Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@00:25:49 GMT

علی داودی قهرمان وزنه برداری فوق سنگین آسیا شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۴۹۱۷

علی داودی قهرمان وزنه برداری فوق سنگین آسیا شد

علی داودی در مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا سه مدال طلا گرفت و بر سکوی نخست مسابقات ایستاد.

مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا با برگزاری رقابت فوق سنگین به پایان رسید و ایران توانست در این وزن صاحب ۳ مدال طلا شود.

علی داودی نماینده ایران رکورد ۱۹۶ یک ضرب،  ۲۳۹ دوضرب و مجموع ۴۳۵ کیلوگرم را ثبت کرد و عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهرمانی داودی باعث شد برای دومین مرتبه سرود ایران در سالن مسابقات نواخته شود.

* عملکرد داودی به شرح زیر است:

حرکت یک ضرب

پنج وزنه بردار در دسته فوق سنگین شرکت کرده بودند و داودی به عنوان آخرین وزنه بردار روی تخته آمد. او در حرکت اول ۱۹۲ کیلوگرم را مهار کرد.

داودی در حرکت دوم پشت وزنه ۱۹۶ کیلوگرم قرار گرفت و این وزنه را بالای سر برد و طلای یک ضرب را از آن خود کرد.

ملی پوش فوق سنگین ایران در حرکت سوم، وزنه ۲۰۰ کیلوگرم را انداخت و با همان ۱۹۶ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

حرکت دوضرب

داودی در حرکت اول دوضرب ۲۳۳ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت وزنه ۲۳۹ کیلوگرم را بالای سر برد و قهرمانی خود را قطعی کرد.

داودی در آخرین حرکت مسابقات، پشت وزنه  ۲۴۵ کیلوگرم ایستاد اما این وزنه را انداخت و با همان ۲۳۹ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

او در مجموع ۴۳۵ کیلوگرم را به ثبت رساند.

*مدال آوران دسته فوق سنگین:

 علی داودی از ایران با رکورد ۱۹۶ یک ضرب ، ۲۳۹ دوضرب و مجموع ۴۳۵ کیلوگرم (۳ مدال طلا) من اسد از سوریه با رکورد ۱۹۵یک ضرب، ۲۳۸ دوضرب و مجموع ۴۳۳ کیلوگرم(مدال نقره) مورا کامی از ژاپن با رکورد ۱۹۰ یک ضرب، ۲۲۵ دوضرب و مجموع ۴۱۵ کیلوگرم (سه مدال برنز)

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فوق سنگین علی داودی یک ضرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۴۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکس ایران در بیشکک طلایی نشد

به گزارش "ورزش سه"، تورنمنت بین‌المللی قرقیزستان که از روز پنجشنبه در بیشکک‌ آغاز شده بود، امروز دوشنبه با برگزاری فینال اوزان مختلف به اتمام رسید. بوکسورهای ایرانی پس از توقف‌ چندین ساعته‌ در فرودگاه دبی‌ به دلیل طوفان و سیل بی‌سابقه در کشور امارات، راهی بیشکک‌ شده و در این مسابقات حضور یافتند.

در مبارزات فینال، میثم قشلاقی و علی فتحی نمایندگان ایران بودند که به مدال نقره دست یافتند. در وزن ۸۰ کیلوگرم، میثم قشلاقی که پیش از این، کاراتبایف‌ از ازبکستان و الیاس ماگمادوف‌ از روسیه را شکست داده بود در فینال به مصاف ساتی‌بالدو‌ از قرقیزستان رفت و در حالی‌که برتری کاملی داشت و به اذعان حاضرین در سالن، برنده بود، با لطف داوران به بوکسور میزبان، قشلاقی نقره‌ای شد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم، علی فتحی که مقابل روشن سولیوف‌ ازبکستانی‌ و توکتوسونلو‌ قرقیزستانی به برتری رسیده بود در دیدار پایانی برابر رمضان‌ دادایف‌ از روسیه ایستاد و نتوانست به برتری دست یابد و به مدال نقره رسید. پیش از این، روزبه صفری در وزن ۹۲+ کیلوگرم به مدال برنز دست یافته بود.

با این اوصاف تیم ایران با کسب ۲ مدال نقره و یک برنز به کار خود پایان داد. بوکسورهای ایران برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک پاریس که اوایل خرداد در تایلند برگزار می‌شود، خود را مهیا می‌کنند.

دیگر خبرها

  • کسب ۱۰ مدال در روز نخست برای ووشوکاران ایران
  • ۶ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • جام‌جهانی ووشو| کسب ۱۰ مدال در روز نخست برای نمایندگان ایران
  • علیرضا فغانی فینالیست آسیا را مشخص کرد!
  • فینالیست آسیا را فغانی تعیین کرد!
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین
  • کسب دو نقره و یک برنز تیم ملی بوکس در تورنمنت قرقیزستان
  • بوکس ایران در بیشکک طلایی نشد
  • چهار مسابقه را با ۴ مدیر اعزام شدم/ از دیدن علی دایی استرس گرفتم