Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا مهرداد عرب‌اول روز یکشنبه در نشست ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان با اشاره به برخی از این پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان افزود: تکمیل خطوط انتقال آب از سد زیردان به ابتدای شبکه پیرسهراب، ساماندهی رودخانه سیستان، ساخت خط ۶۳ کیلو ولت لوتک- شهرک صنعتی رامشار، ساخت خط ۲۳۰ کیلو ولت زاهدان- میرجاوه- ایجاد زون انرژهای تجدیدپذیر، بادی و خورشیدی  در مناطق میل نادر و رامشار، بازنگری طرح جامع آبرسانی  به روستاهای سیستان، اجرا شبکه آب آشامیدنی تلنگ و پیرسهراب، تکمیل تاسیسات زیربنایی سایت پرورش میگوی رودیک، ساخت و تکمیل و نگهداری تاسیستات زیربنایی سایت پرورش میگو گواتر، ساخت موج شکن های اصلی و فرعی بندر صیادی تنگ، توسعه پرورش آبزیان در آب‌های داخلی، تکمیل زیرساخت‌های مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی، و ایجاد زیر ساخت‌های لازم تا مجتمع  فولاد مکران از جمله عناوین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح برخی شاخص‌های مهم استان اظهارداشت: جمعیت این استان سه میلیون و ۱۱ نفر، نرخ بیکاری بر اساس زمستان پارسال ۹.۸ ضریب شهرنشینی ۵۲.۱، تراکم جمعیت ۱۵.۲ نفر در یک مترمربع، نرخ باسوادی براساس برآورد سال ۹۵ میزان ۷۶.۰۳، نرخ مشارکت اقتصادی ۳۳.۵، محصول ناخالص داخلی ۳۵۹ هزارو ۲۱۹ میلیارد تومان، سهم اشتغال در بخش کشاورزی ۱۷.۳، اشتغال در بخش صنعت ۳۴.۸ و سهم اشتغال در بخش خدمات ۴۸ درصد است.

 رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پارسال ۳۷ پروژه ویژه جهش تولید در سیستان و بلوچستان مصوب شده بود افزود: از مجموع این پروژه‌ها، ۱۴ پروژه در بخش کشاورزی، پنج پروژه حوزه آب، ۱۰ پروژه حوزه حمل‌ونقل، ۲ پروژه در حوزه صنعت، سه پروژه گردشگری، ۲ پروژه حوزه بهداشت و درمان و یک پروژه در حوزه بسیج بوده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان توسعه ایران سازمان برنامه و بودجه جهش تولید اقتصاد مقاومتی زاهدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان توسعه ایران سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان توسعه ایران سازمان برنامه و بودجه جهش تولید اقتصاد مقاومتی زاهدان اخبار کنکور سیستان و بلوچستان اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۱۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت اعتبارات خاصی جهت ساخت و ساز مدارس در سیستان و بلوچستان اختصاص داده است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: دولت اعتبارات خاصی را در اختیار استان های کم برخوردار مشابه سیستان و بلوچستان برای ساخت و ساز مدارس قرار داده است و خیرین نیز با همراهی خود حضور پررنگی در این حوزه داشته اند.

میثم لک زایی در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۵۰ هزار مترمربع به فضاهای آموزشی استان افزوده شده است و استان رتبه اول را در تعداد پروژه آموزشی و تحویل کلاس در کشور  از آن خود کرده است.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و ۲۰۰ پروژه آموزشی با تعداد ۴ هزار و ۳۶۳ کلاس درس و زیربنایی بالغ بر ۳۷۸ هزار و ۶۱۸ مترمربع احداث و تکمیل شده است.

لک زایی گفت: ۴۵۵ پروژه آموزشی با تعداد یک هزار و ۲۳۳ کلاس درس به صورت مردمی و ۵۰۳ پروژه آموزشی با تعداد ۲ هزار و ۱۰۹ کلاس درس به صورت مشارکتی و مابقی به صورت دولتی احداث و تکمیل شده است.

وی بار دیگر با قدردانی از حضور پررنگ و اثربخش خیرین مدرسه ساز در استان، گفت: تعهد خیرین نیک اندیش در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۴ هزار و ۴۵۷ میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد سه برابری داشته است.

لک زایی به اشاره به احداث و اجرای شبکه موتورخانه مرکزی در مدارس جهت استاندارد سازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی کلاس درس، اظهار کرد: علاوه بر آن، بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه اسپیلیت و کولر گازی جهت نصب و راه اندازی در کلیه نقاط استان از محل اعتبارات ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تاکنون تهیه و در کلاس درس نصب شده است.

لک زایی در خصوص توزیع تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی در بین مدارس نیز گفت: ۵۹ هزار نفر دانش آموز تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تجهیزات در سال ۱۴۰۲ توزیع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان برای بررسی راهکارهای قانونی کاهش هزینه ساخت مسکن در استان
  • ساخت بزرگراه زابل -زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد
  • کمک به اشتغال حدود ۷ هزار نفر با اقدامات دستگاه قضایی استان البرز
  • مردم، الزام انکار‌ناپذیر جهش تولید
  • اتمام ساخت بزرگراه زابل زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۳
  • تکمیل بزرگراه زابل-زاهدان تا پایان ۱۴۰۳
  • دولت اعتبارات خاصی جهت ساخت و ساز مدارس در سیستان و بلوچستان اختصاص داده است
  • اتمام ساخت بزرگراه زابل -زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۳
  • درخواست وزارت راه از متقاضیان نهضت ملی مسکن ؛ زودتر پول ها را پرداخت کنید !
  • روند مثبت تعامل دولت و قوه قضائیه در یزد