Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران، همزمان با شروع ماه مبارک رمضان، نظامیان صهیونیست به بهانه ممانعت از برگزاری مراسم ماه رمضان در قدس، فشارها بر مردم فلسطین را افزایش داده ‌اند و شهر قدس از آغاز این ماه مبارک شاهد درگیری های روزانه میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی و حمله شهرک نشینان صهیونیست به اهالی قدس و دارایی های آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  فیلم های منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که شهرک نشینان افراطی از سازمان راست گرای کاهانیست لهاوا به سمت فلسطینیان در قدس آتش گشوده و ده ها نفر را زخمی کردند.

برخی کارشناسان در خصوص ادامه حملات شهرک نشینان و احتمال تکرار کشتار مسجد الخلیل هشدار داده اند. قتل عام مسجد الخلیل در روز عید فطر سال 1994  میلادی توسط «باروخ گلدشتاین» که یک یهودی آمریکایی الاصل ساکن سرزمین های اشغالی بود در مسجد الخلیل روی داد. وی هنگامیکه نمازگزاران در حال سجود بودند با مسلسل از کنار یکی از ستون های مسجد به روی آنان آتش گشود و در نتیجه 29 تن را به شهادت رساند و 125 تن را زخمی کرد. وی نهایتا توسط نمازگزاران دستگیر و به هلاکت رسید.

در همین راستا شهر اشغالی قدس برای چندمین روز پیاپی شاهد درگیری بین فلسطینی‌ ها و پلیس رژیم صهیونیستی بود که تا بامداد امروز(شنبه) نیز ادامه داشت. در پی آن هلال احمر فلسطین از زخمی شدن بیش از 100 فلسطینی و 20 سرباز ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

منابع محلی اعلام کردند که در درگیری ‌های شدید شب گذشته جوانان فلسطینی با اشغالگران صهیونیست در شهرک سلوان و بخش قدیمی قدس، دست کم 20 نفر زخمی شدند.

هلال احمر فلسطین تاکید کرد که 4 نفر از مجروحان برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

نظامیان صهیونیست شب گذشته نیز چندین جوان فلسطینی را در جریان این درگیری ‌ها بازداشت کردند.

جوانان فلسطینی در قدس در روزهای اخیر به دلیل یورش های صهیونیست ها به مسجدالاقصی و ممانعت از ورود فلسطینی ‎‌ها به این مکان مقدس اسلامی دست به اعتراضات شدیدی زده اند که اوج آن در شب گذشته دیده شد.

همزمان شهرهای کرانه باختری عصر جمعه شاهد تجمعات و راهپیمایی هایی در همبستگی با ساکنان قدس و مخالفت با یهودی سازی این شهر و مهاجرت دادن اجباری ساکنان آن بودند.

در جریان این تجمعات که در شهرهای بیت لحم در جنوب، «طولکرم و طوباس» در شمال و رام الله در مرکز کرانه باختری برگزار شد، تجمع کنندگان شعارهایی در حمایت از قدس سر دادند.

شاهدان عینی اعلام کردند که در بیت لحم ارتش رژیم صهیونیستی تلاش کرد با حمله به معترضان آنها را متفرق کند که در نتیجه آن شماری از فلسطینیان دچار خفگی و جراحت شدند.

در قدس اشغالی نیز هزاران تن با برگزاری تظاهراتی از جمله در «یافا و الشیخ جراح» سیاست کوچ اجباری فلسطینیان توسط اشغالگران را محکوم کردند.

همچنین در جریان درگیری شبانه در بخش قدیمی شهر قدس 6 فلسطینی زخمی شدند.

نظامیان صهیونیست به سوی فلسطینیان گلوله های جنگی و اشک آور و صوتی شلیک کرده و آنان را تحت تعقیب قرار دادند. 

از سوی دیگر گردان های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد: قیام جوانان فلسطینی ساکن قدس اشغالی آتشی سهمگین در خرمن دشمن صهیونیستی برخواهد افروخت و در آن زمان نیروهای گردان های قسام در کانون نبرد با این دشمن قرار خواهند گرفت.

این گردان طی بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، تاکید کرد: ما از نزدیک تجاوزات و جنایات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست علیه مسجد مبارک الاقصی و فلسطینیان ساکن قدس اشغالی را دنبال می کنیم.

این گردان ها با نثار درود و سلام به فلسطینیان همیشه در صحنه قدس و مسجد مبارک الاقصی، اعلام کرد: ما قیام خجسته شما علیه اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیست را ارج می نهیم.

گردان های عزالدین قسام خطاب به فلسطینیان حاضر در قدس تاکید کرد: بانگ رشادت آفرینی و ایثارگری سلحشورانه شما به گوش ما رسید، شما قهرمانان باید بدانید که پشت سر شما نیروهای مبارز نستوه ایستاده اند، این نیروها بسان دژی مستحکم از شما و مسجد الاقصی و بیت المقدس دفاع و پاسداری خواهند کرد، نبرد شما نبرد ماست، خون شما خون ماست.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: به دشمن صهیونیستی اعلام می داریم که صبر و شکیبایی ما را محک نزنید، جان و مال مان را در راه قدس فدا می کنیم و تمامی معادلات شما را بر هم می زنیم.

واکنش ها

«اسماعیل هنیه» رئیس‌دفتر سیاسی حماس، به تحولات قدس اشغالی واکنش نشان داد و گفت:« حماس با اهتمام زیاد تحولات شهر قدس و درگیری‌ ها میان مردم آزاده و نظامیان اشغالگری که به مسجدالاقصی تعدی می ‌کنند، را دنبال می ‌کند.»

وی تصریح کرد:« آنچه در شهر قدس هم اکنون می ‌گذرد، تاکیدی بر عربی و اسلامی بودن و فلسطین بودن این شهر است و اشغالگران نمی‌ توانند سیاست‌ های شکست خورده خود را در آن پیاده کنند.»

رئیس‌دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: نبرد قدس نبردی تمدنی و هویتی و حیاتی در این شهر مبارک است و نبرد اراده میان ملت تحت اشغال و اشغالگران وحشی است.

«ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین هم با همتای اسپانیایی خود درباره اوضاع فلسطین و اقدامات سرکوبگرانه در قدس بحث و تبادل نظر کرد.

مالکی خطر تجاوزات شهرک ‌نشینان و گروه‌های یهودی نژادپرست در قدس را توضیح داد و بر نیاز به حمایت از فلسطینی ‌ها قدس و بقیه ساکنان کرانه باختری تأکید کرد.

وی همچنین همتای اسپانیایی خود را در جریان مقدمه‌ چینی برای انتخابات و پایبندی فلسطین به برگزاری آن در تمام مناطق به ویژه قدس شرقی گذاشت.

المالکی گفت: خطرات علیه روند انتخابات نتیجه برخوردهای غیرمسئولانه مقامات اسرائیلی علیه ساکنان قدس برای ممانعت از برگزاری انتخابات است.

وی بر لزوم مداخله جامعه جهانی برای برگزاری انتخابات فلسطین تأکید کرد.

وزیر خارجه اسپانیا نیز بر حمایت این کشور از انتخابات فلسطین و آمادگی برای حمایت از آن با درخواست از رژیم صهیونیستی برای اجازه دادن به برگزاری انتخابات در قدس و عدم مداخله در آن تأکید کرد.

وی گفت: ما با تمام طرف ‌ها از جمله طرف اسرائیلی برای تکمیل این روند تماس می‌ گیریم. همچنین با همتایانمان در اتحادیه اروپا تماس خواهیم گرفت. موضوع انتخابات فلسطین در دستور کار شورای وزرای خارجه کشورهای اروپایی طی ماه آتی قرار دارد.

همزمان با تشدید درگیری ‌ها میان فلسطینی ‌های ساکن قدس و شهرک‌ نشینان تندرو و پلیس رژیم صهیونیستی، تعدادی از کشورها نسبت به این درگیری ‌ها ابراز نگرانی کردند.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توئیتی نوشت: ما بسیار نگران افزایش خشونت در قدس هستیم.

سفارت آمریکا در قدس اشغالی نیز در بیانیه ای هوشیاری اتباع خود و اتخاذ اقدام های لازم برای افزایش آگاهی های  امنیتی و دوری آنان از اماکن درگیری را خواستار شد. این بیانیه افزود که اعتراض ها و خشونت ها در قدس و نزدیک بخش قدیمی، مرکز شهر و نیز بخش هایی از شمال و شرق قدس به طور قابل توجهی افزایش یافته است

«ضیف الله الفایز» سخنگوی وزارت خارجه اردن نیز اقدامات تحریک ‌آمیز یهودیان افراطی در قدس شرقی را محکوم کرد و مقامات رژیم صهیونیستی را مسئول آن دانست.

الفایز از مقامات رژیم صهیونیستی خواست به تعهدات خود براساس قوانین بین المللی پایبند باشند و از لطمه زدن به ساکنان قدس خودداری کنند.

وی از مقامات رژیم صهیونیستی خواست به این ماه مبارک و حق نمازگزاران برای رسیدن آزادانه به مسجد الاقصی و وضعیت تاریخی و قانونی آن احترام بگذارند.

وی همچنین از جامعه جهانی خواست به مسئولیت‌ های خود برای فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف نقض ‌ها و اقدامات تحریک ‌آمیز در شهرک قدیمی قدس عمل کنند.

همچنین وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ‌ای اعلام کرد: اقدامات تحریک ‌آمیز گروه‌ های نژادی در «باب العامود» قدس که در شهرک ‌های غیرقانونی در اراضی فلسطینی زندگی می‌ کنند خطرناک و نگران کننده است. ما نگران افزایش تعداد زخمی ها در میان غیرنظامیان فلسطینی و بازداشت آنها توسط نیروهای اسرائیلی هستیم.

وزارت خارجه ترکیه از مقامات رژیم صهیونیستی خواست از غیرنظامیان فلسطینی در برابر تجاوزات شهرک‌ نشینان نژادپرست حمایت کرده و فضای مناسبی را برای تحقق صلح و تسامح به جای نفرت و انزجار و خشونت در ماه رمضان ایجاد کنند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 رژیم صهیونیستی جماران قدس شهرک نشینان صهیونیست درگیری های قدس سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۳۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار در طبریا در شمال فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجاری در طبریا خبر دادند.

منابع وابسته به رژیم صهیونیستی اعلام کردند: بر اثر اصابت موشک به منطقه یفتیئیل در طبریا در شمال فلسطین اشغالی، آتش سوزی ایجاد شده است.

این منابع بیان کردند که سامانه های هشدار دهنده فعال نشده اند.

جزییات بیشتری هنوز مخابره نشده است.

کد خبر 6079961

دیگر خبرها

  • حمله موشکی حزب الله به پایگاه «المالکیه» صهیونیست‌ها
  • بدون در نظرگرفتن اسیران غزه، ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند
  • بدون در نظرگرفتن اسیران غزه ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند
  • اسرائیل از هفتم اکتبر با سرعت بیشتری شهرک می‌سازد
  • رژیم صهیونیستی در غزه شکست خورد
  • حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه اشغالگران/ زخمی شدن ۳ صهیونیست در حمله پهپادی مقاومت
  • انفجار در طبریا در شمال فلسطین اشغالی
  • شکنجه اسیران فلسطینی به دست اشغالگران
  • بازداشت ۳۰۰۰ فلسطینی از زمان آغاز جنگ غزه
  • اعدام هولناک 400 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه/حمله حزب الله به تیپ گولانی در مرز لبنان/ شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۷۹۷ نفر رسید