Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی روستای جبله در گفت و گو باخبرنگار فارس در جغتای، با اشاره به میزان خسارت شدید سیل به مزارع این روستا اظهار کرد: از ساعت ۱۶ رو زگذشته با بارش باران وتگرگ در روستا، سیل جاری شد و باعث مسدود شدن راه ارتباطی و بروز خسارت شدید به مزارع، تخریب قنات‌ها، آبگرفتگی منازل و خراب شدن سه واحد نگهداری احشام مردم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اکبرسلیمی‌نژاد با بیان اینکه از ساعت ۱۷ روز گذشته راه ارتباطی روستا مسدود شده، تشریح کرد: با رییس اداره راه تماس گرفتیم که گفتند ما گریدر را فرستادیم ولی نتوانسته راه را باز کند، لودر خراب است و لودر دهیاری‌ها هم در روستای کهنه است تا بیاید همان صبح می شود.

وی در ادامه افزود : الان بیش از هشت ساعت است که راه مسدود است با بخشدار تماس گرفتیم گفتند لودر خراب است و با فرماندار هم تماس گرفتیم و بعد از آگاهی از موضوع ناراحت شدند و گفتند کار اشتباهی کردند، من امشب تلاش می‌کنم راه باز شود ولی تا الان هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

نایب رییس عضو شورای اسلامی روستای جبله نیز اظهار کرد: تاکنون هیچ‌کدام از مسوولان برای بازدید از روستا نیامده‌ است.

سلیمی‌نژاد با بیان اینکه سیلروز گذشته، باعث ایجاد رعب و وحشت  برای مردم روستای جبله شده بود، گقت: نخاله‌ها و ضایعات معدن روستای «گفت» در کاریز ریخته می‌شود و در تشدید سیل نقش مهمی دارد و باعث ایجاد صداهای ترسناک و گل و لای شدید می شود؛ چرا معدنی که برای مردم روستای جبله هیچ منفعتی ندارد این همه آسیب و خسارت داشته باشد؟

بخشدار مرکزی جغتای نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بنا برگفته‌های دهیار و اعضای شورای روستای جبله،  آبی که از قسمت معدن روستای «گفت» سرازیر شده و در مسیر ازنیمچه (اصطلاح بخشدار)  سیل بندی که اهالی روستای دستوران درست کرده بودند به سمت مزارع روستای جبله برگشت خورده است.

وی درپاسخ به گلایه شورای روستای جبله که تا کنون هیچ مسوولی از روستا بازدید نکرده است تشریح کرد : ساعت ۱۹ عصر روز گذشته، هنگام بارندگی در روستا بودیم و هنوز سیل نیامده بود و هنگام بروز سیل به روستا رفتیم ولی نتوانستیم از مزارع  روستا بازدید کنیم و بارش در روستای گفت و جبله نو بوده است،  سیل ساعت ۱۷ در روستای جبله بوده و ساعت ۱۹ به روستای جبله نو رسیده است.

بخشدار مرکزی گفت:  ما راهداری را اعزام کردیم و چه کسی گفته راهداری نیامده ما این طرف سیل ایستادیم و مردم روستا آن طرف سیل، نمی شود آن طرف رفت، صبح امروز هم لودر فرستادیم تا راه مسدود شده روستا را باز کند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: سیل روستا بارش باران جغتای سیل مسدود شدن مسیر روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۸۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار قرمز؛ جنوب کرمان تخلیه شد!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از صدور دستور تخلیه سه روستا در شهرستان‌های جازموریان و منوجان به دلیل طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب طی امروز (سه شنبه) خبر داد. حمید سالخورده روز سه شنبه افزود: دستور تخلیه روستا‌های پورشعبان و حسین آباد در شهرستان منوجان و روستای کروچان در شهرستان جازموریان به دلیل احتمال جاری شدن سیلاب صادر شده است.

محمد جهانگیری فرماندار جازموریان نیز گفت: روستای کروچان جمعیتی افزون بر ۲۰ خانوار دارد و از جمله مناطق بحران‌زا و در معرض خطر سیل به شمار می‌رود.

رییس ستاد بحران شهرستان جازموریان با اشاره به صدور هشدار قرمز هواشناسی اظهار کرد:مردم با دهیار همکاری داشته باشند و روستا در وقت مناسب تخلیه تا اسکان اضطراری آنان در مدارس سطح شهر زهکلوت (مرکز شهرستان) انجام شود.

به علت بارش‌های شدید باران هشدار سطح قرمز برای مناطق جنوب کرمان صادر شده و همه سازمان‌ها در آماده باش هستند؛ استاندار کرمان از روز گذشته در جنوب کرمان حضور دارد و به صورت میدانی بر اقدامات پیشگیرانه و مدیریت اقدامات در برابر سیل نظارت دارد.

تاکنون راه ۱۰ روستا در جازموریان مسدود و برق ۲ روستای دیگر این شهرستان نیز قطع شده است.

ارتباط جاده‌ای زهکلوت مرکز شهرستان جازموریان با دلگان سیستان و بلوچستان نیز قطع و مسیر جایگزین بم- ریگان- ایرانشهر معرفی شده، اما از شهروندان خواسته شده به طور جدی از سفر‌های غیرضرور در این شرایط جوی بپرهیزند.

منبع: ایرنا

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • سیل راه ۴ روستای قلعه گنج را مسدود کرد
  • آغاز عملیات اجرایی بهسازی در ۹۲ روستای کبودرآهنگ
  • رفع اتفاق خط انتقال آب شرب روستای قریس شهرستان خوی
  • بررسی مشکلات آب و فاضلاب روستای بخشکندی شهرستان سلماس
  • بسته شدن راه ارتباطی ۳۰۰ روستا، در جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیل در سیستان و بلوچستان / قطع برق و مسدود شدن راه ۱۵۴ روستا
  • راه دو روستای بم مسدود شد
  • صدور هشدار قرمز؛ جنوب کرمان تخلیه شد!
  • تخلیه سه روستای جنوب کرمان!
  • اتصال ۸ روستای هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات