Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر در خصوص جلسه این کمیسیون با حضور سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه برای بررسی مذاکرات وین گفت: در این جلسه عراقچی گزارشی از جزئیات مذاکرات وین ارائه کرد. به گفته وی، دیدگاه‌های جمهوری اسلامی در مورد لغو کامل تمام تحریم‌ها در مذاکرات مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم قصر شیرین ادامه داد: مقرر شده است آمریکا و ۱+۴ در زمان مشخص لغو تحریم‌ها را در دستور کار قرار دهند. طرف‌های برجامی نیز درخواست بازگشت ایران به برجام را داشته اند. در خصوص بازگشت ایران به تعهدات برجامی، چون مباحث فنی است باید در مذاکرات بعدی مورد بررسی قرار گیرد.

حیدری ادامه داد: به گفته عراقچی تحریم‌ها به دو بخش تقسیم شده اند، تحریم‌هایی که جنبه عمومی دارند و تحریم‌هایی که جنبه خاص دارند. تحریم‌هایی که جنبه عمومی دارند شامل تحریم‌های هوایی، دریایی، بانکی و بیمه‌ای هستند. تحریم‌های خاص شامل تحریم افراد و اشخاص است.

وی ادامه داد: طبق توافق ایران با ۱+۴ و آمریکا مقرر شده است تحریم‌هایی که جنبه عمومی دارند لغو شوند و برای لغو تحریم‌هایی که جنبه خاص دارند، در دور سوم مذاکرات بحث و رایزنی شود.

حیدری تصریح کرد: عراقچی اعلام کرد پس از برداشته شدن تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن، جمهوری اسلامی به برجام بازخواهد گشت.

وی تأکید کرد: به گفته عراقچی آمریکا و ۱+۴ پذیرفته اند که تحریم‌هایی که جنبه عمومی دارند به طور کامل لغو شوند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر عراقچی، راستی آزمایی زمانبر نیست. جمهوری اسلامی درخواست راستی آزمایی کرده است، طبق این درخواست، وقتی که تحریم‌ها به صورت واقعی رفع شوند و اثر آنها بر اقتصاد کشور مشاهده شود، جمهوری اسلامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت.

مالکی: بحث تعلیق تحریم‌ها به هیچ وجه مطرح نیست

فدا حسین مالکی در با اشاره به حضور سیدعباس عراقچی در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گفته معاون سیاسی وزیر امور خارجه، آمریکایی‌ها پذیرفته‌اند که تحریم‌های موضوعی مانند تحریم‌های مربوط به نفت، بانک، کشتیرانی، صنعت و اقتصادی را لغو کنند.

وی بیان کرد: طبق گفته عراقچی، آمریکایی‌ها درباره لغو تحریم‌های حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران حرف و حدیث دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق گفته معاون سیاسی وزیر امور خارجه، آمریکایی‌ها باید در ابتدا کل تحریم‌ها را لغو کنند تا پس از راستی آزمایی، ما به تعهدات خود دربرجام بازگردیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بحث تعلیق تحریم‌ها به هیچ وجه مطرح نیست و در این جلسه تأکید همه بر این بود که مذاکرات نباید فرسایشی شود و نباید در آن شرط و شروطی وجود داشته باشد.

مالکی بیان کرد: تأکید ما آن است که در این راستا گام اول را آمریکایی‌ها باید بردارند و گام اول این است که آنان باید کل تحریم‌های ایران را لغو کنند تا بعد از آن جمهوری اسلامی ایران هم به تعهدات خود در برجام عمل کند.

منبع: الف

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی راستی آزمایی آمریکایی ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۵۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حالا نوبت رسانه‌ها است تا پیروز جنگ روایت‌ها شوند

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دیروز نشست تخصصی «تبیین علل و نتایج پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی» در دانشگاه آزاد اسلامی (سالن ۹ دی سازمان مرکزی) برگزار شد.

در این نشست دکتر اکبر نصراللهی رئیس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر توکل حبیب زاده رئیس مرکز امور حقوقی بین المللی نهاد ریاست جمهوری و دکتر سید نصرالله ابراهیمی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران به ارائه مطالب و توضیحاتی درخصوص علل و نتایج پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی پرداختند.

