Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: دولت و وزارت کشور برنامه ای برای تعویق انتخابات ندارد و انتخابات طبق زمان بندی اعلام شده در ۲۸ خردادماه برگزار می شود.

به گزارش برنا، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور، درباره برخی گمانه زنی ها مبنی بر به تعویق افتادن انتخابات ۲۸ خردادماه اظهار کرد: با توجه به روند قانونی زمان بندی انتخابات که بر طبق قانون و با نظر مشترک ارکان اجرا و نظارت انتخابات، مورد توافق قرار گرفته است، کار انتخابات طبق برنامه پیش می رود و اخذ رأی در روز مقرر انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقاطع مختلف دوران پس از انقلاب اسلامی هم تحت هیچ شرایطی انتخابات به تعویق نیفتاده است، و در این مرحله نیز، قطعا انتخابات به تعویق نمی افتد و در ۲۸ خرداد ماه برگزار می شود.

وی در ادامه در خصوص طرح برخی اظهارات ناظر بر تعویق انتخابات از سوی عناصر سیاسی و رسانه ای گفت: این موارد، گمانه زنی شخصی است و دولت و وزارت کشور هیچ برنامه ای برای تعویق انتخابات ندارد و ما این را به صراحت اعلام می کنیم. 

رییس ستاد انتخابات با اشاره به تشدید بیماری ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی برای برگزاری انتخابات تصریح کرد: تاکید مستمر وزیر کشور، اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی مرتبط با انتخابات است که از قبل تنظیم شده است و باید  با دقت اجرایی شود. ما هم برای سناریوهای مختلف آماده هستیم. البته امیدواریم با فروکش کردن موج چهارم بیماری در هفته های پیش رو و جلوگیری از ورود ویروس کرونای هندی به کشور، با موج جدیدی در خرداد ماه مواجه نشویم. 

عرف با بیان این که قانون اساسی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در یک روز توجه دارد، گفت: بنابراین انتخابات در یک روز برگزار می شود اما همه پروتکل های بهداشتی هم برای مردم و هم برای عوامل اجرایی با دقت اجرایی می شود. حدود ۷۰ هزار شعب اخذ رای در محیط های امنی حتی المقدور در فضای باز یا دارای سقف بلند و تهویه مناسب در نظر گرفته می شود و البته برای اینکه عوامل اجرایی هم در معرض ابتلا قرار نگیرند، مراقبت های لازم را انجام می دهیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات 1400 برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۶۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالی که نکوست از بهارش پیداست/ لیگی که از شروع با تعویق عجین شد

آفتاب‌‌نیوز :

حتماً این ضرب المثل قدیمی را شنیده‌اید که می‌گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست. البته این مفهوم در گویش‌های مختلف ایران زمین مثال‌های مشابه و معادلی هم دارد که برخی از آن‌ها قابل نوشتن نیستند، اما معنای همه یکی است!

قدیمی‌ها می‌گفتند از همان شروع هر کار می‌توان پایانش را فهمید. از روی نوع انجام دادن یک کار هم روی توانایی افراد حدس و گمان داشتند، حالا به همین فوتبال و نحوه برگزاری لیگ خودمان نگاه کنید تا مشخص شود چقدر قدیمی‌ها درست می‌گفتند!

با انجام دربی اصفهان حالا همه تیم‌ها در عدد ۲۳ به عنوان تعداد بازی برابر شده‌اند و بعد از هفته‌های اولیه برای اولین بار می‌توانیم شمایل یک لیگ واقعی را در جدول ببینیم. در واقع بعد از دو هفته ابتدایی با فاصله ۲۱ هفته برای اولین بار لیگ به شکل کامل و استاندارد برگزار می‌شود، چرا که اولین بازی معوقه این فصل در هفته سوم میان استقلال خوزستان و تراکتور بود که بین تعداد بازی تیم‌ها فاصله انداخت.

یعنی در حقیقت بعد از پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ برای اولین بار تعداد بازی تیم‌ها در جدول لیگ برابر شده و این با توجه به استاندارد‌های جهانی معنای دقیق کلمه فاجعه است.

هفته سوم لیگ سه‌شنبه ۳۱ مرداد آغاز شد و تا پنجشنبه ۲ شهریور ۷ مسابقه برگزار شد. دیدار استقلال خوزستان و تراکتور به خاطر حضور تراکتور در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در این هفته برگزار نشد و از همان جا به بعد سنت بازی معوقه هفته به هفته لیگ ما را آزار داد.

در بسیاری موارد تیم‌ها تهدید می‌کردند که ابتدا باید بازی‌های معوقه فلان تیم برگزار شود تا بعد حاضر به بازی با این تیم شوند، اما حتی بدون این تهدید هم هرگز نمی‌شد نظری کارشناسی پیرامون کیفیت و توان تیم‌ها و افراد داد چرا که تعداد بازی آن‌ها برابر نبود.

حالا و در آستانه هفته بیست و چهارم بعد از دو هفته ابتدایی لیگ، برای اولین بار هر ۸ مسابقه در شرایطی برگزار می‌شود که تیم‌ها هر ۲۳ بازی خود را برگزار کرده‌اند و این نکته عجیب ما را به یاد ابتدای فصل می‌اندازد.

زمانی که قرار بود لیگ بیست و سوم ۱۱ و ۱۲ مرداد ماه آغاز شود، اما هیچکس نفهمید که چرا یک هفته به تعویق افتاد تا سرانجام چهارشنبه ۱۸ مرداد و پنجشنبه ۱۹ مرداد ۸ بازی هفته آغازین این فصل برگزار شود و این سنت به تعویق افتادن مسابقات تا همین امروز فوتبال ما را آزار داد!

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • آغاز انتخابات مجلس هندوستان
  • سالی که نکوست از بهارش پیداست/ لیگی که از شروع با تعویق عجین شد
  • بسته بودن فرودگاه دبی سفر تیم ملی کشتی فرنگی را به تعویق انداخت
  • انتخابات فدراسیون بیلیارد تا آخر خرداد انجام می‌شود
  • انتخابات فدراسیون بیلیارد تا آخر خرداد انجام خواهد شد
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در جزیره کیش به تعویق افتاد
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود