Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@07:14:51 GMT

کرونا روح و روان جوانان را نابود کرد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۸۸۳۱

نماینده مردم ارومیه تاکید کرد که مهم‌تر از کرونا، موضوع ضربه روحی، روانی و علمی که به جوانان می‌خورد و آن‌ها را از حالت عادی خارج می‌کند و در دراز مدت کشنده‌تر از ویروس کرونا خواهد بود.

خبرگزاری میزان- جوانی به خودی خود دوران سختی است و همه‌گیری بیماری کرونا آن را حتی سخت‌تر هم می‌کند. با بسته شدن مدارس و لغو رویداد‌های اجتماعی، بسیاری نوجوانان نه تنها برخی از مهم‌ترین لحظات زندگی خود را از دست داده‌اند، بلکه از فعالیت‌های روزمره‌ای مثل گپ و گفت با دوستان و شرکت در کلاس‌های درس هم دور افتاده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک سال ونیم است که جهان با دو بیماری درگیر کرد، اولیش ویروس کرونا است که حداقل می‌توان با یک واکسن کنترلش کرد. اما دومین بیماری با واکسن درمان نمی‌شود، چون با روح وروانت بازی می‌کند. وقتی یک نوجوانان ساعت‌ها از ترس بیماری کرونا در یک اتاق ۹ متری با تلفن همراهیش بازی می‌کند و نمی‌فهمد روزش، چگونه شب شد، معنایش چیست. این همان بیماری روحی و روانی که به ندرت زمان تبدیل به یک افسرگی می‌شود و شاید درمانش برای سال‌ها بعد از ویروس کرونا در ذهن و فکر جوانان و حتی بزرگسالان ما بماند.

بیشتر بخوانید: فکر واکسن خصوصی هم خطرناک است

سید سلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم در خصوص تغییر وضعیت روحی و روانی جوانان در دوره کرونا به میزان گفت: حقیقتا ایام کرونا فرصت‌ها را برای جوانان ما به خطر انداخت و اگر مسئولان وزارت ارتباطات در خصوص ایجاد ظرفیت‌های مناسب برای جوانان و مردم تامل کنند، قطعا خیانت بزرگی به جوانان کرده اند. در دوران کرونا مدارس، دانشگاه‌ها وکسب در آمد‌ها به حالت تعطیلی کشیده شده است و باید به حال این جوانان فکری شود. مساله فرهنگ سازی استفاده از تکنولوژی در ایران سال‌ها است که با قدرت پیگیری نمی‌شود و اگر وزارت ارتباطات در این خصوص کوتاهی انجام دهد جوانان ظلم کرده است. امروز که کشور ما در آستانه تعطلیل شدن کامل قرار دارد، جوانان ما چه باید کنند؟ باید برای آینده جوانان در کشور فکری شود و این تاسف بار است که جوانان ما برای اشتغال خود سرگردان خیابان به خیابان هستند.

نماینده مردم ارومیه درباره این که چه کسانی از بیماری کرونا و شرایط نامساعد کشور سوء استفاده کردند، بیان داشت: دشمنان ما در زمانی که کلاس‌های مدارس دایر و شرایط کشور مساعد بود، سکوت کرده بود و هیچ کاری نمی‌توانست انجام دهد. حال امروز که ما با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنیم، دشمنان از این مشکلات سو استفاده می‌کنند و از هیچ دشمنی دست بر نمی‌دارند. متاسفانه مسئولان ما هیچ برنامه‌ای برای مهار ویروس کرونا ندارند و این مساله را به خوبی مدیریت نکردند. اما مهمتر از خود کرونا، موضوع ضربه روحی، روانی و علمی که به جوانان می‌خورد و آن‌ها را از حالت عادی خارج می‌کند و در دراز مدت کشنده‌تر از ویروس کرونا خواهد بود.
انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا ویروس روان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا ویروس روان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۸۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه جام جم در مطلبی به این سوال که «چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع بود؟» فهرستی طولانی از جنایات رژیم صهیونیستی علیه کشورمان در ۴۵ سال گذشته را ارائه کرده که در ادامه می‌خوانید:

۱- تیر ۱۳۶۱ ربودن احمد متوسلیان
۲- خرداد ۱۳۷۳ انفجار حرم امام‌رضا(ع)
۳- دی ۱۳۸۸ ترور مسعود علیمحمدی
۴- خرداد ۱۳۸۹ حمله ویروس استاکس نت
۵- آذر ۱۳۸۹ ترور مجید شهریاری و فریدون عباسی
۶- فروردین ۱۳۹۰ حمله ویروس ستارگان
۷- مرداد ۱۳۹۰ ترور داریوش رضایی نژاد
۸- آبان ۱۳۹۰ ترور تهرانی مقدم
۹- آذر ۱۳۹۰ ترور مصطفی احمدی روشن
۱۰- فروردین ۱۳۹۱ ویروس وایپر
۱۱- اردیبهشت ۱۳۹۱ ویروس فیلم
۱۲- آبان ۱۳۹۷ ویروس جدیداستاکس نت
۱۳- اردیبهشت ۱۳۹۹ حمله سایبری
۱۴- تیر ۱۳۹۹ انفجار نطنز
۱۵- آذر ۱۳۹۹ ترور شهید فخری‌زاده
۱۶- فروردین۱۴۰۰ انفجار در نطنز
۱۷- آبان ۱۴۰۰ هک پمپ بنزین‌ها
۱۸- خرداد ۱۴۰۱ ترور احسان قدبیگی
۱۹- خرداد ۱۴۰۱ ترور مهدی عبدوس و علی کمانی
۲۰- بهمن ۱۴۰۱ پهپاد انتحاری
۲۱- فروردین ۱۴۰۳ حمله به کنسولگری ایران

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896624

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد