Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@16:32:02 GMT

ایلان ماسک تاریخ فرود انسان روی ماه را اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۶۰۷۴

ایلان ماسک تاریخ فرود انسان روی ماه را اعلام کرد

ایلان ماسک معتقد است که برنامه ناسا برای فرود مجدد انسان بر سطح ماه در سال ۲۰۲۴ دور از دسترس نیست. ناسا از طریق پروژه «آرتمیس» هدف درازمدت‌تری را دنبال می‌کند و می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ حضور انسان بر ماه را پایدار کند.

دولت ترامپ در سال ۲۰۱۹ از ناسا خواست که تا سال ۲۰۲۴ اولین ماموریت انسانی آرتمیس را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان به‌طور کلی معتقدند که این هدف‌گذاری چندان واقع‌گرایانه نیست و در شرایط فعلی نمی‌دانیم که دولت بایدن اصلا تمایلی به پایبندی به این ضرب‌الاجل دارد یا نه. ولی ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس می‌گوید این هدف با کمک راکت استارشیپ که ناسا اخیرا آن را به عنوان فرودگر برنامه آرتمیس انتخاب کرده بود، قابل دستیابی است.

ماسک در یک کنفرانس خبری پس از پرتاب موفقیت‌آمیز «کرو-۲» گفت: «فکر می‌کنم این اتفاق خواهد افتاد. فکر می‌کنم ۲۰۲۴ شدنی باشد. ما برای زودتر از این تاریخ هدف‌گذاری می‌کنیم.» او اضافه کرد که به نظرش استارشیپ تا ۲۰۲۳ می‌تواند انسان‌ها را به‌صورت مرتب به فضا بفرستد.

مدیرعامل اسپیس ایکس ادامه داد: «البته نباید اشتباهات زیادی داشته باشیم. کارهایی باید صورت بگیرد، ولی با سرعت پیشرفت می‌کنیم. باید مطمئن شویم که نوآوری با سرعت بیشتری جلو می‌رود و بعد می‌توانیم ظرف چند سال راکت را آماده کنیم.»

اسپیس ایکس از ماه مارس ۲۰۲۰ تاکنون چهار بار نمونه‌های اولیه استارشیپ را در ارتفاع بالا به پرواز درآورده و به‌رغم اینکه هر چهار راکت آن‌ها در بخش عمده ماموریت عملکرد درستی داشتند، در هنگام فرود دچار مشکل شدند. البته راکت مرحله‌ اولی که استارشیپ را از زمین بلند خواهد کرد، «سوپر هوی» نام دارد که فعلا نمونه اولیه آن ساخته شده و هنوز برای پرواز مورد آزمایش قرار نگرفته است.

ماسک اذعان داشت که زمان‌بندی او خوش‌بینانه است و نباید با دید قطعیت به آن نگاه کرد. ولی موفقیت مجدد اسپیس ایکس در ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی باعث می‌شود امید بیشتری به پروژه‌های این شرکت داشته باشیم. اسپیس ایکس اکنون در کمتر از ۱۲ ماه سه فضاپیمای سرنشین‌دار را به مدار زمین ارسال کرده است.

منبع: دیجیاتو

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ایلان ماسک اسپیس ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۶۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ و ساعت دقیق پخش بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین

دو تیم فوتبال استقلال و شمس‌آذر قزوین از سری رقابت‌های هفته ۲۴ لیگ برتر ایران روز جمعه ساعت ۱۸ به وقت ایران در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت. دیدار رفت این دو تیم در قزوین با نتیجه ۲ بر ۲ پایان رفت.

tags # استقلال سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک: موشک‌ها را باید به فضا پرتاب کنیم، نه به سوی یکدیگر
  • برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی
  • انسان هایی با قدرت های ما فوق بشر
  • کاروان جدید ماهواره های « استارلینک » به مدار زمین رفتند
  • تصمیم ایلان ماسک برای ایجاد تغییرات انقلابی در تسلا
  • خبر ناراحت‌کننده ایلان ماسک برای کاربران ایکس
  • تاریخ و ساعت دقیق پخش بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین
  • بیکارتر از کیم کارداشیان، مرفه‌تر از ایلان ماسک!
  • جنجال ایکس در هند
  • ناسا در پی راه سریع‌تر و ارزان‌تر برای انتقال نمونه‌های مریخ به زمین