Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@22:02:03 GMT

میزان پایین رعایت دستور العمل ها در اصناف نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۴۹۰۸

میزان پایین رعایت دستور العمل ها در اصناف نگران کننده است

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه بررسی‌ها نشان از روند صعودی رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی مردم دارد، اظهار کرد: البته هنوز تا رسیدن به شاخص مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه متوسط رعایت دستور العمل های بهداشتی در کشور ۶۱ درصد و در استان گیلان کمتر از ۵۵ درصد است، افزود: باید با آگاهی بخشی به شهروندان آنها را به رعایت بیشتر و جدی تر دستور العمل ها ترغیب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اینکه رعایت دستور العمل های بهداشتی در اصنافی همانند سوپر مارکت ها، خواروبارفروشی‌ها و نانوایی‌ها حدود ۵۰ درصد است، گفت: این وضعیت نگران کننده است و نظارت‌ها باید جدی تر شده و با متخلفان برخورد شود.

وی همچنین به اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی اشاره و با بیان اینکه تیم‌های نظارتی باید بر اجرای این محدودیت‌ها در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی نظارت کنند، تأکید کرد: توجه به اجرای دقیق محدودیت‌های کرونایی، و رعایت دستور العمل ها و فاصله اجتماعی به کنترل و کاهش روند ابتلاء و انتشار ویروس کمک خواهد کرد.

زارع با بیان اینکه روند رهگیری بیماران کرونایی توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید ادامه داشته باشد، گفت: این روند سبب می‌شود که بیماران در همان مراحل ابتدای ابتلاء شناسایی و اقدامات لازم انجام شود.

وی همچنین به مراسم شب‌های قدر و نماز عید سعید فطر نیز اشاره و اظهار کرد: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا مراسم شب احیا در شهرهای زرد و آبی با رعایت دستور العمل ها و در شهرهای قرمز و نارنجی باید در فضای باز و حداکثر تا دو ساعت برگزار شود.

استاندار گیلان ادامه داد: ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در شب‌های قدر برداشته می‌شود.

کد خبر 5196787

منبع: مهر

کلیدواژه: ارسلان زارع پروتکل های بهداشتی شیوع کرونا ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا واکسن کرونا محدودیت های کرونایی گرگان اردبیل گناوه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کمک مومنانه محمد علی حق بین انتخابات 1400 رعایت دستور العمل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کالیاری نگران ستاره ازبک، شومورودوف مصدوم شد

به گزارش "ورزش سه"، کالیاری حالا نفس خود را در آستانه بازی بعدی خود مقابل ورونا که روز دوشنبه 1 آوریل (15:00) برگزار می‌شود حبس کرده است چرا که تیم کلودیو رانیری بدون الدور شومورودوف، در یونیپول دوموس آرنا کار بسیار سختی خواهد داشت.
مهاجم متولد 1995 پس از 20 دقیقه از بن بست خارج شد و در دیداری که ازبکستان مقابل هنگ‌کنگ با سه گل به پیروزی رسید و برای مرحله مقدماتی آسیا برای جام جهانی 2026 معتبر بود، موفق به گلزنی شد اما در پایان نیمه اول مجبور شد زمین را رها کند. 
طبق اولین گزارش‌های رسیده از کادر پزشکی تیم ملی ازبکستان، شومورودوف در پای راست خود دچار ضرب‌دیدگی شده است که قبلاً عمل شده بود. این بازیکن سابق رم در دیدار مقابل ساسولو در هفته یازدهم نیز دچار شکستگی استخوان کف پا شد. او دسامبر گذشته برای 11 بازی از لیست تیمش بیرون ماند و برای بازی مقابل امپولی در 3 مارس در دسترس قرار گرفت.
در فصل جاری شومورودوف که به صورت قرضی با حق خرید 10 میلیون یورویی به کالیاری پیوسته، 14 بازی در سری آ انجام داده که 2 گل و همین تعداد پاس گل ثبت کرده است.

دیگر خبرها

  • شایعه‌ای که هواداران سرخابی‌ را حسابی نگران کرد 
  • عکس العمل دختران پس از دیدن شهاب حسینی
  • آزادراه قزوین - رشت پر ترددترین محور ورودی گیلان
  • سقوط آزاد ین
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • صدور دستور قضایی در راستای حل مشکل آب شرب رودسر
  • چرا پزشکان خودکشی می‌کنند؟
  • مطالعه‌ای نگران‌کننده: استفاده از ChatGPT با افت تحصیلی در ارتباط است
  • کالیاری نگران ستاره ازبک، شومورودوف مصدوم شد
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد