Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد پیش‌بینی کرد امسال ۶۰ درصد بیشتر از سال قبل و معادل هفت هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شود.

«محمدحسین ملانوری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: سطح زیر کشت گندم استان یزد در سال زراعی جدید ۹۱۰۰ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود که امسال ۳۵ هزار تن گندم از این اراضی برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود  با توجه به این که بخشی از این گندم مورد استفاده خود کشاورزان است، امسال حدود هفت هزار تن گندم از کشاورزان یزدی خریداری شود که این آمار نسبت به سال قبل حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است.

ملانوری با بیان این که سطح زیر کشت گندم طی ۱۰ سال اخیر در استان یزد کاهش داشته است، تصریح کرد: وزارت جهادکشاورزی حمایت‌های فراوانی برای کشاورزانی که به کشت گندم اقدام می‌کنند در نظر گرفته اما متاسفانه به دلایل متعددی همچون تغییر کشت از گندم به محصولاتی همچون پسته باعث شده تا رغبت کشاورزان به کاشت گندم در سال‌های اخیر کمتر شود.

وی در رابطه با قیمت خرید تضمینی اعلام شده از سوی دولت نیز افزود: ملاک محاسبه دولت برای تعیین نرخ خرید تضمینی گندم، قیمت تمام شده محصول است و با توجه به این که دولت یارانه‌های قابل ملاحظه‌ای در زمینه کود، برق و حتی تراکتور به کشاورزان ارائه می‌دهد به نظر می‌رسد قیمت اعلام شده، مناسب باشد.

وی افزود: برای تعیین قیمت خرید تضمینی گندم جلسات متعدد کارشناسی نیز برگزار شده و به طور قطع هیچ کارشناس و مسئولی قصد ندارد این قیمت گذاری به نحوی برنامه‌ریزی شود که کشاورزان در قبال آن متضرر شوند.

معاون جهادکشاورزی استان در پایان اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های بعمل آمده درسطح ملی و حمایت تیم اقتصادی دولت، قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم از چهار هزار تومان به پنج هزار تومان افزایش یافته و در همین رابطه نیز از گندم‌کاران استان می‌خواهیم که حتماً محصول خود را صرفاً به مراکز خرید رسمی تحویل دهند.

برچسب ها: ملانوری ، تضمینی ، گندم لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000O7a

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ملانوری تضمینی گندم خرید تضمینی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مراکز خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی از نیمه اردیبهشت در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان دکتر علی محمد زنگانه استاندار در این جلسه گفت: الویت اول این است که شرکت‌های خریدار محصول کلزا در استان مشخص شود.

او افزود: ۱۰۵مرکز در استان برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده است.

محمد برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم گفت: از نیمه دوم اردیبهشت برداشت محصولات کشاورزی در استان آغاز می‌شود و پیش بینی می‌کنیم امسال از سطح ۳۸۰ هزار هکتار بیش از ۱ میلیون تن گندم برداشت شود.

او افزود: ۴۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان هم زیرکشت کلزا قرار دارد و پیش بینی می‌کنیم امسال با برداشت ۱۱۰ هزار تن رکورد تولید این محصول در سه دهه اخیر شکسته شود.

برزعلی گفت: جو و سیب زمینی هم از دیگر محصولات کشت پاییزه هستند که پیش بینی می‌کنیم ۱۶۰ هزار تن جو و بیش از ۱۲۰ هزار تن سیب زمینی در استان تولید شود.

مهری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان نیز در این جلسه تحویل گندم‌های جوانه زده را مهمترین معضل امسال در راستای خرید تضمینی بیان کرد و افزود: پیش بینی می‌کنیم با توجه به شرایط جوی امسال دو برابر سال قبل گندم‌های جوانه زده داشته باشیم.

او گفت: این گندم‌ها باید از گندمی که تبدیل به آرد می‌شود جدا باشد، زیرا کیفیت آن را پایین می‌آورد، بنابر این باید تصمیم گیری کنیم تا گندم جوانه زده برای خوراک دام تحویل گرفته شود.

عادل مصدقی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان هم در این جلسه اعلام کرد: برای حمل و نقل سریعتر محصولات کشاورزی ۱۳ هزار ناوگان بومی در استان وجود دارد.

او افزود: برای کمک به انتقال ایمن و سریعتر فراخوان دادیم تاکید کرد ناوگان حمل و نقل غیر بومی از استان‌های دیگر نیز به کمک ما بیایند.

او تاکید کرد: کشاورزان از طریق شرکت‌های مجاز حمل و نقل و گرفتن بارنامه نسبت به جابجایی محصول اقدام کنند.

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • فعالیت مراکز خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی از نیمه اردیبهشت در گلستان
  • خرید تضمینی بیش از ۲۶ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در سال جاری
  • خرید بیش از ۲۴ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در ایلام
  • فصل خرید تضمینی گندم بهترین فرصت برای تحقق شعار سال است
  • خرید بیش از ۲۴ ‌هزار تن گندم در خوزستان
  • نرخ خرید تضمینی گندم بالاخره چقدر شد؟
  • جداول پاکی خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد
  • پیش بینی برداشت ۹۰۰ تن کلزا از مزارع جنوب کرمان به عنوان کشت جایگزین