Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ورود و خروج مسافر بین ایران و پاکستان از طریق مرز‌های مشترک شامل میرجاوه و بخشی از ریمدان انجام می‌شود که از امروز اعلام کردیم تردد مسافری ممنوع شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیدحسین حسینی درباره نامه وزارت کشور به وزارت راه مبنی بر توقف تردد‌های هوایی و زمینی با کشور‌های هند و پاکستان به دلیل شیوع شدید کرونا در کشور هند و برنامه سازمان راهداری درباره مرز‌های مشترک تجاری و مسافری ایران و پاکستان، اظهار داشت: این بخشنامه هنوز کتباً به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ابلاغ نشده است، مقرر شد وزارت بهداشت و همکاران سازمان راهداری پیگیری کنند که این بخشنامه وزارت کشور، رسماً به سازمان راهداری ابلاغ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 ناوگان تجاری از مرز پاکستان (میرجاوه) وارد ایران نمی‌شود


وی ادامه داد: در حال حاضر ناوگان بار پاکستانی به هیچ عنوان به کشور ما وارد نمی‌شود و ما ورود بار از سمت پاکستان به سمت ایران نداریم.

با پاکستان عنوان کرد و گفت: مرز‌های تازه تأسیس ریمدان و پیشین که اخیراً به بهره‌برداری رسید و عملاً از مرز‌های تیس و ریمدان تردد‌های تجاری نداریم و فقط بازارچه‌های آن‌ها فعال است.

حسینی اظهار داشت: در واقع این دو مرز با وجود آنکه چند روزی است افتتاح شده هنوز در آن‌ها فعالیت مرز مجاز و استقرار گمرک به درستی انجام نشده و بار از طریق بازارچه می‌رود که بازارچه هم در اختیار وزارت کشور است.


 تست کرونا کامیون‌داران ایرانی هنگام برگشت از مرز پاکستان


وی افزود: در این راستا تنها مرزی که بخش تجاری آن با پاکستان فعال است، مرز میرجاوه است که همانگونه که گفته شد از ابتدای شیوع کرونا کامیون‌های پاکستانی از پاکستان وارد ایران نمی‌شوند و فقط کامیون‌های ایرانی به سمت پاکستان می‌روند که این هم بدین گونه است که حداکثر تا گمرک شهر تفتان در ۱۰ کیلومتری مرز می‌روند و یا پشت دیوار مرز بار تخلیه شده و کامیون‌ها برمی‌گردند.

معاون دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: کامیون‌ها زمانی که برمی‌گردند پیش از ورود به مرز توسط بهداشت مرزی غربالگری می‌شوند، همکاران وزارت بهداشت آنجا استقرار دارند و از راننده‌ها تست کرونا انجام می‌شود.


 ورود و خروج مسافر از مرز‌های میرجاوه و ریمدان از امروز ممنوع شد


حسینی افزود: محدودیت‌هایی که ایجاد شده است صرفاً برای مسافر است و امروز ما به مرز اعلام کردیم تردد مسافران ورودی و خروجی با مرز پاکستان ممنوع شود.

وی اضافه کرد: ورود و خروج مسافر از مرز‌های مشترک با پاکستان شامل میرجاوه و بخشی هم ریمدان است که از امروز اعلام کرده‌ایم ممنوع شود.

معاون دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ممنوعیت تردد مسافر از مرز‌های مشترک ایران و پاکستان به صورت شفاهی فعلا به مرزها اعلام شده است و منتظر ابلاغیه رسمی وزارت کشور به ساز‌مان راهداری هم هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرز میرجاوه مرز ریمدان کامیون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ورود و خروج مسافر مسافر از مرز مرز های مشترک وزارت کشور کامیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از ۸ هزار تن اضافه تناژ در جاده‌های خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فواد غزیعلی گفت: پارسال ۸ هزار و ۶۶۴ تن اضافه تناژ از ۲ هزار و ۴۶۱ کامیون در جاده‌های استان خوزستان شناسایی شد.

وی با اشاره به صدور یک هزار و ۴۱۹ پروانه ترانزیتی توسط کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد رشد داشته است.

غزیعلی ادامه داد: در مدت یاد شده ۵۱۴ مجوز تردد کامیون‌های بار بالای ۵۰۰ تن و ۳۴۴ مجوز تردد کامیون‌های بار کمتر از ۵۰۰ تن صادر شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به مراجعه ۹۴ هزار و ۵۳۴ کامیون به مراکز فنی استان در سال ۱۴۰۲، اضافه کرد: از این تعداد ۸۲ هزار و ۸۵۹ کامیون موفق به دریافت تایید معاینه فنی شدند و ۱۱ هزار و ۶۷۵ کامیون نیز تایید نشدند.

دیگر خبرها

  • روایت روزنامه پاکستانی از اهمیت سفر رئیس جمهور ایران به اسلام آباد
  • شناسایی بیش از ۸ هزار تن اضافه تناژ در جاده‌های خوزستان
  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • تصاویر جدید از سیلاب در مرز بین المللی ریمدان + ویدئو
  • ایکس در پاکستان فیلتر شد
  • پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد
  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • شبکه اجتماعی « ایکس » در پاکستان فیلتر شد
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است