Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:15:09 GMT

۱۲۰۰ میلیارد تومان برای خط ۲ قطار شهری تبریز اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۴۷۷۹

۱۲۰۰ میلیارد تومان برای خط ۲ قطار شهری تبریز اختصاص یافت

ایرج شهین‌باهر روز یکشنبه در نشست مجازی شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه در دوره فعلی مدیریت شهری تبریز چهار هزار میلیارد تومان به  پروژه قطار شهری اختصاص یافته است، افزود: طی ۴۰ ماه گذشته حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای مترو هزینه کرده‌ایم و اعتبارات سالجاری این طرح برای خط دوم معادل کل اعتباراتی است که طی دو دهه گذشته برای مترو صرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: به عبارتی دیگر در دوره فعلی مدیریت شهری چهار هزار میلیارد تومان برای متروی تبریز هزینه می کنیم که به اندازه هزینه‌ کرد کل ۱۸ سال‌ی است که ساخت مترو آغاز شده است .

شهین باهر با اشاره به برنامه تکمیل خط یک قطار شهری تبریز، اعلام کرد: در این رابطه تعداد سه ایستگاه باقی مانده است که تلاش داریم تا پایان شهریور ماه امسال به پایان رسیده و افتتاح شود.

وی متروی تبریز را بزرگ ترین پروژه حمل و نقل شمال غرب کشور خواند که تاثیرات مثبتی در جامعه شهری داشته است.

شهین باهر از قطار شهری به عنوان شاخص ترین کارنامه شورای دور پنجم در حوزه حمل و نقل یاد و اضافه کرد: با وجود مشکلات و وضعیت نامناسب اقتصادی جامعه همیشه بر توسعه حمل و نقل درون شهری تاکید کرده ایم و از این رو شهرداری تبریز در این دوره بلندترین گام ها را در این حوزه برداشته است.

خط دوم متروی تبریز به طول حدود ۲۲.۴ کیلومتر، در حال حاضر طولانی‌ترین مسیر از شبکه ریلی کلان‌شهر تبریز است. این خط، شامل ۲۰ ایستگاه است که از محدوده زمین‌های قراملک تبریز (کارخانه کود آلی) شروع شده، از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، در ایستگاه میدان کهن (محققی سابق) دارای ایستگاه تبادلی با خط یک بوده و از طریق میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده وضمن عبور از میدان شهید فهمیده باغمیشه به سمت شهرک نصر، مرزداران، دانشگاه آزاد، نمایشگاه بین المللی  و در میدان بسیج خاتمه می‌یابد.

در طرح توسعه این خط، گذر از منطقه خاوران و اتصال به ایستگاه راه‌آهن تبریز- میانه در نظر گرفته شده است.

مترو تبریز در پنج خط (چهار خط اصلی و یک خط حومه‌ای) به طول کلی ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌است.

در حال حاضر خط یک متروی تبریز به طول ۱۷٫۲ کیلومتر در ۱۸ ایستگاه از ایستگاه ایل‌گلی تا ایستگاه نور در حال بهره‌برداری است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی قطار ملی مترو شهرداری تبریز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی قطار ملی مترو شهرداری تبریز آذربایجان شرقی قطار ملی مترو شهرداری تبریز اخبار کنکور میلیارد تومان متروی تبریز قطار شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۴۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، پارک کردن موتور در مقابل پله‌های ورودی ایستگاه متروی میدان ولیعصر(عج) تهران در دسترسی شهروندان از این پله‌ها اختلال ایجاد کرده و باعث تعجب افراد بسیاری شده است؛ برخی شهروندان می‎‌گویند این اولین‌بار نیست که در مقابل این پله‌ها موتور پارک می‌شود.

کد خبر 846575 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران باران مترو تهران

دیگر خبرها

  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • شهرداری کاشان ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه فعال دارد
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷ در سال جاری
  • مرگ مشکوک پسر جوان در ایستگاه مترو سرسبز + جزئیات
  • حادثه مرگبار برای پسر جوان در ایستگاه مترو سرسبز
  • تکمیل تقاطع غیرهمسطح آذربایجان در دستور کار مدیریت شهری تبریز