* در اهمیت جنگ روایت‌ها

رییس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی گفت نظامیان کار خود را در این مرحله از پاسخ به رژیم صهیونیستی با موفقیت و هوشمندی انجام دادند، الان نوبت رسانه‌ها است تا با اتخاذ راهبرد‌های درست، مانع از شکست در جنگ روایت‌ها شوند.

جنگ روایت‌ها مهم‌تر از جنگ نظامی است و رسانه‌ها، دانشگاهیان و نخبگان وظیفه دارند با تبیین صحیح، جامع و بموقع واقعیت‌های پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی اجازه ندهند روایت وارونه از عمیات وعده صادق ارائه دهد

دکتر اکبر نصراللهی افزود: جنگ روایت‌ها مهم‌تر از جنگ نظامی است و رسانه‌ها، دانشگاهیان و نخبگان وظیفه دارند با تبیین صحیح، جامع و بموقع واقعیت‌های پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی اجازه ندهند روایت وارونه از عمیات وعده صادق ارائه دهد.

* اگر ایران پاسخ نمی‌داد، احتمال افزایش و ادامه ترور‌ها، بیشتر بود

استاد ارتباطات و مدیریت بحران با تشریح فرایند‌ها و حوادثی که با پاسخ مقتدرانه ایران منجر شد، گفت: حمله تلافی جویانه ایران بعد از ترور دانشمندان هسته‌ای، حمله به تاسیسات و مراکز اقتصادی، حملات سایبری و حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه انجام شده است و اگر ایران پاسخ نمی‌داد، احتمال افزایش و ادامه ترور‌ها، تجاوزات و اقدامات خلاف مقررات بین المللی بیشتر بود.

* ایران هیچ وقت جنگ طلب و شروع کننده جنگ نبوده است

رییس دانشگدگان هنر و رسانه افزود: ایران هیچ وقت جنگ طلب و شروع کننده جنگ نبوده است، اما مرد جنگ بود و هست و توانسته است جنگ‌های نظامی و اقتصادی را به فرصت تبدیل کند. همه ما از جنگ متفر هستیم، اما برخی مواقع برای جلوگیری از ادامه و تکثیر و گسترش آن استفاده از همان روش دشمن برای بازدارندگی ضرورت دارد.

لشگر رسانه‌ای غرب بعد از این پاسخ تلافی جویانه ایران، راهبرد‌های انکار نتایج مثبت، بیهوده و کوچک نمایی عملیات، برجسته سازی هزینه‌ها، هراس افکنی، بی ثباتی کردن بازار، سانسور رسانه‌ها، تولید اخبار جعلی را برگزیده است

نصراللهی با اشاره به راهبرد‌های صبر و مداری جمهوری اسلامی برای پرهیز از درگیری و جنگ تصریح کرد: مقام معظم رهبری بار‌ها سایه جنگ را از کشور دور کرده است، هدف‌های راهبردی تعیین شده مقام معظم رهبری، جهش تولید، ایران قوی، ثبات اقتصادی، کاهش تورم است و این اهداف قابل دسترسی نیست مگر با افزایش آرامش، ارتقای امید، حفظ عزت نفس و اعتماد ملی است.

* ضرورت تبیین درست و جامع عملیات وعده صادق

این استاد مدیریت بحران ضمن درخواست از رسانه‌ها برای تبیین درست و جامع و بموقع اهداف و نتایج پاسخ و تشریح جنایات دشمن و فرایند منتهی به حمله تلافی جویانه ایران، کنشگری فعال، شروع قبل از دیگران، تکرار محور‌های و پیام‌های اصلی، مستندسازی و انتشار تصاویر، نقل و قول کمک کنند مردم تحلیل درست از وقایع و راهبرد‌های و اهداف کلان کشور داشته باشند.

دکتر اکبر نصراللهی همچنین تشریح راهبرد‌های رسانه‌های صهیونیستی در قبل و بعد از عملیات گفت: راهبرد‌های لشکر رسانه‌های غرب قبل از ۲۶ فروردین، تکرار توان آمادگی اسرائیل در حمله به منافع ایران، اشراف اطلاعاتی، ترساندن و شکست ناپذیری خود و در مقابل ناتوان نشان دادن و ندیدن توانمندی جمهوری اسلامی بوده است، اما بعد از این پاسخ تلافی جویانه ایران، راهبرد‌های انکار نتایج مثبت، بیهوده و کوچک نمایی عملیات، برجسته سازی هزینه‌ها، هراس افکنی، بی ثباتی کردن بازار، سانسور رسانه‌ها، تولید اخبار جعلی را برگزیده است. برخی‌ها هم در داخل و فضای مجازی وکیل مدافع شیطان شده‌اند و همان ادبیات و ادعای کذب رژیم صهیونیستی را در مورد عملیات وعده صادق را مطرح می‌کنند و به غلط می‌گویند ۹۹ در صد موَشک‌ها و پهپاد‌ها را قبل از رسیدن به هدف زدند. آنها همچنین با پرهیز از بکار بردن عبارت منطقی و مثبت تنبیه متجاوز به عبارت‌هایی مثل حمله بی حاصل و بی نتیجه، نمایش برنامه ریزی شده، بورس قهوه‌ای شد، سرعت دلار بیش از پهپاد است و سرعت افزایش نرخ ارز بیش از پهپاد است، راهبرد تحقیر، تحریف و بازی در زمین دشمن را پیگیری می‌کنند.

*  کارآمدی و وفاداری و دوراندیشی نیرو‌های مسلح

پاسخ تلافی جویانه ایران و شلیک صد‌ها موشک به اهداف در داخل سرزمین‌های اشغالی کارآمدی و وفاداری و دوراندیشی نیرو‌های مسلح را اثبات کرده است و موجب می‌شود از این پس با انگیزه‌های بیش‌تر تجهیزات دفاعی پیشرفته تری را تولید کنند

رییس دانشگدگان هنر و رسانه نتایج عملیات وعده صادق را متنوع، راهبردی مهم و با برکت دانست و افزود پاسخ تلافی جویانه ایران و شلیک صد‌ها موشک به اهداف در داخل سرزمین‌های اشغالی کارآمدی و وفاداری و دوراندیشی نیرو‌های مسلح را اثبات کرده است و موجب می‌شود از این پس با انگیزه‌های بیش‌تر تجهیزات دفاعی پیشرفته تری را تولید کنند همچنین این عملیات با اطلاع قبلی به شورای امنیت و کشور‌های منطقه هم نشان دهنده توانمندی و اهلاق مداری و سیاست تنش زدایی و صلح دوستی ایران و هم اینکه اعتماد افزا است علاوه بر این وعده صادق نیرو‌های مقاومت را امیدوار، اعتمادبه نفس و اقتدار ملی را افزایش، وحدت مردم و جناح‌ها را تقویت و به افزایش سرمایه ملی و به احیا و افزایش جرئت مردم کشور‌های منطقه انجامیده است.

* اقتدار و قدرت و پیروزی جمهوری اسلامی در میدان دیپلماسی

 رئیس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی گفت عملیات «وعده صادق» با اطلاع قبلی کشور‌های منطقه و تلاش دیپلماتیک دو هفته‌ای هم نشان دهنده اقتدار و قدرت و پیروزی جمهوری اسلامی در میدان دیپلماسی و عمل و بعد از شکست در عملیات طوفان الاقصی و ناکامی دیشب رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل، مبین شکست اسرائیل در میدان عمل است و این پیام را می‌دهد اگر ایران اراده کند می‌تواند با عبور از سیستم پدافند اسراییل اهداف خود را نابود کند.

رییس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با تاکید بر ضرروت حفظ و تقویت هوشمندی نیرو‌های مسلح و مسئولان و پرهیز از احساسی کردن افکار عمومی اقشار مختلف مردم را به تقویت مهارت سواد رسانه‌ای، تقوای مجازی، کلامی و رفتاری توصیه کرد و افزود: خبر‌های مهم و راهبردی را از منابع مسئول و رسمی و متخصص و معتبر بگیرند و بدون اطمینان از صحت و درستی اخبار آنان را بازنشر ندهند.

لازم به ذکر است دوشنبه‌های دانشگاهی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی هر هفته یک موضوع مهم با حضور کارشناسان بررسی و تحلیل می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایندگان اقلیت‌های دینی: خطای اسرائیل بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
  • موشک چاله کن و بی‌بی‌سی فارسی؛ ماجرای یک راستی‌آزمایی
  • حالا نوبت رسانه‌ها است تا پیروز جنگ روایت‌ها شوند