Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به قیمت امروز طلا و سکه اظهار کرد: روند اونس جهانی و نرخ ارز نسبت به روز گذشته تغییری نکرده و از آنجا که به دلیل تعطیلی بازار تقاضایی هم وجود ندارد، قیمت طلا و سکه ثابت مانده است.

به گفته محمدولی، افت تقاضا و رکود بازار طلا باعث زیان شدید فعالان این صنعت شده و اگر بعد از بازگشایی بازار هم وضعیت به همین شکل ادامه یابد منجر به بیکاری بسیاری از طلافروشان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتحادیه طلا با اشاره به عوامل موثر بر کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر بیان کرد: به نظر می‌رسد مذاکرات وین به مراحل خوبی رسیده و خبرهای خوشی که هفته گذشته از این نشست منتشر شد روند بازار ارز و به تبع آن طلا و سکه را نزولی کرد.

او درباره آینده بازار طلا تصریح کرد: چنانچه ایران و آمریکا بر سر برجام به تفاهم برسند مسلما شاهد افت مجدد قیمت دلار، طلا و سکه خواهیم بود، البته این کاهش چندان چشمگیر نیست چراکه درحال حاضر حباب قیمت‌ها تخلیه شده است.

قیمت طلا و سکه ۵اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

محمدولی در پایان به تشریح قیمت‌ طلا و سکه طبق ارزش اونس جهانی و نرخ ارز پرداخت و گفت: امروز قیمت سکه امامی ۱۰میلیون و ۱۰۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۰میلیون تومان است؛ همچنین قیمت نیم سکه به پنج میلیون و ۶۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون تومان کاهش یافت.

رییس اتحادیه طلا اضافه کرد: همچنین امروز قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۳۷۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و هشت هزار تومان رسید.

پربیننده ترین کاهش ۵۸۰هزار تومانی قیمت سکه عقب‌نشینی فلزات گرانبها با انتشار داده‌های خوش بینانه اقتصادی / ادامه روند اصلاحی فلز زرد بیت‌کوین به زیر ۵۰ هزار دلار رسید قیمت دلار ۴ اردیبهشت ماه۱۴۰۰ پیش بینی قیمت طلا در هفته اول اردیبهشت / کاهش بی‌سابقه حباب سکه در یکسال اخیر

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا طلا و سکه قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا که در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود، حالا به دنبال آرام شدن ترس از تنش‌ها در خاورمیانه تقریباً ثابت شده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که سیاست نرخ بهره این کشور را مشخص کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۱۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۴۷ درصدی به ۲۳۳۱ دلار رسیده است.
حملات رژیم صهیونیستی به غزه تشدید شده، اما بنظر می‌رسد با فروکش کردن ترس از گسترده شدن درگیری‌ها، تمایل به ریسک پذیری در بازارهای مالی افزایش یافته است.

این بدان معناست که تقاضا برای خرید طلا که معمولاً از آن به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات ژئوپلیتیکی یاد می‌شود کاهش یافته است.
بازار همچنین در حال بررسی شرایط اقتصاد آمریکاست. اطلاعات تورم و بیانیه‌های فدرال رزرو این کشور نشان می‌دهد نرخ بهره احتمالاً در ماه ژوئن پایین نمی‌آید.
چندین تن از مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده‌اند که هیچ فوریتی برای پایین آوردن نرخ بهره وجود ندارد. بدین ترتیب تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سود کاهش می‌یابد. تاجران حالا انتظار دارند اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر اتفاق بیفتد.
بازار همچنین منتظر اطلاعات تولید ناخالص داخلی آمریکا و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور است که قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر شده و سرنخ‌های بیشتری در مورد سلامت اقتصاد آمریکا و زمان کاهش نرخ بهره ارائه دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۵۷ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۳۲ درصدی ۹۱۵ دلار و ۵۲ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  •  پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟
  • قیمت نفت نزولی شد