Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@01:43:32 GMT

دولت بایدن عامل فاجعه مرگبار کرونا در هند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۳۸۸۸

دولت بایدن عامل فاجعه مرگبار کرونا در هند

رادیو فرانسه در گزارشی اعلام کرد، امتناع بایدن از لغو تحریم های پزشکی مرتبط با تولید واکسن کرونا منجر به فاجعه مرگبار در هند شده است.

به گزارش برنا،بنابر گزارش رادیو فرانسه، در حالی که موج دوم مرگبار کرونا هند را درنوردیده، دولت این کشور برای افزایش تولیدات واکسن کرونا از ایالات متحده درخواست کمک کرد اما دولت بایدن به رغم فشارهای طاقت فرسا بر نظام بهداشتی هند، از لغو تحریم های ملزومات حیاتی پزشکی امتناع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه فرانسوی افزود: این درحالی است که چین، رقیب آمریکا امروز کمک های خود را در مقابله با بحران شیوع کرونا به هند ارائه کرده است.

رادیو فرانسه یادآور شد: جمله «اول آمریکا» را نه فقط دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده از آن دم می زد، بلکه جو بایدن، جانشین وی نیز آن را بارها تکرار کرده است؛ این در حالی است که رئیس موسسه سرم هند (بزرگترین شرکت تولیدکننده واکسن) دو هفته گذشته از بایدن درخواست لغو تحریم های مواد تشکیل دهنده واکسن کرونا را کرد اما او این درخواست را رد کرد.

این رسانه فرانسوی تصریح کرد: همچنین اتاق های بازرگانی ایالات متحده خواستار ارسال واکسن کرونا به هند شده اما باز هم بایدن این درخواست را رد کرد.

رادیو فرانسه در ادامه نوشت: امتناع بایدن از درخواست لغو تحریم ها بسیاری از هندی ها را در شوک و حیرت فرو برد.

این رسانه فرانسوی به نقل از روزنامه هندی «فرست پست» نوشت: هند دوزهای زیادی از داروی هیدروکسی کلروکین را در اوج بحبوحه بحران شیوع کرونا به ایالات متحده ارسال کرده بود.

رادیو فرانسه در پایان خاطرنشان کرد: در همین حال کشورهایی مانند استرالیا، فرانسه، چین و پاکستان برای کمک به هند برای مقابله با بیماری همه گیر کووید-۱۹ اعلام آمادگی کرده اند. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: بایدن که حدود یکصد روز است از ریاست جمهوری وی می گذرد، به درخواست های جهانی برای انتقال واکسن های اضافی از کشورش با احتیاط پاسخ می دهد و حتی برخی ناظران نگرانی از آن دارند که دولت آمریکا دادن واکسن های اضافی خود را مرتبط به اقدامات سیاسی کشورهای درخواست کننده کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت ایالات متحده رسانه فرانسه چین پاکستان ریاست جمهوری دولت آمریکا هند بایدن کرونا ایالات متحده رادیو فرانسه واکسن کرونا لغو تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت فرانسویان از فلسطین

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پاریس، تظاهرات حمایت از فلسطین در پاریس این هفته پس از کش و قوس فراوان و مخالفت اولیه دولت فرانسه، سرانجام برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

نشریه مدیا پارت درباره موضع دولت فرانسه نوشت: علیه همبستگی با فلسطین. حمایت از فلسطین در فرانسه جرم محسوب می‌شود. مک کارتیسمی به سبک فرانسوی.

منظور این نشریه از مک کارتیسمی به سبک فرانسوی اشاره به عوام فریبی، سانسور و احضار مخالفان صهیونیسم و طرفداران مقاومت در روز‌های اخیر است.

مخالفت با نژاد پرستی، اسلام هراسی و خشونت پلیس عنوان پوششی تظاهرات این هفته حمایت از فلسطین در پاریس بود.

برگزارکنندگان این تظاهرات همچنین خواستار منع حضور رژیم صهیونیستی در بازی‌های المپیک پاریس و تحریم محصولات و شرکت‌های اسرائیلی و نیز شرکت‌هایی که با این رژیم کار می‌کنند، شدند.

اظهارات:
مصاحبه اول: یک شهروند فرانسوی
مصاحبه دوم: از مسئولان برگزارکننده تظاهرات ضدصهیونیستی


دیگر خبرها

  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • محکومیت عامل حمله به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به حبس | متهم: می خواستم از مقامات ایران انتقام بگیرم!
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • آتش سوزی مرگبار در انگلیس
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • یک پژوهشگر : نتانیاهو بقای اسرائیل را به خطر می اندازد/ شکست او در طول جنگ تصادفی نیست؛ این میوه تلخ چندین سال سیاست های فاجعه بار است
  • حمایت فرانسویان از فلسطین
  • بسته کمکی جدید برای تل‌آویو؛ «خیانت و فاجعه» دولت بایدن از نگاه مسلمانان آمریکا