Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@07:27:45 GMT

بیش از ۹ هزار شعبه رای‌گیری در فارس پیش‌بینی شده است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۸۶۵۴

بیش از ۹ هزار شعبه رای‌گیری در فارس پیش‌بینی شده است

سید احمد احمدی‌زاده دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد چهار هزار و ۵۵۵ شعبه مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و چهار هزار و ۷۰۰ شعبه مربوط به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است.
وی، با اشاره به پیش‌بینی حدود ۹ هزار صندوق رای ثابت و سیار در استان ادامه داد: افزون بر ۱۰۰ هزار نفر نیز در استان دست اندرکار برگزاری انتخابات خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: برای انتخابات شوراهای شهر در ۱۱۵ شهر استان در مجموع سه هزار و ۲۹۸ نفر و در ۲ هزار و ۲۹۸ روستا و ۲۶۶ تیره عشایری حدود ۱۴ هزار و ۱۱۵ نفر اقدام به ثبت نام کردند.
وی گفت: در بحث ثبت نام داوطلبان و به حد نصاب رسیدن تعداد آنها در چند شهر کوچک استان و ۱۲۲ روستا تعداد به حد نصاب نرسید که به جز موارد انصرافی، در بحث رد صلاحیت‌ها به دنبال رایزنی برای افزایش تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده هستیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، با اشاره به مسئولیت وزارت کشور در حوزه اجرا و برگزاری انتخابات افزود: امیدواریم با توجه به همکاری و تعامل خوب بین دستگاه‌های امنیتی، نظامی، انتظامی، قضایی، در حوزه اجرا شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند باشیم.
وی، با بیان اینکه مبنای ما در انتخابات، امانت‌داری، بی طرفی و عمل به مر قانون است گفت: هیچ مدیر و دستگاه دولتی حق ندارد از امکانات دولتی له یا علیه داوطلبان استفاده کند و آنچه که از مسئولان دستگاه‌های دولتی انتظار داریم این است که از امکانات و ظرفیت‌ها برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات استفاده کنند.
او گفت: به منظور افزایش مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات از ظرفیت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، گروه‌های سیاسی، اصناف مختلف و افراد تاثیرگذار بهره  خواهیم برد.
وی افزود: از آنجا که با توجه به شیوع ویروس کرونا، یکی از دغدغه‌های شهروندان می‌تواند مباحث بهداشتی باشد، تمهیدات لازم اندیشیده شده است که در شعب رای گیری تمام امکانات بهداشتی باشد.
رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: با اتفاقاتی که در سطح بین‌الملل در حال شکل‌گیری است هم در بحث برجام و هم رفع تحریم‌ها، انتظار می‌رود که با ایجاد امید در مردم نسبت به آینده، زمینه برای مشارکت شهروندان در انتخابات فراهم شود.
احمدی زاده گفت: در بحث اعلام نتایج تایید صلاحیت‌ها نیز هیات نظارت به زودی نتیجه را به فرمانداری‌ها اعلام می‌کند و داوطلبان تایید صلاحیت نشده، چهار روز فرصت دارند که اعتراض و شکایت خود را تسلیم کنند.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز استانداری فارس انتخابات ریاست جمهوری فارس پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز استانداری فارس انتخابات ریاست جمهوری فارس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۸۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین خبر‌های پلیس فارس در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس پلیس فتا استان نسبت به کلاهبرداری از داوطلبان شرکت در کنکور به بهانه فروش سوالات و منابع هشدار داد.
سرهنگ امیرحسین سلیمانی گفت: در ایام منتهی به برگزاری کنکور و آزمون‌های جامع، داوطلبان باید مراقب افراد سودجو و فرصت‌طلب باشند.
این افراد با سوء استفاده از اضطراب و نگرانی داوطلبان دست به کلاهبرداری می‌زنند و در پوشش تبلیغاتی نظیر فروش سوالات کنکور و فروش منابع اصلی کنکور از داوطلبان کلاهبرداری می‌کنند.
وی با بیان اینکه این نوع از کلاهبرداری نزدیک به زمان کنکور رخ می‌دهد، بیان کرد: متاسفانه افراد زیادی هم درگیر این نوع از کلاهبرداری می‌شوند و عمدتا تبلیغات این افراد سودجو در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود.
رئیس پلیس فتا استان بیان کرد: کلاهبرداران در نهایت یا داوطلبان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکیشان را خالی می‌کنند، یا اینکه سوالات جعلی را به فروش رسانده و در نهایت سبب می‌شوند که داوطلبان به این امید واهی که سوالات را در اختیار دارند، نتایج بدی در کنکور اخذ کرده و هم کنکور را از دست بدهند و هم مبلغ زیادی را پرداخت کنند.
سرهنگ "سلیمانی" با بیان اینکه انتشار چنین آگهی‌هایی در فضای مجازی جرم است، تصریح کرد: می‌طلبد مردم به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند.
همچنین هرگونه اخبار در مورد کنکور و آزمون‌های جامع را از رسانه‌ها و سایت رسمی سازمان سنجش پیگیری کنند.
رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: شهروندان در صورت مواجهه شدن با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی، می‌توانند آن را از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا در میان گذارند.
************
لودر قاچاق ۹۰ میلیاردی در توقیف پلیس فراشبند
فرمانده انتظامی فراشبند از کشف لودر بدون مدارک گمرکی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش آن را ۹۰ میلیارد ریال اعلام کردند.
سرهنگ کرامت‌اله برومندی اظهار داشت: در راستای برخورد با قاچاق، مامورین انتظامی شهرستان فراشبند حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک کامیون کمرشکن حامل یک دستگاه لودر مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را توقیف کردند.
فرمانده انتظامی فراشبند با اشاره به اینکه لودر قاچاق و کارشناسان ارزش آن را ۹۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.
************


۳ کشته و یک مجروح در واژگونی پژو
رئیس پلیس راه شمال استان گفت: در حادثه واژگونی سواری پژو، ۳ نفر جان باختند و یک نفر هم مجروح و روانه بیمارستان شد.
سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: در پی وقوع یک فقره واژگونی خودرو در جاده "آباده-صفاشهر" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بلافاصله تیمی از عوامل پلیس‌راه به همراه دیگر نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
وی با بیان اینکه در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد خودرو پژو پارس حامل ۴ سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده است، افزود: در این حادثه ۳ نفر از سرنشینان جان باختند و یک تن دیگر هم مجروح و به بیمارستان انتقال داده شد.
رئیس پلیس راه شمال استان تصریح کرد: کارشناسان علت این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده اعلام کردند.
************
کشف ۱۲ میلیارد اموال مسروقه از مخفیگاه سارق
فرمانده انتظامی جهرم گفت: با دستگیری سارق، ۱۲ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه وی کشف شد.
سرهنگ علی‌اصغر محمدپور اعلام کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از دکل‌های مخابراتی در شهرستان جهرم، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی یک سارق را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم مقدار زیادی قطعات دکل‌های مخابراتی مسروقه کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مسروقه را ۱۲ میلیارد ریال برآورد کردند.
سرهنگ محمدپور با بیان اینکه متهم تا کنون به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرده است، افزود: این سارق حرفه‌ای برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.
************
کشف ۵ میلیارد گیاه دارویی قاچاق در نی‌ریز
فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف گیاهان دارویی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ عظیم‌اله کرمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: مأمورین پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی نی‌ریز با اقدامات فنی مطلع شدند فردی در منزل خود اقدام به نگهداری غیرمجاز گیاهان دارویی (شیرآبه انغوزه) می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: مامورین بلافاصله با هماهنگی قضایی به آدرس فوق عزیمت و پس از بازرسی از منزل ۲۰۰ کیلوگرم گیاه دارویی غیرمجاز از نوع انغوزه را کشف و ضبط کردند.
سرهنگ "کرمی" با بیان اینکه ارزش گیاهان مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
************

سرقت موتورسیکلت در بستک و کشف در زرین دشت
فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد بیان کرد: ماموران انتظامی زرین‌دشت با اقدامات فنی مطلع شدند فردی اقدام به نگهداری موتورسیکلت سرقتی در منزل خود می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی اظهار داشت: ماموران با هماهنگی قضایی به محل مذکور اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه را کشف کنند.
فرمانده انتظامی زرین‌دشت با اشاره به اینکه در استعلام اولیه مشخص شد که موتورسیکلت سابقه سرقت از شهرستان بستک دارد، گفت: در این خصوص یک سارق دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و موتورسیکلت نیز تحویل مالباخته شد.

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات در شیراز و زرقان تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • الکترونیکی شدن دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان
  • دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مهم‌ترین خبر‌های پلیس فارس در ۲۴ ساعت گذشته
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • اختصاص ۱۳۲ شعبه سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • اعلام برگزیدگان مرحله نخست آزمون استخدامی آموزگاری
  • دور دوم انتخابات در کلات با ۴۴ شعبه اخذ رای برگزار می‌شود