Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق گفته‌های یک گروه فراحزبی از وزرای سابق کابینه بریتانیا که از ایرلند شمالی تجربه دارند، این منطقه با خطر خلاء سیاسی مواجه است و اگر دولت لندن سریع وارد عمل نشود ممکن است سقوط کند.

 به نوشته روزنامه گاردین، این گروه دوشنبه در نامه‌ای سرگشاده به نخست وزیر بریتانیا گفتند که بوریس جانسون باید توجه بیشتری نشان داده و روی بهبود خسارت بریگزیت بر روند صلح تمرکز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است: تجربه ۵۰ سال گذشته یا حتی بیشتر در ایرلند شمالی این است که اگر حرکت رو به جلو وجود نداشته باشد، چیزها بی‌حرکت نخواهند ماند، سقوط می‌کنند. این مسوولیت دولت انگلیس است که تضمین کند چنین اتفاقی رخ نخواهد داد زیرا هیچ چیز خطرناک‌تر از یک خلاء سیاسی نیست.

این نامه بوریس جانسون و براندون لوئیس، وزیر ایرلند شمالی را به طور ضمنی متهم می‌کند که با اهمال و عدم صداقت توافق "جمعه نیک" ۱۹۹۸ را به خطر انداخته‌اند. 

نامه فوق به دست چهار وزیر سابق ایرلند شمالی از حزب کارگر بریتانیا امضا شده است. همچنین کریس پتن، رئیس سابق حزب محافظه کار بریتانیا که ریاست کمیسیونی برای نظارت بر ایرلند شمالی را رهبری میکرد، این نامه را امضا کرده است. علاوه بر او، رئیس سابق سرویس پلیس در ایرلند شمالی، پیشوای سابق کلیسای ایرلند، یک وزیر در دولت‌های تونی بلر و گوردون براون و یک قانونگذار سابق حزب محافظه‌کار در این گروه هم نظر شدند. هفت تن از امضاکنندگان عضو مجلس اعیان هستند.

این نامه تاکید دارد که ناآرامی‌های اخیر در مناطق عمدتا وفادار نشانه ناکامی بلفاست و دولت لندن در حفظ حرکت مثبت سیاسی است که لازمه صلح و ثبات در این منطقه از بریتانیا به شمار می‌رود.

این سیاستمداران بریتانیایی گفتند: تونی بلر و گوردون براون این را درک کردند، همچون جان میجر که پیش از آنها بود. آنها شخصا مسوولیت این روند صلح را بر عهده می‌گرفتند، نشست‌های منظمی برگزار می‌کردند و در تماس مداوم با تمام طرف‌ها بودند. 

در نامه مذکور آمده است که تنها تعامل جدی و مداوم می‌تواند خشم حاصل از مرز تجاری دریای ایرلند را خاموش کند. آنها گفتند: این حس قوی در میان وفاداران و اتحادطلبان وجود دارد که هیچکس به حرف آنها گوش نمی‌کند و هیچکس در دولت لندن درباره تبعات بریگزیت با آنها صادق نبوده است. طبیعتا اولین گام باید از سوی دولت باشد، آن هم در بالاترین سطح.

این سیاستمداران تاکید کردند که چنانچه اقدامی سیاسی صورت نگیرد، ناآرامی ادامه می‌یابد و این به معنای آن است که سیاستمدارن محلی برای به کنترل گرفتن اوضاع فرصت یافته و اعتماد "شدیدا لطمه دیده" با دولت ایرلند را ترمیم می‌کنند.

نتایج یک نظرسنجی جدید در ایرلند شمالی نشان می‌دهد که تنها ۵۰ درصد از پاسخ‌دهندگان به دولت لندن در مدیریت منافع ایرلند شمالی در توافق‌های پسا بریگزیت اعتماد دارند. تحلیلگران می‌گویند که ادعای نخست وزیر انگلیس درباره پروتکل ایرلند شمالی لفاظی ساینده است، نه رهبری./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ایرلند شمالی دولت لندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۰۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند

آفتاب‌‌نیوز :

«میشائیل مارتین» وزیر امور خارجه ایرلند روز سه‌شنبه گفت که هنوز ۴۰ ایرلندی همچنان در باریکه غزه حضور دارند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «کمک‌های انسانی که وارد باریکه غزه می‌شود کافی نیست».

وزیر خارجه ایرلند اضافه کرد: «۱۰۰ درصد فلسطینیان در غزه با شبح قحطی مواجه هستند».

دیده بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه امروز در بیانیه‌ای در خصوص شیوع بیماری‌های گوارشی در غزه هشدار داد و گفت که در سایه بحرانی شدن وضعیت بهداشت و درمان و ادامه «جنایت نسل‌کشی دسته‌جمعی از سوی اشغالگر اسرائیلی» خطر شیوع انواع بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های گوارشی افزایش یافته است.

از سوی دیگر دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ، از افزایش شهدا به ۳۴۱۸۳ و زخمی‌ها به ۷۷۱۴۳ نفر خبر داد.

به گفته او ارتش اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت جدید در غزه انجام داده که منجر به ۳۲ شهید و ۵۹ زخمی شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • مقاومت سخت برای عزل وزیر اقتصاد؛ افاضات قبل از تکیه بر صندلی را ببینید | فیلم
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • صحرایی خبر داد: ۱۰۰۰ هنرستان در کشور ساخته می‌شود
  • سفر یک وزیر کره شمالی به ایران 
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • کلاف سر در گم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • سفر وزیر خارجه ایرلند به غرب آسیا با هدف رایزنی درباره آتش‌بس غزه
  • ایرلند: تل آویو جنگ در غزه را متوقف کند!