Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور وزیر فرهنگ و ارشا د اسلامی برگزیدگان نخستین دوره شبکه‎ شهر‌های خلاق معرفی شدند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از ستاد اطلاع رسانی شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر، در حوزه موسیقی؛ شهر‌های گنبد کاووس از استان گلستان، میانه از استان آذربایجان شرقی، قوچان از استان خراسان رضوی، بندر کنگ از استان هرمزگان، خاش از استان سیستان و بلوچستان، بوشهر، اسلامآباد غرب از استان کرمانشاه، ایذه از استان خوزستان، منوجان از استان کرمان به عنوان شبکه شهر‌های خلاق معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از وزارت ارشاد اسلامی اینجا کلیک کنید

در حوزه ادبیات؛ شهر‌های برازجان از استان بوشهر، فومن از استان گیلان، گتوند از استان خوزستان، تربت حیدریه از استان خراسان رضوی، سلطانیه از استان زنجان، شبستر از استان آذربایجان شرقی، نیشابور از استان خراسان رضوی، سرباز از استان سیستان و بلوچستان و تبریز از استان آذربایجان شرقی به عنوان شبکه شهر‌های خلاق معرفی شدند.

در حوزه مد و لباس؛ شهر‌های پیرانشهر از استان آذربایجان غربی، آق قلا از استان گلستان، نوشهر از استان مازندران، اوز از استان فارس، جیرفت از استان کرمان به عنوان شبکه شهر‌های خلاق معرفی شدند.

در حوزه سینما؛ شهر‌های بندرعباس از استان هرمزگان، بندر انزلی از استان گیلان، قصر شیرین از استان کرمانشاه، تفت از استان یزد، کاشان از استان اصفهان، چابهار از استان سیستان و بلوچستان به عنوان شبکه شهر‌های خلاق معرفی شدند.

در حوزه هنر‌های تجسمی شهر‌های کرمان، شیراز از استان فارس، یزد، نهبندان از استان خراسان جنوبی، اردبیل، خوی از استان آذربایجان غربی، گرگان از استان گلستان، قم، قزوین، جوانرود از استان کرمانشاه، بابلسر از استان مازندران به عنوان شبکه شهر‌های خلاق معرفی شدند.

در حوزه هنر‌های نمایشی شهر‌های اهر از استان آذربایجان شرقی، مسجد سلیمان از استان خوزستان، تفرش از استان مرکزی، بهبهان از استان خوزستان، میناب از استان هرمزگان به عنوان شبکه شهر‌های خلاق معرفی شدند.

در حوزه صنایع دستی شهر‌های میبد از استان یزد، زنجان، سیرجان از استان کرمان، سمنان، مود از استان خراسان جنوبی، کوزه کنان از استان آذربایجان شرقی، مینودشت از استان گلستان، لالجین و ملایر از استان همدان، کیش از استان هرمزگان به عنوان شبکه شهر‌های خلاق معرفی شدند.

در حوزه چاپ و بسته بندی گلمورتی از استان سیستان و بلوچستان، جلفا و اسکو از استان آذربایجان شرقی، بم از استان کرمان به عنوان شهر‌های خلاق معرفی شدند.

در حوزه رسانه و مطبوعات مشهد از استان خراسان رضوی به عنوان تنها شهر خلاق معرفی شد.

بر اساس این گزارش، عنوان «شبکه» به مجموعه پنج شهر یا بیشتر از شهر‌های خلاقی اطلاق می‎شود که در یک حوزه هنری حایز نشان شهر خلاق فرهنگ و هنر شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت هنری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت هنری استان سیستان و بلوچستان استان آذربایجان شرقی استان خراسان رضوی استان خوزستان استان هرمزگان استان گلستان استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۸۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه در مسیر ثبت ۲۰ خوراک ویژه دیگر خود

وحید امیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه استان کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک به دنبال پیشرفت بیشتر در این حوزه است، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت استان کرمانشاه در حوزه خوراک در حال حاضر این استان ۶۵ خوراک ویژه خود را به ثبت رسانده است.

وی افزود: با توجه به اینکه برگزاری جشنواره خلاق خوراک برای چندین مرتبه به تعویق افتاد در نظر داشتیم که در این جشنواره از ۲۰ غذای مخصوص دیگر در استان رونمایی کرده و به نام استان به ثبت برسانیم تا با ثبت حداقل ۸۰ خوراک به نام این کرمانشاه در حوزه شهر خلاق خوراک بی رقیب باقی بمانیم.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس مشکلات و تعارضاتی که بین دستگاه‌های متولی در برگزاری جشنواره شهر خلاق خوراک رخ داد برگزاری جشنواره خلاق خوراک در آخرین تصمیم‌گیری قرار بود در اسفند ماه برگزار شود که به دلیل تقارن با فضای انتخاباتی این تاریخ مجدد لغو شد و اکنون بر اساس آخرین تصمیم گیری‌ها قرار است در اردیبشهت ماه با حضور مهمانان خارجی از چند کشور برگزار شود.

امیری همچنین در ادامه با اشاره به اینکه هر یک از رویدادها باید محصول محور دنبال شوند، خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره خلاق خوراک می‌تواند محور بسیاری از اتفاقات خوب در استان باشد و بنابراین و اهمیت هر یک از رویدادهای اثر گذار باید با تکیه بر تولید محتوا دنبال شوند چرا که به واسطه معرفی محصولات علاوه بر تأمین ظرفیت اقتصادی برای متولیان امر محصولات تحت تأثیر از رویداد رسمی و برگزاری جشنواره‌ها نمود بیشتری خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره خلاق خوراک می‌تواند به عنوان یک محور رقم زننده اتفاقات بزرگی برای استان کرمانشاه باشد، متذکر شد: در خصوص برگزاری جشنواره خلاق خوراک باید توجه داشت که اگر ما نتوانیم این جشنواره را به طور سالانه و هدفمند برگزار کنیم رفته رفته برند و مرجعیت آن را از دست خواهیم حتی اگر در زمینه ثبت خوراک با ۸۰ خوراک بی رقیب باشیم.

امیری در پایان یادآور شد: در راستای استفاده از ظرفیت‌های استان کرمانشاه در کشور تعدادی از استان‌های مستعد خلاقیت در حوزه خوراک‌ها درخواست برگزاری این جشنواره را در استان‌های خود به کرمانشاه دادند تا با استفاده از تجربیات این استان وارد این مسیر شوند.

کد خبر 6058028

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره رازی
  • درخشش اعضای کانون آذربایجان غربی در پویش ملی «خوانش کتاب»
  • کرمانشاه در مسیر ثبت ۲۰ خوراک ویژه دیگر خود
  • برگزیدگان جشنواره ابوذر در کرمانشاه معرفی شدند
  • معرفی برگزیدگان جشنواره قرآنی باران وحی در شیراز
  • برگزیدگان دوازدهمین دوره ارزیابی قاریان قرآن معرفی شدند
  •  اسامی برگزیدگان دوازدهمین دوره ارزیابی قاریان قرآن اعلام شد
  • برگزیدگان مرحله اول پویش ملی «خوانش کتاب» معرفی شدند
  • ارائه دستاوردهای صنایع خلاق در نخستین رویداد «مانوین»
  • معرفی برگزیدگان پویش حدیث عشق در آذربایجان غربی