Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@01:48:47 GMT

تصویر پانورامایی از جهان

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۸۱۰۵

تصویر پانورامایی از جهان

دیدن یک حس طبیعی است که بسیاری از بچه‌ها از این حس برخوردارند، اما نگاه کردن آن چیزی است که علاوه بر دیدن اتفاق می‌افتد، آن اتفاقی که روابط و تناسب‌ها، درک و عمق و تفکر را به همراه دارد. بچه‌ها می‌بینند. دنیای اطراف را، اتفاقات پیرامون را، اما درک نسبت‌ها، آشنایی و لذت بردن از دیدن با نگاه کردن اتفاق می‌افتد؛ برای ساخت یک تصویر و درک و لذت از آن، لازم است درست دیدن و خوب دیدن اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نگاه کردن است که به مرور زمان امکان تجزیه و تحلیل، تخیل، درک مفاهیم و احساس را فراهم می‌کند؛ در این حالت این چشم نیست که می‌بیند و فقط قوه بینایی به‌عنوان یک حس نیست، چشم ذهن است که فعال می‌شود و قدرت تمیز دادن را فراهم می‌کند؛ هر چه کودک در دوران کودکی بهتر نگاه کردن را فرا گرفته باشد، تصاویر بهتری دیده باشد و قدرت درک مفاهیم را بیشتر تجربه کرده باشد نگاهی دقیق‌تر و بهتری خواهد داشت؛ یکی از راه‌های تقویت نگاه کودکان دیدن کتاب‌های تصویری مناسب است؛ کتاب‌هایی که فقط تصاویر صرف نباشند و با جزئیات و هدف درست نویسنده و تصویرگر، تصاویر در کنار هم قرار داده شده باشند و کودک در جست‌و‌جوی تصاویر متن را کامل کند؛به چیزی فراتر از متن برسد و با ذهن و تخیل خود جهان داستان را کامل کند.
یکی از کتاب‌های خوبی که نه تنها برای کودکان که قطعاً برای بزرگسالان هم جذابیت خواهد داشت کتاب «چشم‌انداز جهان» است که نشان نقره لاک‌پشت پرنده را در نهمین دوره جایزه کتاب سال لاک‌پشت پرنده دریافت کرده است. این کتاب به قلم و تصویرگری فانی مارسلو و جولی ژولیت با برگردان محمد ناصر مودودی توسط نشر دیبایه منتشر شده است.
این کتاب آکاردئونی و تصویری ما را به سفری به سراسر دنیا دعوت می‌کند؛ در این کتاب علاوه بر لذت دیدن تصاویر و هماهنگی زیبای متن و تصویر با اقلیم‌های مختلف آشنا می‌شویم؛ شکل آکاردئونی کتاب باعث به هم پیوستگی تصاویر شده است و ما با دو موقعیت روز و شب و دید متفاوت تصاویر روبه‌رو هستیم؛هر صفحه به طبیعت یک کشور پرداخته و با باز شدن کل صفحات با یک پانورامای جهان مواجه خواهیم بود. کتاب در ظاهر داستانی ندارد و ما با تصاویری رو‌به‌رو هستیم از اقلیم‌های گوناگون، اما کنار هم قرار گرفتن اقلیم‌ها و جانورانش خود داستان دیگری می‌شود برای آشنایی، داستانی که می‌توانیم آن را جهان بنامیم؛ جایی برای زیستن همه ما در کنار هم. آن وقت می‌شود داستان پیچیده و زیبایی که هر یک از ما آن را می‌توانیم به گونه‌ای خاص با درک خودمان از هستی و تجربیات و نگاه خودمان بخوانیم. این پیچیدگی و زیبایی حاصل همان شگردی است که در این کتاب به کار گرفته شده، شگردی نو و جذاب برای مخاطب، تا کشف کند و به جست‌و‌جو و مقایسه بپردازد و بداند جزئی از یک کل بزرگ است. از یک طرف کتاب که شروع کنی داستان یک روز را به پایان رسانده‌ای و با چرخشی به داستان شب می‌رسی و حالا امکان مقایسه جهان روز و شب هم فراهم می‌شود. لذت دیدن جهان در یک کتاب را به همراه کودکانتان تجربه کنید؛ درباره آنچه دیده‌اید حرف بزنید و خوب نگاه کنید. حالا فرصت کشف داریم در جهانی که متعلق به همه ماست.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نگاه کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۸۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد

به گزارش جماران؛ ظریف در صفحه خود در شبکه اجتماعی اکس نوشت:

سلام دوستان کتاب «پایاب شکیبایی» که برداشت‌هایی از هشت سال وزارت بنده است، با استقبال شما در نزدیک یک ماه به چاپ سوم رسید.

برخی گفتارهای کتاب

دولت مستعجل بازنشستگی

پل و پیل و هندوستان

خودمان انتخاب کردیم

وزارت امور خارجه؛ نگاهی از درون

نگاه مردسالارانه و جایگاه زنان دیپلمات

بهسازی ساختار وزارت امور خارجه

کناره‌گیری

رابطه‌ با نهادهای زمامداری داخلی

کارنامۀ حقوق بشری

دیپلماسی نمایشی

فاجعۀ هواپیمای اوکراینی

دیپلماسی عمومی

بازی شماتت

تأثیر رسانه بر سیاست

برسازی ذلت

چارچوب روابط خارجی

سیاست خارجی و منافع ملی

گوناگونی منابع قدرت و جایگاه مردم

اولویت‌ها

دوران پساقطبی

امنیتی سازی

عزت

پیوند با همسایگان و جنوب جهانی

اولویت پیوند با همسایگان

دوگانۀ حضور و نفوذ

همدلی و نیابت

واکاوی انگیزه‌های نگاه به جهان عرب به جای جهان ایرانی

کنوانسیون رژیم حقوقی دریای کاسپین

نگاه آسیایی

ایران و قدرت‌های بزرگ

پیوندها با روسیه

اصالت و نیاز در پیوندهای خارجی

پیوندها با چین

پیوندها با اروپا

سرشت خودکانون‌بینی اروپایی

فرصت‌ها در اروپا

برجام

چالش‌های اجرای برجام

سخن پایانی (چالش شناخت فرایندهای ملی، منطقه‌ای و جهانی؛ فقدان اجماع داخلی پیرامون منافع و امنیت ملی، آرمان‌ها و اولویت‌ها؛ بی‌توجهی به توانمندی‌ها، گزینش اهداف بر پایۀ آرزوها؛ انگارۀ شیفتگی و بیزاری؛ چالش‌های پیوندها با همسایگان؛ چالش پیوندها با چین و روسیه؛ چالش در منطقۀ قفقاز؛ کنارگذاشته شدن ایران از راه‌های منطقه‌ای؛ چالش مزمن برجای‌مانده از جنگ تحمیلی؛ بحران امنیتی‌سازی ایران؛ چالش مدیریت تنش با آمریکا)

از همه شما سپاسگزارم. امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد.

 

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • معرفی کتاب «فیزیک خداباوری»
  • دیدن «مست عشق» را به دیگران پیشنهاد کنید / از کار با «حسن فتحی» لذت بردم
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • بعد از دیدن این تصویر نظرتان درباره بید عوض می شود!
  • وحشت خبرنگار بی‌بی‌سی بعد از دیدن بقایای موشک‌ ایرانی+ فیلم
  • ببینید | وحشت خبرنگار بی‌بی‌سی بعد از دیدن بقایای موشک‌های سپاه در اسرائیل