Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

 عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس معتقد است راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی اقدام بسیار مهمی در مرزهای این استان با پاکستان جهت افزایش امنیت و تقویت اقتصاد منطقه است.

به گزارش تین نیوز، اسماعیل حسین زهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مشترکات بسیار میان ایران و پاکستان، گفت: ایران و پاکستان دو کشور دوست و برادر، مسلمان و دارای مرز طولانی با یکدیگر هستند که باعث شده بازار دو کشور برای یکدیگر بهترین هدف تجاری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خاش، میر جاوه، بخش های نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز خرسندی از گشایش مرز پیشین‌مند، اظهار داشت: امیدواریم بازارچه هایی که در تفاهمنامه هایی میان ایران و پاکستان تصویب شده است، هرچه سریع تر راه اندازی شود که می تواند هدف خوبی برای هر دو کشور در حوزه واردات و صادرات باشد.

وی در ادامه راه اندازی بازارچه های مرزی را مسیری برای ایجاد اشتغال و به تبع آن، ایجاد امنیت منطقه دانست و افزود: طی دو سال گذشته امنیت به نسبت خوبی میان مرزهای دو کشور به وجود آمد که به دلیل توجه به حوزه تجارت مرزی بوده است.

حسین زهی در ادامه با اشاره به مرزهای آبی و خاکی میان دو کشور تصریح کرد: برخی اقدامات از سوی گروه های افراطی که در مرز پاکستان حضور دارند، موجب بروز حساسیت هایی در منطقه شده است اما مناسبات و مشترکات میان دو کشور می تواند از این حساسیت ها کاسته و اسلام هراسی را با شکست مواجه کند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه معاندان و بدخواهان، قصد دارند بر اختلافات دامن بزنند تا به پروژه اسلام هراسی خود برسند، خاطرنشان کرد: همدلی و برادری که میان ساکنان مرزی ایران و پاکستان وجود دارد مانع از دامن زدن به این اختلافات شده و در این راستا تقویت حوزه اقتصادی منطقه می تواند، امنیت پایدار را رقم بزند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ایران و پاکستان راه اندازی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۶۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج رکود بازار مسکن تنها با اتکا به توان مردم در ساخت‌وساز امکان‌پذیر است

میرزایی کارشناس حوزه مسکن درخصوص راهکارهای تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی گفت: در حال حاضر این شعار در بخش مسکن تنها از طریق اختصاص اراضی و پرداخت تسهیلات ساخت محقق می شود و در شرایط کنونی این طرح می تواند در قالب طرح نهضت ملی مسکن امکان پذیر شود.

وی افزود: حضور بخش خصوصی و همچنین حضور سازندگان و متقاضیان به عنوان مالکان این پروژه ها می تواند با اختصاص اراضی امکان پذیر و تسهیل شود.

او بیان کرد: دولت می تواند با واگذاری اراضی به متقاضیان و همچنین حمایت از سازندگان اجرای این طرح را تسهیل کند که نتیجه آن افزایش تولید واحدهای مسکونی و در نتیجه بهبود و ثبات بازار مسکن خواهد بود.

میرزایی یادآور شد: دولت می تواند با اجرای این اقدام گام مهمی در بهبود وضعیت بازار مسکن بردارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۰ درصدی هزینه خمیرمایه نانوایان/ تامین نان یارانه‌ای با تعداد بالا در ماه رمضان امکان‌پذیر است
  • اقتصاد موفق با مشارکت همه اقشار امکان‌پذیر است
  • خروج رکود بازار مسکن تنها با اتکا به توان مردم در ساخت‌وساز امکان‌پذیر است
  • نوسازی مسکن روستایی تنها از طریق مشارکت‌های مردمی امکان پذیر می‌شود
  • اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر در بوستان غدیر مشهد
  • تحقق شعار سال با مشارکت گروه‌های جهادی امکان پذیر است
  • صیانت ازاراضی کشاورزی با مشارکت مردم امکان پذیر است
  • تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکونی با مشارکت مردمی امکان پذیر می‌شود
  • نابودی سرطان با این پروتئین امکان‌پذیر است؟
  • شهادت یک مرزبان در منطقه مرزی میرجاوه