Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: امسال هم چون سال گذشته، کرونا موجب شد تا اکثر برنامه‌های ماه مبارک رمضان که دانش‌آموزان تدارک دیده بودند، به فضای مجازی منتقل شد؛ آن برنامه‌های اندکی هم که حضوری است، همان فعالیت‌های جهادی بچه‌هاست که در گروه‌های کوچک و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در سراسر کشور و استان‌های مختلف، برای ماه مبارک رمضان، برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده‌اند؛ برنامه‌هایی که عمدتا در فضای مجازی طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* قصه آیه‌ها

دانش‌آموزان انجمن اسلامی همدان برنامه قصه آیه‌ها را در ماه مبارک رمضان پیش‌بینی کردند؛  در این برنامه در هر سمت درباره یک آیه به طور کوتاه صحبت می‌شود.

به عنوان مثال فیلم زیر قسمت دوم سومین فصل از مجموعه قصه آیه‌ها است که حجت الاسلام ثروتی در خصوص آیه ۴۰ سوره قمر صحبت کردند.

تیم تولید این برنامه شامل محمد امین ریاحی مقدم، وهاب صالحی، رضا الوندی، مهدی حسام طینت، داوود صاعدی اکمل، ابوالفضل ضرغامی هستند.

* پویش «مهر و ماه»

«مهر و ماه» برنامه‌ای است که هر چهارشنبه در ماه مبارک برای دانش‌آموزان منتشر می‌شود؛ این برنامه شامل داستان‌ها و روایات زیبا برای نوجوانان است که مسابقات متنوع هم در آن پیش‌بینی شده است؛ این برنامه کاری از گروه هنری رسانه‌ای نجوا پسران انجمنی سمنان است.

مثلا موضوع این قسمت نـماز جـماعت است که به ماجرای نماز شهید حاج‌قاسم سلیمانی در کاخ کرملین می‌پردازد؛ این برنامه با اجرای جواد یزدانی و تهیه کنندگی مصطفی عبدوس آماده شده است.

محمدرضا عرب پور مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس اظهار کرد: ما در ماه مبارک رمضان امسال در دو بخش فعالیت‌های مجازی و حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌هایی را پیش‌بینی کردیم.

وی ادامه داد: در بخش فعالیت‌های مجازی، برگزاری پویش «مهر و ماه» توسط گروه رسانه‌ای نجوا دانش‌آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است که در آن کلیپ‌هایی تولید شده و مطالبی از قبیل نماز جماعت و برگزاری شعائر مذهبی گفته می‌شود و با انتشار در شبکه «شاد» و سایر کانال‌ها و گروه‌ها در فضای مجازی، دانش‌آموزان در مسابقات شرکت می‌کنند.

عرب‌پور با بیان اینکه هیأت‌های مجازی انصارالمهدی(عج) برگزار می‌شود و دانش‌آموزان بهره‌مند می‌شوند، گفت: برنامه‌ جزء خوانی قرآن توسط قاریان دانش‌آموز نیز از جمله برنامه‌هاست که به مدت 30 روز برگزار می‌شود و از شبکه «شاد» به صورت زنده پخش می‌شود. 

وی با بیان اینکه پویش «زنگ انشا» به مناسبت تقدیر از مقام معلم از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان است، افزود: برنامه مواسات از جمله برنامه‌های حضوری است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و دانش‌آموزان در قالب گروه‌های جهادی انصارالمهدی(عج) در شهرستان‌های خود به توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی بین خانواده‌های محروم می‌پردازند.

 

* نجوای نوجوانی / سه‌شنبه‌های مهدوی

دانش‌آموزان انجمنی اصفهان هم برنامه «نجوای نوجوانی» را پیش‌بینی کردند که کلی نکات آموزنده در آن پیش‌بینی شده است.

جلسات هفتگی «سه‌شنبه‌های مهدوی»، کاری از دانش‌آموزان انجمنی خوزستان است که سه‌شنبه‌ها رأس ساعت ۱۹ منتشر می‌شود.

* مسابقه دانش‌آموزی حفظ سوره واقعه

مسابقه حفظ سوره واقعه، ویژه تمام دانش‌آموزان استان گیلان است که توسط انجمن اسلامی دانش‌آموزان این استان پیش‌بینی شده است و به همه حافظان این سوره هم، هدیه داده می‌شود.

محمد لطیفی مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: امسال در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سوره واقعه به عنوان سوره سال اتحادیه انتخاب شده است که در این راستا مسابقه حفظ و درک مفهوم سوره واقعه برای تمام دانش‌آموزان استان پیش‌بینی شد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان علاقه‌مند جهت ثبت‌نام در این مسابقه می‌توانند به ادارات تبلیغات اسلامی سراسر استان و همچنین به حساب کاربری @Alo_hamsangaran در پیام رسان شاد، بله و صفحه اینستاگرام همسنگران به آدرس hamsangarangilan58@ مراجعه کرده و از نحوه برگزاری آن مطلع شوند.

* سلسله جلسات معرفتی تا اوج بندگی

دانش‌آموزان انجمنی ایلام، سلسله جلسات معرفتی تا اوج بندگی را پیش‌بینی کردند همچنین محفل انس با قرآن نیز با حضور قاریان ممتاز برگزار می‌شود.

مسابقه قرآنی نور نیز توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تهران پیش‌بینی شده است که از اول اردیبهشت، این مسابقه شروع شده است.

* رفیقِ شهیدِ من

دانش‌آموزان انجمن اسلامی سیستان و بلوچستان هم مسابقه حفظ آیه 60 سوره مبارکه انفال و مسابقه حفظ سوره مبارکه واقعه را برگزار می‌کند.

دانش‌آموزان برای شرکت در این مسابقه، ویدیویی کوتاه از تلاوت آیه 60 سوره انفال به صورت حفظ را تهیه کرده و ارسال می‌کنند. همچنین به دانش‌آموزانی که تا روز عید سعید فطر موفق به حفظ سوره واقعه شوند، جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

دانش‌آموزان انجمنی قزوین، پویش «رفیقِ شهیدِ من» را پیش‌بینی کرده‌اند؛ در این پویش، دانش‌آموزان نیت کرده و با یکی از شهدا رفیق می‌شوند. پویش به این شکل است:

۱-تصویرِ مبارک شهید را بگذار کنار رحل قرآن و یک عکس یادگاری از خودت و قرآن و عکس شهید بینداز

۲- به نیت رفیق شهیدت چند آیه قرآن بخوان

۳- سعی کن بروی مزار شهدا و مزار یکی از شهدا رو عطرافشانی کن و از این حرکت معنوی یک عکس سلفی بگیر

۴- زیارت به نیابت شهید (در حرم امامان یا امام زادگان و...)

دانش‌آموزان انجمنی آذربایجان شرقی هم به مناسبت ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه‌های رمضانیه را در سه محور آموزش احکام، هیأت انصارالمهدی، احیای شبهای قدر و شب فطر برگزار می‌کنند.

البته همه دانش‌آموزان انجمن اسلامی در تمام استان‌ها برنامه‌های ویژه دارند که در این گزارش به بخشی از آنها اشاره شد و در گزارش‌های بعدی، برنامه‌های دیگر را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رفیق شهید من اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان دانش آموزان انجمنی روزهای رمضان دانش آموزان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان دانش آموزان انجمنی دانش آموزان انجمن دانش آموزان استان پیش بینی شده دانش آموزان ماه مبارک رمضان دانش آموزان دانش آموزان برگزار می شود انجمن اسلامی پیش بینی شد پیش بینی سوره واقعه مسابقه حفظ حفظ سوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۴۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم

به گزارش خبرآنلاین، رامبد دانش‌پژوه مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی گفت: «ماموریت ما کشف و استعدادیابی دانش‌آموزان از سن هفت تا هفده سالگی است تا برای ارتقا کیفیت زندگی و آمادگی آنها جهت ورود به دنیای فریلنسر (آزادکاری) توانمند شوند.»

او ادامه داد: «از مجموع ۱۲۰۰ دانش آموز در این مرکز، ۶۰۰ نفر آن‌ها فارغ‌التحصیل شدند، از این تعداد حدود ۸۰ نفر آزمون بین المللی فریلنسری دادند و گواهینامه دریافت کردند. همچنین دوازده نفر از این تعداد مرحله کارآموزی خود را گذراندند و وارد بازار کار شدند. همچنین چهارده دانش آموز به مرحله ثبت اختراع رسیدند.»

او درباره روش آموزش به دانش‌آموزان بیان کرد: «در این مرکز سعی می‌کنیم مهارت‌ها را طوری به دانش‌آموزان یاد بدهیم که بعد از فارغ‌التحصیلی خودشان بتوانند همه کارهای لازم را انجام دهند. حدود سه سال طول می‌کشد که یک دانش آموز بتواند تبدیل به یک فریلنسر شود. تفاوت مرکز ما با دیگران در روش آموزش است، نیازهای دانش آموز با بزرگسالان متفاوت است و آموزش باید شبیه بازی به آنها داده شود، روشی که تلفیقی از هنر، خلاقیت، بازی و سرگرمی در کنار آموزش‌های فناورانه است.»

او ادامه داد: «یکی از اهداف ما نشان دادن دستاورد دانش آموزان است، برای همین سالیانه مراسم برگزار می‌کنیم، این مسابقه امسال چهارده اردیبهشت میان ۲۱۵۰ دانش آموز برگزار خواهد شد.»

دانش‌پژوه درباره روش جذب دانش‌آموزان گفت: «دانش آموزان قبل از ورد به مجموعه حتما ارزیابی می‌شوند که اگر اختلالی دارند به کمک روانشناسان برطرف می‌شود، همچنین همه محتوای آموزشی به صورت فیلم تهیه شده است و دانش آموزان می‌توانند به صورت آنلاین از کلاسها استفاده کنند. از پروژه‌های دانش آموزان حمایت می‌شود تا در صورت مناسب بودند در کسب و کار ها از آنها استفاده شود.»

او گفت: «یکی از پروژه‌های ما آموزش مدارس شبانه روزی در مناطق محروم است، که با حمایت آموزش و پرورش حدود ۱۱۶۰ دانش آموز به صورت مجازی درحال آموزش هستند. دربخش مسولیت اجتماعی محتواهای آموزشی پایه‌ای را به صورت آفلاین و فیلم در اختیار دیگران قرار می‌دهیم تا بتوانیم استعدادهای آنها را شناسایی کنیم، در این بسته آموزشی دانش آموزان می‌توانند از پشتیبانی ما استفاده کنند.»

او بیان کرد: «از سال جدید با مجوزهای سازمان فنی حرفه‌ای در برنامه نویسیف سخت افزار، کامپیوتر و موارد مانند این ارائه خدمات را شروع میکنیم،

دانش‌پژوه با بیان این‌که «دخترهای بیشتر به برنامه‌نویسی، پسرها بیشتر به رباتیک علاقمند هستند.» ادامه داد: «مطمئن باشید این دانش آموزان همگی سرمایه‌های ایران هستند، اگر حمایت‌ها از دانش آموزان انجام شود هیچ کدام از کشور خارج نمی‌شوند، با این وجود گاهی از خانواده آن‌ها درباره ایده مهاجرت فرزندان‌شان می‌شنویم. با این وجود اگر برنامه‌ریزی‌ها طوری باشد که بتوانیم برای آینده ثبات داشته باشیم ایران بهترین جا برای رشد در زمینه هوش مصنوعی است، البته در حوزه هوش مصنوعی بسیار تحت تاثیر تحریم‌ها هستیم اما با این شرایط به کارمان ادامه می‌دهیم.»

او گفت: «در برنامه‌های ما این وجود دارد که در ایران یک شعبه در هر استان داشته باشیم و می‌خواهیم تا سال ۱۴۱۰ از نظر علمی در منطقه پیشرو شویم.»

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899107

دیگر خبرها

  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی
  • انتشار پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟
  • تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • اجرای برنامه توانمندسازی ۲ هزار دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی