Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، عماد تشکری در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات و رسانه‌های استان که به منظور گرامیداشت هفته کار و کارگر برگزار شد، با بیان این‌که نیروی انسانی از جمله عناصر حائز اهمیت و اجتناب ناپذیر فرآیند توسعه است، اظهار کرد: نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری بیانگر اهمیت تولید و توجه به این قشر کارگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که امسال اولین سالی بود که افزایش حقوق کارگران بیش از میزان تورم کشور انجام شده است، افزود: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری خدمات بیشتر و بهتری به جامعه کارگری داشته باشیم.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به این‌که اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از بزرگترین مجموعه های وزارت کشور است، گفت: 57 درصد فعالیت دولت در این حوزه برنامه ریزی و انجام می شود.

تشکری از فعالیت ۱۹۳ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی بالای ۵۰ نفر خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته  و در شرایطی که بسیاری از بخش‌ها درگیر بیماری کرونا هستند، در واحدهای تولیدی بزرگ استان که دارای خانه بهداشت هستند، شاهد کمترین مشکل در این رابطه بوده‌ایم.

این مسئول با اشاره به فعالیت حدود سه هزار تعاونی از مجموع شش هزار تعاونی تشکیل شده در استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر  ۱۰۰ هزار نفر در تعاونی‌های فعال استان عضو هستند و این تعاونی‌ها برای ۵۴ هزار نفر در استان ایجاد شغل کرده است.

وی همچنین با بیان این‌که هم‌اکنون ۱۶ اتحادیه تعاونی در استان فعالیت دارد، افزود: ۵۵ درصد از تعاونی‌های استان در حوزه خدمات، ۳۵ درصد در بخش تولید و ۱۰ درصد نیز در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

تشکری ارزش صادارت سال گذشته‌ی تعاونی‌های استان را بیش از ۱۵۳۶ هزار دلار عنوان و تاکید کرد: برای تحقق سهم ۲۵ درصد سهم اقتصاد تعاونی در کشور نیازمند تامین زیرساخت‌های درخور این سهم و بازنگری در حوزه پشتیبانی هستیم.

وی با اشاره به تشکیل ۵۷ تعاونی جدید در استان طی سال گذشته، از نظارت متمر بر فعالیت تعاونی‌ها خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۴۹۹ مورد نظارت بر تعاونی‌ها، ۲۷ مورد حسابرسی تعاونی‌ها، ۵۵ مورد رسیدگی به شکایات تعاونی‌ها، سه مورد کمک به توسعه تشکیل تعاونی‌های فراگیر و سهامی عام و همچنین برگزاری ۵۳ هزار ساعت دوره آموزشی برای تعاونی‌ها انجام شده است.

تشکری به تعطیلی برخی واحدهای تولیدی استان در مقطع زمانی سه ماهه ابتدای سال گذشته و در جریان موج اول بیماری کرونا اشاره و گفت: طی این بازه زمانی تعدادی از کارگران دچار بیکاری شدند که در این باره ۱۶ هزار ثبت‌نام و ۱۳ هزار نفر واجد شرایط پرداخت بیمه بیکاری شدند که این موضوع نیز از سوی دولت و تحت عنوان بیمه بیکاری ناشی از کرونا پرداخت و در سنوات بیمه‌ای آنها در تامین اجتماعی درج شد.

وی خاطرنشان کرد: در طی ۹ ماهه باقیمانده سال گذشته طبق روال معمول هر ساله، ۵۲۹۳ نفر برای بیمه بیکاری به اداره کل مراجعه کردند که ۳۷۳۵ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری و در حین حال طی همین مدت ۲۰۳۷ نفر قطع بیمه بیکاری شدند.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: استان یزد اقتصاد یزد سیاست های حمایتی سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی یزد تعاونی ها بیمه بیکاری سال گذشته تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۴۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اتحادیه جهانی تعاون (ICA) سالانه گزارشی را تحت عنوان «پایش جهانی تعاون» و با هدف معرفی ۳۰۰ تعاونی برتر در جهان منتشر می‌کند و این گزارش در قالب کتاب کاوشی در اقتصاد تعاون ترجمه و منتشر شده است.

در این کتاب اطلاعات جامعی بر اساس گردش مالی ۳۰۰ تعاونی برتر جهان، ۲۴۰۹.۴۱ میلیارد دلار برآورد شده است. در این رتبه‌بندی ۳۰۰ تعاونی برتر بر اساس گردش مالی، مجموعاً ۲۴۰۹.۴۱ میلیارد دلار را برای سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که اکثر شرکت‌های فعال در بخش کشاورزی (۱۰۵ شرکت) و بخش بیمه (۹۶ شرکت) و پس از آن تجارت عمده و خرده‌فروشی (۵۷ شرکت) قرار دارند.

۵ تعاونی برتر بر اساس گردش مالی

تعاونی بانکداری «گروپ کردیت اگریکول» با گردش مالی ۱۱۷.۰۱ میلیارد دلار از کشور فرانسه تعاونی مصرف «REWE» با گردش مالی ۸۲.۰۳ میلیارد دلار از کشور آلمان تعاونی بانکداری«BPCE» با گردش مالی ۶۴.۰۶ میلیارد دلار از کشور فرانسه تعاونی کشاورزی «نونک هیوپ» با گردش مالی ۶۱.۱۷ میلیارد دلار از کشور کره جنوبی تعاونی مصرف «Leclerc» با گردش مالی ۶۰.۵۶ میلیارد دلار از کشور فرانسه

همان طور که ملاحظه می‌شود پر درآمدترین تعاونی‌های دنیا از حوزه بانکداری، مصرف و کشاورزی هستند.

همچنین در این کتاب، می‌توان به دسته بندی جغرافیایی این تعاونی‌های اشاره داشت به طوری که ۱۶۶ عدد از این تعاونی‌ها در منطقه اروپا، ۹۴ عدد از این تعاونی‌ها در منطقه آمریکا و ۴۰ عدد از این تعاونی‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه قرار دارند. ضمناً در بررسی ۵ ساله این گزارش می‌توان به روند افزایش گردش مالی تعاونی‌های جهان به شکل زیر رسید:

کد خبر 6086736

دیگر خبرها

  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد