Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@23:16:54 GMT

سه خدمت پرمراجعه ادارات قم باید الکترونیکی شود

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۰۲۹۴

سه خدمت پرمراجعه ادارات قم باید الکترونیکی شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به خدمات فعال بر روی اپلیکیشن دولت همراه شامل ۱۴ دستگاه اجرایی و ۲۱ خدمت گفت: دستگاه‌های اجرایی استان وظیفه دارند، سه خدمت پرمراجعه خود را از طریق اپلیکیشن دولت همراه در دسترس مردم قرار دهند.

 جواد غلام پور در گفت و گویی اظهار داشت: با بهره‌گیری از سامانه دولت همراه، مردم می‌توانند به جای مراجعه‌ حضوری برای دریافت خدمات دولتی، هر زمان و هر جا این خدمات را درخواست کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حل چالش‌های آلودگی هوا، اشتغال، حفظ محیط زیست، حقوق شهروندی و ایجاد بهره‌وری، مهم‌ترین دستاوردهای دولت همراه دانست و افزود: دولت همراه یکی از ابزارهای است که منابع موجود را محور قرار می دهد.

دبیر کارگروه دولت الکترونیک قم تصریح کرد: این روزها و در شرایطی که به دلیل شیوع کرونا در کشور، یکی از مهم‌ترین‌ راه‌های جلوگیری از گسترش بیشتر این ویروس، تا حد ممکن خانه‌نشینی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی عنوان شده، دولت الکترونیک و ارائه خدمات دولتی به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند مورد توجه افرادی که به این خدمات نیاز دارند قرار بگیرد.

غلام پور با اشاره به ‏مصوبه‌ ستاد ملی کرونا درباره دولت الکترونیک افزود: هم اکنون خدمات فعال بر روی اپلیکیشن دولت همراه شامل ۱۴ دستگاه اجرایی و ۲۱ خدمت می باشد و دستگاهای اجرایی موظفند از طریق ستاد متبوع پیگیری کرده و سه خدمت پرتردد خود را درسامانه سکوی دولت همراه ارایه دهند.

وی به جشنواره شهید رجایی اشاره کرد و افزود : ارزیابی دستگاه‌ها از خرداد ماه آغاز می شود که تحقق دولت الکترونیک اولویت نخست در ارزیابی دستگاه ها به شمار می‌آید.

وی با اشاره به ۳۰۰ امتیاز سنجش دولت الکترونیک در جشنواره شهید رجایی تصریح کرد: شاخص‌های سنجش توسعه دولت الکترونیک شامل ارایه خدمات در میز خدمت ۱۲۰ امتیاز، مشارکت الکترونیک شهروندان در فرآیندها ۳۰ امتیاز، استانداردسازی تارنما ۵۵ امتیاز، کیفیت واگذاری خدمات دستگاه به دفاتر ۴۵ امتیاز و احراز هویت الکترونیکی به خدمت گیرندگان ۵۰ امتیاز می‌باشد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دولت الکترونیک دولت همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۰۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان مشمولان اعزامی در اول اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمامی مشمولانی که برگ آماده به خدمت در تاریخ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ دریافت کرده‌اند، باید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج درآن اقدام کنند.

­این دسته از مشمولان باید روز شنبه یکم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی‌نامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

­مشمولان اعزامی باید واکسن مننژیت و دوگانه را در روز اعزام به همراه داشته باشند.

­مشمولان باید اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص را به همراه داشته باشند.

­حضور نداشتن به موقع در زمان و محل‌های تعیین شده، غیبت محسوب شده و برابر ماده ۱۰ و ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی با غایبان رفتار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فراخوان مشمولان اعزامی در اول اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع بیش از ۱۳۹ هزار تذکره در تخار
  • فرماندار مشهد: پیگیر کار مردم در میزهای خدمت باشید
  • تحقق شعار سال نیازمند همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌ها است
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها قطعی شد؟
  • امسال وصول تمام چک‌های الکترونیک غیرحضوری می‌شود
  • جذب سه هزار و ۵۰۰ نیرو در ادارات یزد
  • کلاهبرداری میلیاردی با ارسال پیامک جعلی کالا برگ الکترونیک
  • هشدار پلیس فتا در مورد پیامک‌های جعلی با موضوع یارانه‌ی معیشتی و کالا برگ الکترونیک
  • میدان داری دولت سیزدهم در خدمت رسانی به جامعه عشایری شهرستان اردل