Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح تغییر پهنه بخش هایی از خیابان دماوند که دارای بافت فرسوده و متروکه های باقیمانده از کارخانجات قدیمی است برای ترغیب مالکان به ساخت در کمیسیون ماده ۵ مطرح و تصویب می شود.

به گزارش ایسنا، کلام الله نظری، معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۳ درباره موضوع تغییر پهنه و جبران عقب ماندگی در رشد و توسعه این محور گفت: در بخشی از محور دماوند با توجه به وجود بافت فرسوده و متروکه و نقاط ناایمنی که از کارخانه های قدیمی در آن ایجاد شده لزوم تغییر پهنه از S به M وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که مالکان در پهنه S راغب به ساخت نیستند.
او افزود: شرکت مشاور از سال ۹۵ در حال بررسی این موضوع است و طرح پیشنهادی این شرکت پس از رفع ایرادها مجددا به اداره کل طرح های شهری ارجاع شد تا از آنجا به کمیسیون ماده ۵ ارائه شود و در این کمیسیون تصویب و تصمیم مقتضی در رابطه با محور دماوند ابلاغ شود.
نظری با بیان اینکه محور دماوند بین چند منطقه مشترک است و مناطق ۸-۴-۷-۱۳ و ۱۲ درگیر این معضل در این محور هستند و املاک آن نیز پلاک هایی بزرگی است،  ادامه داد: حدود پنج ماه از ارائه گزارش نهایی شرکت مشاور به اداره کل طرح های شهری می گذرد و قرار شد که این طرح به زودی و در سال جاری در کمیسیون ماده پنج مطرح و تصویب شود.
 

حل مشکل عقب نشینی پلاکهای قسمت شمالی محور پیروزی

نظری در ادامه درباره حل و فصل عقب نشینی ها در بخشی از خیابان پیروزی نیز گفت: ۱۹ پلاک در قسمت شمالی محور پیروزی منطقه ۱۳ وجود دارد که عقب نشینی در آن انجام نشد و باعث ایجاد نقاط ناایمن و آسیب به منظر شهری شده است؛ این پلاکها شناسایی و مساحت طبق سند و مساحت باقیمانده آن در جلسه بررسی و درباره راهکارهایی که می تواند مالکان را برای درخواست پروانه ترغیب کند، بحث هایی مطرح شد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۳ با بیان اینکه در طول محور پیروزی بنرهای اطلاع رسانی در این زمینه نصب می شود، افزود: قرار شد حقوق مکتسبه مالکان طبق طرح تفصیلی به آنها داده شود، همچنین از تسهیلات مصوبه کرونا برای تسریع و تسهیل در این روند استفاده می کنیم.
 

حل و فصل حریم امنیتی پلاکهای اطراف پادگان نیروی هوایی 

وی با اشاره به حل مساله محدودیت حریم امنیتی ۱۵۰۰ پلاک اطراف پادگان نیروی هوایی نیز عنوان کرد: با پیگیری های شهرداری منطقه و همکاری نیروی هوایی این مساله حل و فصل و حریم امنیتی برطرف شده و مالکان می توانند مطابق با مصوبات طرح تفصیلی اقدام به اخذ پروانه کنند، تنها یک بخش جزئی در شمال شرقی باقی مانده که درحال رایزنی هستیم تا محدودیت حریم امنیتی آنها نیز برداشته شود.
 

رفع فریز املاک خیابان زاهد گیلانی

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، نظری در پایان به رفع فریز از املاک خیابان زاهد گیلانی نیز اشاره کرد و توضیح داد: سه سالی بود که شهروندان در این محور نمی توانستند جواز بگیرند، اما با پیگیری های انجام شده در بهمن ۱۳۹۸ مصوبه آن دریافت و ابلاغ شد و ۳۰۰ پلاکی که در آن وجود داشت می توانند درخواست تخریب و نوسازی ارائه کنند و پروانه آنها نیز طبق ضوابط طرح تفصیلی در بر و کف صادر می شود.
بنابر این گزارش، پهنه تجاری (S): پهنه‌ تجاری قسمتهایی از شهر است که وجه غالب آن، کار و فعالیت بوده و سهم سکونت در آن بسیار محدود است.
پهنه مختلط (M): پهنه مختلط مناطقی از تهران را شامل می‌شود که در آنها، شهرداری اجازه ساخت‌وسازهای توام یعنی کاربری مسکونی و تجاری را با هم می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران شهرداری منطقه حریم امنیتی نیروی هوایی تغییر پهنه منطقه ۱۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات منطقه؛ محور رایزنی تلفنی ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر عراق

ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر عراق در جریان تماسی تلفنی با یکدیگر به بررسی تلاش‌ها در راستای ممانعت از تشدید تنش در منطقه پرداختند.

به گزارش ایسنا، پس از پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت در دمشق، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی به بررسی ممانعت از تشدید تنش در منطقه پرداختند.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، بن سلمان و السودانی در جریان این تماس تلفنی درخصوص اقدامات تنش‌زا در منطقه و پیامدهای خطرناک آن بر امنیت و ثبات به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

دو طرف همچنین بر اهمیت تلاش‌ها در راستای ممانعت از وخامت اوضاع و دوری گزیدن منطقه از خطرات تشدید تنش تاکید کردند.

از سوی دیگر، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با خالد بن سلمان، همتای سعودی خود تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف درجریان این تماس تلفنی به بررسی تحولات تنش نظامی در منطقه و تلاش‌های برای پشت سر گذاشتن آنها پرداختند.

وزرای دفاع آمریکا و عربستان طی این تماس تلفنی همچنین درباره همکاری راهبردی میان دو کشور دوست در زمینه‌های نظامی و دفاعی و راه‌های تقویت آن رایزنی کردند.

دو طرف همچنین تحولات نظامی در منطقه و خطرات پیامدهای آن و تلاش‌ها در راستای حفظ امنیت و صلح جهانی را مورد بررسی قرار دادند.

وزارت خارجه عربستان روز یکشنبه ضمن اعلام نگرانی خود نسبت به تحولات نظامی در منطقه و خطرات پیامدهای آن خواستار خویشتنداری شد.

روابط عمومی کل سپاه بامداد یکشنبه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

این حملات علاوه‌بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

در همین راستا، رسانه‌های عبری‌زبان فاش کردند که تلاش رژیم صهیونیستی برای رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران ۱.۳ میلیارد دلار هزینه روی دست صهیونیست‌ها گذاشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه اردن: به هیچ طرفی اجازه نمی دهیم حریم هوایی‌مان را نقض کند/ اردن میدانی برای جنگ منطقه ای نخواهد شد
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در قزوین
  • تغییر نام ۱۷ معبر شهر تهران
  • بررسی موانع پیش روی پژوهشگران برای انجام پژوهش
  • عملیات وعده صادق معادلات را به نفع محور مقاومت تغییر می‌دهد
  • بررسی نقش ایران، ترکیه و روسیه در معادلات قفقاز
  • تحولات منطقه؛ محور رایزنی تلفنی ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر عراق
  • احتمال بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ از هفته آینده در مجلس
  • بازگشایی حریم هوایی کشور‌های منطقه پس از عملیات ایران
  • بازگشایی حریم هوایی کشورهای منطقه پس از عملیات ایران