزهای شنبه، از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۶:۰۰ برای روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه و از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۲:۰۰ برای روزهای چهارشنبه خواهد بود. ضمن این که عملیات مذکور در روزهای پنج شنبه، جمعه و ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چندروزه متوقف خواهد بود.

موقعیت دقیق اجرای این عملیات نیز برابر است با کیلومتر ۱۹ الی ۲۳ (تونل ۲ الف تا دهانه شمال تونل ۴)، کیلومتر ۹ الی ۳۰، کیلومتر ۱۴ الی ۱۵ (محدوده خوزنکلا)، کیلومتر ۳۰ الی ۳۵ محدوده تونل شماره ۶ و ۷ و کیلومتر ۱ الی ۷۰ که تردد هم زمان با اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران
  • محدودیت تردد در محور امرآباد- شانق در اراک + تصویر
  • هشدار محدودیت تردد در محور کرج چالوس
  • بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده هستند
  • محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم