Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: با توجه به اینکه برخی اصناف گروه ۲ با استناد به فعالیت برخی گروه‌های شغلی گروه یک کرکره خود را بالا کشیده‌اند، شدنی نیست و هر گونه گروکشی در مورد تعطیلی صنوف حساس ممنوع است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمد قاسمی در آخرین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین که با حضور استاندار قزوین، فرماندار قزوین و سایر مسئولان امنیتی، اجتماعی و اقتصادی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی اصناف گروه 2 با استناد به فعالیت برخی گروه‌های شغلی گروه یک کرکره خود را بالا کشیده‌اند، شدنی نیست و هر گونه گروکشی در مورد تعطیلی صنوف حساس ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت غیرقانونی برخی مغازه‌های تعمیرات لوازم خانگی اضافه کرد: اگر این دست مغازارت بخواهند به نقض قانون و مصوبه ستاد کرونا ادامه دهند، آنها را پلمب و تعطیل می‌کنیم و با هیچ‌کس هم تعارف نداریم.

قاسمی با تاکید بر اینکه اجرای قانون بد از بدقانونی بهتر است، ادامه داد: درست است که صنوف به اتحادیه‌ها و اتحادیه‌های صنفی به اتاق اصناف فشار می‌آورند و حتی روزنانه دفاتر دادستانی قزوین را هم اشغال می‌کنند، اما مصوبات ستاد استانی و ملی کرونا در حکم قانون است و اجرا نکردن آنها تبعات قانونی مرتبط با قانون 688 مجازات اسلامی را در پی دارد.

وی با اشاره به شاخص‌بندی ستاد کرونای ملی برای تقسیم‌بندی گروه‌های شغلی و صنوف در 4 دسته و رسته‌های زیاد یادآور شد: با توجه به چنین شاخص قانونی نمی‌توانیم یک واحد صنفی یا اتحادیه را معاف کنیم و اگر قرار به معاف کردن صنوف از اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی باشد، این رویه قانونی را برای همه اعمال می‌کنیم.

مصوبه محدودیت برپایی مراسم تدفین با محوریت حضور ناجا اصلاح شود

دادستان قزوین با یادآوری اینکه تعطیلی فعالیت اصناف برای کاهش تجمع و رفت‌وآمد در بازار و اماکن خرید عمومی است، گفت: یکی از نقاط شیوع و منشأ انتقال و همه‌گیری ویروس آرامستان‌های استان قزوین به ویژه آرامستان شهرداری قزوین است که متاسفانه مدیر آرامستان قزوین طی تماسی با من از عدم رعایت همراهان متوفی و تجمع آنها شکایت کرد.

قاسمی با انتقاد از ناقص بودن مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا برای محدودیت برگزاری مراسم تدفین و خاکسپاری با حضور حداکثر 10 نفر از نزدیکان فرد متوفی تصریح کرد: متاسفانه از آنجایی که اجرای چنین مصوبه حیاتی بر عهده شهرداری و دهیاری گذاشته شد؛ غافل از اینکه چنین نهادهای هیچ‌گونه ضمانت اجرایی برای برخورد با خاطیان کرونایی در قبرستان‌های ندارند.

وی افزود: طی تماسی هم که بنده با پلیس و نیروی انتظامی داشتند، به ما اعلام کردند که تکلیفی در مصوبه فوق به عهده ناجای قزوین گذاشته نشده و به همین خاطر با دستور استاندار قزوین این مصوبه باید اصلاح و ویرایش شود.

اجرای طرح روضه‌خوان سیار برای پیشگیری از تجمع در آرامستان

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین هم در این جلسه با اشاره به اجرای طرح روضه‌خوان سیار در موج سوم کرونا در سال 1399 گفت: بنابراین برای جلوگیری از رفتن خانواده‌های فرد متوفی به آرامستان‌های سطح استان باید یک روضه‌خوان سیار در کوچه و محله زندگی فرد متوفی حضور یافته و با خواندن روضه سیار آرامش خاطر و قلب را برای خانوار فرد تازه‌گذشته ایجاد کنند.

آمار مبتلایان کرونا در قزوین به بالاترین حد رسید‌ /‌ بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها پر شدعامل اصلی موج چهارم کرونا در قزوین مشخص شدآمار ابتلای روزانه کرونا در قزوین از 1000 نفر گذشت

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد زهرایی با اشاره به احیا و فعال شدن گروه‌های جهادی و مردمی طرح محله‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی اضافه کرد: با توجه به محوریت سپاه صاحب‌الامر(عج) در اجرای طرح مزبور از ظرفیت هیئت‌های مذهبی و گروه‌های مسجدی برای اجرای طرح یادشده بهره کامل را خواهیم گرفت.

وی با اشاره به پلمب یک مسجد در تاکستان به دلیل رعایت نکردن محدودیت‌های و ممنوعیت‌های کرونایی در برگزاری مراسم ختم و ترحیم ادامه داد: متاسفانه در شهرستان تاکستان با چنین معضلات و اقدامات خودسرانه‌ای در حوزه پروتکل‌شکنی روبه‌رو هستیم و این موضوع را نباید محدود به بچه‌ مسجدی‌ها کرده و آنها را تخریب کنیم.

انتهای پیام/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا استانداری قزوین شورای اسلامی قزوین پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا استانداری قزوین شورای اسلامی قزوین استان قزوین اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، دانشی مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام در این مراسم با بیان اینکه والدین مهمترین و بهترین الگو در همه مسائل به ویژه امور دینی و اعتقادات برای فرزندان هستند، بر لزوم توجه به این موضوع و رعایت دقیق احکام دینی توسط اولیاء تأکید کرد.
امام جمعه سرفاریاب نیز در این آئین ضمن تبریک این روز و جشن شروع عبادت دانش آموزان دختر مدارس سرفاریاب ، این روز را عید بزرگ برای آنان عنوان کرد و گفت: از این زمان به بعد در انجام تکالیف دینی و واجبات و محرمات بخصوص فریضه نماز، روزه و دیگر عبادات، مسئولیت شما دانش آموزان به سن تکلیف رسیده، با پدر و مادر، معلمان و بزرگترها، برابر است.
حجت الاسلام زارعی پور در ادامه با اشاره به تشدید آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف، از والدین خواست تا با رفتار و اعمال درست خود این نونهالان را در مسیر عبادت و بندگی همراهی و حمایت کنند تا از گزند این آسیب ها در امان بمانند.

در پایان این مراسم دانش آموزان اولین نماز جماعت را به امامت حجت الاسلام زارعی پور امام جمعه سرفاریاب اقامه کردند.

دیگر خبرها

  • عکس| ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • اجرای طرح کاسبان امین در صنوف مختلف قم
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • رفع مسدودی بیش از هزار کارت ملی در استان قزوین
  • تاثیر تعطیلی پنجشنبه‌ها در حقوق کارگران
  • معامله امتیاز مسکن ملی در قزوین ممنوع است