Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه احمدی‌نژاد به‌دنبال تأیید صلاحیت نیست گفت: دولت اگر با آرای جدی و گسترده مردم بر سر کار بیاید، اقتدار بیشتری برای رفتارهایش دارد.

بخش‌های مهمی از گفت‌وگو با ناصر ایمانی، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی را در ادامه می خوانید:

دوقطبی شدن انتخابات مذموم اما رقابتی‌شدن خوب است
- بین دوقطبی شدن و رقابتی‌ شدن فضای انتخابات تفاوت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن چیزی که مذموم است، دوقطبی شدن است. آن چیزی که بسیار مورد تایید است، رقابتی شدن است. این دو، دو مفهوم متفاوت هستند.

- دوقطبی شدن به معنای این است که یک فضای دروغین، کاذب و به شدت سیاه و سفید به وجود بیاید که مردم احساس بکنند اگر به این فرد رای بدهند بهشت می‌شود و اگر به آن فرد رای بدهند، جهنم درست خواهد شد. در چنین فضایی احساسات بر منطق و عقلانیت غلبه خواهد کرد.

- فضای رقابتی، فضایی است که در آن رقابت است، اما سیاه و سفید نیست. دو کاندیدا یا چند کاندیدا با گفتمان‌ها و برنامه‌های مختلف با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

در انتخابات ۱۴۰۰، شعار مذاکره با شعار مبارزه با فساد مقابله خواهد کرد
- یکی از چیزهایی که در انتخابات ۱۴۰۰ برجسته خواهد شد، مساله روابط خارجی است.

- جریان اصلاح‌طلب هیچ شعار و مضمون دیگری ندارد تا مردم را به نفع کاندیدای خود به پای صندوق‌های رای بکشاند. آن‌ها فضا را در این رابطه دوقطبی می‌کنند و می‌گویند اگر کاندیدای ما رای نیاورد، ارتباطات‌مان با جهان خراب خواهد شد. همان اتفاقی که در انتخابات ۹۲ و تا حدودی در انتخابات ۹۶ رخ داد.

- مذاکرات وین و تلاش‌های دولت برای اینکه یک توافق با غرب حاصل شود، نیز بخشی از آن برای تاثیرگذاری بر انتخابات ۱۴۰۰ است.

- در این سو نیز جریان اصولگرا تلاشش بر این است تا شعار مبارزه با فساد در همه اشکال و زمینه‌ها، حمایت از تولید داخلی و اقتصاد خودمحور را در پیش بگیرد. به نظرم در انتخابات ۱۴۰۰ آن شعار با این شعار مقابله خواهد کرد.

برنامه احمدی نژاد لو رفت /ایمانی: او نمی خواهد تایید صلاحیت شود /احمدی نژاد در حال به وجود آوردن شکل جدیدی از اپوزیسیون است

احمدی نژاد به دنبال تایید صلاحیت نیست
- مواضعی که آقای احمدی نژاد در یکی دو ماه اخیر اتخاذ کرده نشان می‌دهد که نمی‌خواهد صلاحیتش تایید بشود.

- کسی که می‌خواهد تایید صلاحیت بشود، لااقل از چهار پنج ماه پیش از انتخابات مواضع تند و رادیکال خود را مخفی نگه می‌دارد، اما او نمی‌خواهد رئیس جمهور بشود و می‌خواهد شورای نگهبان او را ردصلاحیت کند تا مواضع تندتر بگیرد.

- او در حال آماده‌سازی خود برای زمان و شرایطی است که حکومت بدین شکل نباشد که البته آنگونه نخواهد شد.

- او اکنون در حال به وجود آوردن شکل جدیدی از اپوزیسیون در کشور است که آن هم اپوزیسیون داخلی است./ سنیمت

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ تایید صلاحیت دوقطبی شدن احمدی نژاد خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۴۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال نیازمند استفاده از تجارب مردمی‌سازی است

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، اکبر پورات در همایش تجلیل از معاونان فرمانداران و بخشداران سراسر استان بوشهر با تبریک سال جدید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال و استفاده از ظرفیت مردم در ماموریت‌های محوله تاکید و اظهار کرد: نقش بی‌بدیل مردم در تحقق دستاورد‌های نظام انقلاب اسلامی و حضور پرشور و موثر در صحنه‌های مختلف به‌ویژه انتخابات اخیر بی‌نظیر بوده است.

وی افزود: در ۱۱ اسفند سال گذشته شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و تحقق ۴ مولفه مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در استان بودیم و در این بین تلاش‌های مسئولان و دست‌اندرکاران برای اجرای کیفی فرایند انتخابات و صیانت از آرای مردم شایسته قدردانی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان این‌که دشمن در تلاش بود تا میزان مشارکت مردم در انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد، بیان کرد: برگزاری مستمر برنامه‌های تبیینی و با رویکرد امیدآفرینی اقدام موثری بود که در سطح بخش‌ها و روستا‌های استان برای مقابله با این ترفند دشمنان انجام شد و بابصیرت مردم دشمنان به اهداف و نقشه‌های شوم خود نرسیدند.

پورات تداوم فعالیت‌ها در رویکرد امیدآفرینی، ارتباط بی‌واسطه با مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنان و برنامه‌ریزی برای حضور عملیاتی مردم در برنامه‌های امسال برای تحقق شعار سال را از مهمترین اولویت‌های استان دانست و تاکید کرد: استفاده از تجارب موفق مردمی‌سازی برای تسریع در تحقق شعار سال یک ضرورت است.

در پایان این همایش از از معاونان فرمانداران و بخشداران سراسر استان که در انتخابات ۱۱ اسفند ماه سال گذشته نقش‌آفرینی کردند تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده رأی لحظه آخری احمدی نژاد در انتخابات
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از تجارب مردمی‌سازی است
  • ماجرای رأی لحظه آخری احمدی نژاد بعد از عمل جراحی پلک
  • ماجرای رأی لحظه آخری احمدی نژاد در انتخابات مجلس
  • پشت پرده رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد در انتخابات بعد از عمل پلک
  • (ویدئو) روایت پزشکیان از تایید صلاحیت شدنش با توصیه رهبری
  • ببینید| روایت پزشکیان از تایید صلاحیت شدنش با توصیه رهبری
  • نگرانی حسین شریعتمداری از احضار احمدی نژاد به دادگاه : حالا چرا اینقدر عجله؟ چرا بلافاصله بعد از انتخابات؟
  • مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا ثبت‌نام کرد
  • کاظم صدیقی برکنار شد؟ /جزئیات ادعای مشاور سابق احمدی نژاد