Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار تهران در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: واحد‌های فروشنده آجیل و خشکبار در روزهای اعمال محدودیت‌های کرونایی می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند، اما طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، مشتریان را نباید در واحد‌های صنفی خود راه دهند و بنابراین سفارش‌ها را درب واحد تحویل افراد می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: قیمت تمام محصولاتی که در واحد‌های تحت نظر اتحادیه به فروش می‌رسد از طریق وضعیت عرضه و تقاضا قیمت گذاری می‌شود و هیچ قیمت گذاری دستوری در این امر وجود ندارد.

به گفته این مقام مسئول کیفیت محصول بر قیمت اقلام دخیل است و کیفیت رابطه مستقیمی با قیمت دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار تهران بیان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا در ایران، واحد‌های فروشنده آجیل و خشکبار به دنبال افزایش قیمت‌های خود نبوده‌اند، با وجود اینکه هزینه‌های آن‌ها افزایش پیدا کرده است، به دلیل کاهش قدرت خرید مردم واحد‌ها تنها به دنبال فروش محصولات خود بوده‌اند.

احمدی ادامه داد: در فروردین ماه امسال شاهد سرمازدگی در مزارع پسته استان کرمان بودیم و این موضوع جو روانی را در بازار ایجاد کرد.

او تصریح کرد: با وجود اینکه سرمازدگی در مراتع بسیار محدود صورت گرفته بود، اما این جو روانی تاثیر منفی در بازار داشت و باعث شد قیمت‌ها در بازار یک شبه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان افزایش یابند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار تهران  اظهار کرد: سرمازدگی‌های فروردین ماه امسال تاثیر خود را در مهر ماه نشان خواهند داد، چرا که زمان عرضه آن‌ها در بازار نیز همان حوالی است، اما این تاثیری که امروز شاهدش هستیم به دلیل سودجویی دلالان است.

احمدی در پایان گفت: قیمت برخی از محصولات تحت تاثیر فعالیت دلالان بالا و پایین می‌شود، همچنین قاچاقچی‌ها نیز از افزایش قیمت‌ها سود می‌برند چرا که هر چه تقاضا در داخل کاهش پیدا کند، دست آن‌ها در قاچاق محصولات باز‌تر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آجیل و خشکبار پسته خندان قیمت آجیل آجیل و خشکبار واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۸۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟

آپارتمان‌های بازار مسکن کلان‌شهر‌ها فارغ از تفاوت قیمتی با تهران، در متراژ هم با وضعیت مسکن پایتخت اختلاف چشمگیر دارد.

به گزارش دنیای اقتصاد، در بازار مسکن تهران، عمده تقاضا برای واحد‌های مسکونی با مساحت زیر ۸۰ مترمربع است که البته طی سال‌های اخیر به تناسب این مدل گرایش به خرید خانه، ساخت‌وساز‌ها نیز تا حدودی به سمت ساخت واحد‌های مسکونی یک خواب و حداکثر دو خواب پیش رفته است.

اما در کلان‌شهر‌ها هم ساخت و ساز‌ها دارای مساحت سه‌رقمی است و هم تقاضا کماکان واحد مسکونی بزرگ را مطالبه می‌کند.

در کلان‌شهر تبریز، متوسط قیمت مسکن بر اساس قیمت پیشنهادی فروشنده‌ها حدود ۳۵ میلیون تومان در مترمربع است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت مسکن در مناطق مختلف تبریز را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد