Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@04:50:47 GMT

کتاب شکارچی گوش بُرها منتشر می شود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۳۵۳۶

کتاب شکارچی گوش بُرها منتشر می شود

مدیر حوزه هنری استان ایلام از چاپ و انتشار کتاب شکارچی گوش بُرها خبر داد و گفت: این کتاب ۳۶۰ صفحه از سوی دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری به نقش سردار رشید اسلام، شهید« حاج یادگار امیدی» در انهدام گروه فرسان می پردازد.

«محمدعلی قاسمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، با بیان این مطلب، اظهار کرد: در راستای ثبت و ضبط خاطرات و وقایع مهم دوران دفاع مقدس در استان ایلام و ظهور گروهک «فرسان» با نام «گوش بُرها»، کتاب تاریخ شفاهی «شکارچی گوش برها»  منتشر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این اثر در برگیرنده تحقیق و پژوهش در مورد گروهک مزدور «فرسان» در دوران دفاع مقدس که با حمایت ارتش بعث در جبهه میانی و استان ایلام فعالیت داشتند، می پردازد.

 

قاسمی بیان کرد: این کتاب به نقش و تاثیرگذاری سردار رشید اسلام شهید «حاج یادگار امیدی» فرمانده اطلاعات و عملیات لشکر 11 تیپ امیرالمومنین(ع) از زبان یاران و هم رزمانش در انهدام و از بین بردن این گروه می پردازد.

 

مدیر حوزه هنری استان ایلام با بیان اینکه شکارچی گوش برها در 360 صفحه از سوی دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری مرکز در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: این اثر به عنوان یک اثر فاخر در سطح ملی طی ماه آینده چاپ و منتشر خواهد شد.

 

این نویسنده و پژوهشگر معاصر استان ایلام، خاطرنشان کرد: یکی از سختی هایی که مردم این استان در طول هشت سال دفاع مقدس با آن روبرو بودند گروهک جنایتکار «فرسان» یا همان «گوش برها» بودند و  هدف این کتاب آشنایی آحاد مردم به ویژه نسل جوان با گوشه ای از وقایع دوران دفاع مقدس در این استان است.

 

گفتنی است استان ایلام یکی از استان های مرزی است که در طول هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر حملات دشمن بعثی مقاومت و از کیان جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند، مردم این استان در طول این دوران سختی های بسیاری را تحمل کرده و بسیاری از عزیزان خود را تقدیم ایران اسلامی کردند.

 

یکی از محور های مهم تردد  گروه جنایتکار گوش بُرها حد فاصل مهران تا دهلران، یک محور مواصلاتی به طول یکصد کیلومتربوده که غرب و جنوب را به هم وصل می کند.

 

کتاب تاریخ شفاهی «شکارچی گوش برها» به همت محمدعلی قاسمی گردآوری و منتشر می شود.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: دفاع مقدس کتاب ایلام شکارچی گوش ب استان ایلام دفاع مقدس حوزه هنری گوش ب رها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۳۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه) در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار موثر دانست و گفت: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.

او با اشاره به اهتمام مسئولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان افزود: این استان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تأخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.

استاندار تصریح کرد: باید توجه به زیست بوم گیلان یک اصل در ساخت موزه دفاع مقدس باشد و حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای ما تداعی کند.

در این جلسه سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، تعدادی از مدیران و شهردار رشت نیز حضور داشتند و نقطه نظرات خود برای تسهیل در بهره برداری این پروژه را بیان کردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری گیلان؛ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مسیر ورودی اصلی به استان و شهر رشت در حال ساخت است.

فاز اول این پروژه ۲ هزار متر مربع زیربنا و یک هکتار محوطه دارد و سوم خرداد امسال توسط رئیس جمهور به صورت ارتباط تصویری همزمان با ۵ استان دیگر افتتاح خواهد شد.

ساختمان مدیریت مرکز فرهنگی و ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، ساختمان‌های احداث شده در فاز اول هستند.

در فاز دوم و سوم نیز ساختمان‌های آمفی تئاتر و گالری‌های موزه احداث خواهند شد که در حال حاضر سازه آمفی تئاتر به پایان رسیده است.

بخشی از محوطه سازی فاز اول توسط شهرداری رشت ساخته شده و قرار است مابقی محوطه سازی نیز اجرا شود تا در آینده به عنوان یکی از پارک‌های شهر رشت بهره برداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • نقد و بررسی کتاب به من نگو فرمانده برگزار شد
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • ترجمه «آموزه‌های استفان کاوی» منتشر شد
  • کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد