Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت با بیان اینکه مستمرا دچار ساده انگاری هستیم و تاوان می دهیم، گفت: رنگ قرمز و نارنجی را داریم اما سطح پروتکل‌ها همان رعایتی است که در شهر زرد و آبی اتفاق می‌افتد. می‌گوییم رنگ قرمز است اما مشابه شهر زرد عمل می‌کنند و این نوع پروتکل‌ رعایت کردن سبب می‌شود همکاران من کف رودخانه جنازه و زخمی جمع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در کاشان، با اشاره به نگرانی‌هایی که پیرامون ورود ویروس هندی کرونا وجود دارد، گفت: ویروس‌ها پاسپورت نمی‌خواهند و هنر ما این است که ورود ویروس را به تاخیر بیندازیم و نگذاریم موج‌ها روی هم بیفتد و مارا گرفتار کند. ما می‌دانستیم ویروس انگلیسی خواهد آمد؛ اما تلاش کردیم که زمان جایگزینی ویروس ووهان که نجیب‌تر بود با این ویروس را به تاخیر بیندازیم‌. برخی از ساده انگاری‌ها این زمان بندی را بهم ریخت و مازندران هنوز از گیر پیک ووهان در نیامده گرفتار ویروس انگلیسی شد. ما نگرانی‌های خود را داریم اما معنای آن بی برنامگی ما نیست.

وی با انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطابق با رنگ بندی‌های کرونایی، گفت: رنگ قرمز و نارنجی را داریم اما سطح پروتکل‌ها همان رعایتی است که در شهر زرد و آبی اتفاق می‌افتد. می‌گوییم رنگ قرمز است اما مشابه شهر زرد عمل می‌کنند و این نوع پروتکل‌ رعایت کردن سبب می‌شود همکاران من کف رودخانه جنازه و زخمی جمع کنند. متاسفانه ما مستمرا دچار این ساده انگاری‌ها هستیم و تاوان می‌دهیم.

وی افزود: برنامه اصلی امروز، کووید۱۹ است. برای این منظور آموزش و ارتقا رعایت پروتکل‌ها اصل اساسی است. برای واکسن داریم کار می‌کنیم اما فراموش نکنید هندوستان نزدیک به ۱۳۰ میلیون نفر را واکسینه کرد و حتی دادستان هند دستور داد حتی یک واکسن از هند خارج نشود که خودشان تزریق کنند و از ۵۰۰ هزار دوزی که توسط ما خریداری شده بود تنها ۱۲۵ هزار دُز تحویل داده شد و مابقی اجازه خروج نیافت‌. البته این به معنای عدم تاثیر واکسن نیست اما اینکه فکر کنیم تزریق واکسن جوشن محکمی برای عدم گرفتاری است، غلط است. تمام تلاش ما آوردن و تزریق واکسن بیشتر است.

نمکی تاکید کرد: فردا در مراسم فاز ۳ کارآزمایی بالینی واکسن پاستور خواهم گفت که ما کجا ایستادیم و آنهایی که ته دلشان ذوق می‌کنند که بفهمند ما عقبیم بدانند اکنون در چه نقطه‌ای هستیم. بعضی وقت‌ها میبینم یک سلطنت طلب با پرچم شیر و خورشید برای قهرمان ورزشکار ایرانی ذوق می‌کند و اشک می‌ریزد  بعد اینجا برخی خود را متدین و وابسته به فلان و فلان می‌دانند و بعد ذوق می‌کنند که ما از مدیریت بیماری عقب بمانیم و این چه بیماری است من درک نمی‌کنم. ما که نمی‌توانیم یکسره به برخی مریض احوال توضیح دهیم. 

وی با تاکید بر نظارت بر رعایت پروتکل‌ها، تصریح کرد:  از کسی رو دربایستی نداشته باشید و با پروتکل شکنان مماشات نکنید و جلوی کسی که کارخانه بیماری سازی برای شما فراهم می‌کند بایستید. مقام معطم رهبری فرمودند امنیت و اقتصاد مهم است اما سلامت از همه مهم‌تر است. ما متولی سلامت همه مردم از اصلاح طلب، اصولگرا، کلیمی، مسیحی، زندانی و.... هستیم. در بیمارستان از کسی نمی‌پرسیم به چه کسی رای داد یا خط سیاسی او چیست؛ به قول سهراب «کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ». بنابراین باید جلوی کسی که میخواهد پروتکل رعایت نکند بایستید.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همه باهم علیه کرونا خیز چهارم کرونا کرونای هندی ساده انگاری پروتکل ها رنگ قرمز شهر زرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۲۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند

حسین فرشیدی درخصوص تزریق واکسن «گارداسیل»، وضعیت شیوع بیماری HPV درکشور و اهمیت واکسیناسیون علیه آن، اظهار کرد: عملکرد ما باید بر اساس اسناد و مدارک باشد؛ به طور مثال یک کشور در اروپا ادعا می‌کند که سالیانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی هستند؛ بنابراین برای این کشور، واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان، صرفه اقتصادی دارد. بنابراین در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم؛ به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم.  

وی ادامه داد: به‌طور مثال ما اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، مشخص است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این بسیار رقم زیادی است.

فرشیدی افزود: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال گذشته در حال انجام تحقیقات مورد لزوم هستند و اگر نتایج تحقیقات، لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را مشخص کند، وارد برنامه واکسیناسیون کشوری خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر تولید و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، اظهار کرد: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی هستند که واکسن گارداسیل را تامین می‌کنند و بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند؛ اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

وی در خصوص ضرورت استفاده از این واکسن گفت: افراد دارای رفتار پرخطر و جوامع غربی و اروپایی به دلیل روابط خارج از عرف و شرع و خطر بالای انتقال این بیماری، این واکسن را تزریق می‌کنند. اما در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد که تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

فرشیدی در پایان خاطرنشان کرد: پژوهشگاه مربوطه این وعده را داده است که در بازه زمانی شش ماهه اطلاعات لازم را ارائه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به نفع مردم است، حتما انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند