Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@10:37:01 GMT

آشنایی با خواص و مضرات مصرف روغن دنبه

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۹۴۲۲

نعمت‌اله مرادی اظهار کرد: روغن دنبه، به یکی‌از روغن‌های طبیعی گفته می‌شود که از چربی گوسفند که در دم حیوان قرار دارد، ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: روغن دنبه خواص و مضراتی دارد که در طب سنتی از آن بسیار یاد شده؛ استفاده از آن با توجه به صحبت‌های ضدونقیضی که درباره‌اش وجود دارد، باید با احتیاط انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص طب سنتی با اشاره به این‌که مصرف کردن روغن دنبه برای افرادی که تحرک فیزیکی کمی دارند، توصیه نمی‌شود، افزود: همچنین، استفاده از این روغن برای بیماران قلبی و سالمندان و افراد مبتلا به دیابت و چربی خون نیز اکیداً ممنوع است.

وی با اشاره به این‌که روغن دنبه از روغن‌های حیوانی است که در طب سنتی، خواص بسیاری برای آن ذکر شده، عنوان کرد: روغن دنبه از آنجا که دارای طبع گرم بوده برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است؛ چراکه به اعتقاد طب سنتی، خوراکی‌هایی که دارای طبع گرم هستند، برای سلامتی انسان مفیدترند.

مرادی با اشاره به این‌که مصرف روغن دنبه و استفاده از آن در پخت‌وپز، باعث کاهش کلسترول بد خون و بالارفتن سطح کلسترول خوب می‌شود، تصریح کرد: با وجود این باید توجه داشت که روغن دنبه به علت دارابودن مقادیر زیادی از اسیدهای چرب اشباع‌شده، در صورتیکه در مصرف آن افراط شود ممکن است عوارضی برای بیماران قلبی و افراد مبتلا به کلسترول بالا ایجاد کند.

این متخصص طب سنتی با بیان این‌که در طب سنتی از روغن دنبه به‌عنوان مکملی برای تناسب اندام استفاده می‌شود، افزود: این روغن دارای مواد مغذی و ویتامین‌های مختلف و همچنین حاوی اسیدهای چرب گیاهی است.

وی افزود: استفاده از روغن دنبه به تقویت قوای جسمانی، بهبود تراکم استخوان و بالا رفتن استقامت بدن و مبارزه با بیماری‌ها کمک زیادی می‌کند، مصرف روغن دنبه برای کسانی که دچار شکستی استخوان شده‌اند، نیز مفید بوده و به جوش خوردن سریع‌تر استخوان کمک می‌کند.

مرادی با اشاره به این‌که روغن دنبه با خاصیت سم‌زدایی که دارد، می‌تواند برای پاکسازی روده‌ها، تصفیه خون و بهبود عملکرد دستگاه گوارشی استفاده شود، تصریح کرد: روغن دنبه با اسیدهای چربی که دارد، قادر است مستقیماً به واسطه کبد جذب شده و به‌عنوان یک منبع انرژی از آن استفاده شود.

این متخصص طب سنتی افزود: همچنین، در طب سنتی از روغن دنبه برای درمان افسردگی نیز استفاده شده و آغشته کردن پوست به روغن دنبه باعث شفاف شدن پوست و رفع تیرگی‌های صورت می‌شود.

وی با بیان این‌که تفاله باقیمانده از روند تهیه روغن دنبه، در صورتی قابل خوردن است که سیاه و سوخته نباشد؛ اما استفاده از روغن دنبه‌ای که سوخته باشد، باعث ایجاد خلط بد در بدن می‌شود، عنوان کرد: استفاده از روغن دنبه به دفعات و حجم زیاد برای بیماران قلبی و عروقی به هیچ عنوان مناسب نیست.

مرادی افزود: این ماده خوراکی با داشتن اسیدهای چرب اشباع‌شده باعث سفت شدن دیواره رگ‌ها و بروز حملات قلبی می‌شود، همچنین روغن دنبه برای افراد مبتلا به اضافه وزن، کلسترول بالا و افراد کم تحرک مناسب نیست؛ هرچند در کل، افراط در مصرف روغن دنبه باعث بروز آسیب‌های ناشی از بالا رفتن چربی در بدن می‌شود.

صدآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: روغن دنبه مصرف روغن دنبه روغن دنبه روغن دنبه روغن دنبه طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاد ماد (Pod Mod) چیست؟

پاد مادها نوع جدیدی از سیگارهای الکتریکی هستند که به دلیل سادگی، طعم‌های متنوع و قیمت مناسب، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این دستگاه‌ها برای کسانی که می‌خواهند ویپینگ را امتحان کنند یا به دنبال جایگزینی برای سیگارهای سنتی هستند، ایده‌آل هستند.

پاد ماد چیست؟

پاد ماد یک دستگاه ویپینگ است که از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

پاد: مخزنی که حاوی جویس ویپ است.

باتری: منبع انرژی دستگاه که به گرم شدن جویس و تولید بخار کمک می‌کند.

پاد مادها در دو نوع اصلی پاد ماد یکبار مصرف و پاد ماد قابل شارژ موجود هستند:

پاد ماد یکبار مصرف: این نوع پاد مادها پس از اتمام جویس، دور انداخته می‌شوند.

پاد ماد قابل شارژ: این نوع پاد مادها دارای باتری قابل شارژ هستند و می‌توان جویس آنها را تعویض کرد.

حتما بخوانید : عوارض ویپ چیست

مزایای پاد ماد

سادگی: پاد مادها بسیار ساده هستند و نیازی به تنظیمات پیچیده یا تعمیر و نگهداری ندارند.

قابل حمل: این دستگاه‌ها به دلیل اندازه کوچک و وزن کم، به راحتی قابل حمل هستند.

طعم‌های متنوع: پاد مادها در طعم‌های مختلفی مانند میوه‌ای، توتونی و دسری موجود هستند.

قیمت مناسب: این دستگاه‌ها در مقایسه با ویپ‌های سنتی، قیمت مناسب‌تری دارند.

معایب پاد ماد

ظرفیت محدود: پاد مادها، به خصوص نوع یکبار مصرف، ظرفیت محدودی دارند و ممکن است برای افراد سیگاری که به مصرف زیاد نیکوتین نیاز دارند، مناسب نباشند.

ضعیف‌تر از ویپ‌های سنتی: به طور کلی، پاد مادها ضعیف‌تر از ویپ‌های سنتی هستند و بخار کمتری تولید می‌کنند.

نشت جویس: برخی از پاد مادها ممکن است دچار نشت جویس شوند.

نتیجه‌گیری

پاد مادها برای کسانی که می‌خواهند ویپینگ را امتحان کنند یا به دنبال جایگزینی برای سیگارهای سنتی هستند، ایده‌آل هستند. این دستگاه‌ها ساده، قابل حمل و مقرون به صرفه هستند. با این حال، ظرفیت محدودی دارند و ممکن است برای افراد سیگاری که به مصرف زیاد نیکوتین نیاز دارند، مناسب نباشند.

نکاتی برای استفاده از پاد ماد

قبل از استفاده، دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی را به دقت مطالعه کنید. از پاد ماد در مکان‌های ممنوعه مانند هواپیما یا بیمارستان استفاده نکنید. از فروش پاد ماد به افراد زیر 18 سال خودداری کنید. پس از اتمام جویس، پاد ماد یکبار مصرف را به درستی دور بیندازید.

 

دیگر خبرها

  • قوی‌ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز
  • قوی ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز | نیازی به مصرف ناهار و شام نیست + درمان قند خون در 28 روز
  • محققان آمریکایی ثابت کردند این روغن باعث سلامت قلب و مغز ، مفاصل، چشم‌ها و سیستم ایمنی می شود
  • استفاده مکرر از روغن سرخ کردنی روند آسیب مغزی را تسریع می کند
  • خواص مصرف برخی دمنوش‌های مفید در ماه مبارک رمضان
  • کشف و معدوم سازی ۱۸۰ کیلوگرم روغن ضایعاتی در روداب
  • آیا روغن زیتون می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟
  • خواص مصرف نمک از منظر روایات
  • بررسی خواص گوشت شتر به بهانه خبر سقوط وحشتناک جمعیت آن در ایران/ آیا گوشت شتر گرم است؟
  • پاد ماد (Pod Mod) چیست؟