Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@20:48:08 GMT

ضرورت پرهیز از عادی انگاری در شرایط کرونایی

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۰۷۹۹

ضرورت پرهیز از عادی انگاری در شرایط کرونایی

به گزارش خبرنگار مهر، علی فتح اللهی صبح دوشنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت با اشاره به شرایط سخت کرونایی گفت: روز گذشته ۴۵۴ نفر فوتی بر اثر کرونا داشتیم و جمعیت زیادی از نیروی انسانی کشور را از دست دادیم و باید سلامت جامعه را در اولویت قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اگر پروتکل‌ها به خوبی رعایت شود مغازه‌ای تعطیل نخواهد شد، تصریح کرد: کرونا هوشمندانه عمل می‌کند و جایی که دستورات بهداشتی به خوبی رعایت شود میزان شیوع و ابتلاء به آن کم است لذا باید نسبت به رعایت پروتکل‌ها حساس باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار رشت با اشاره به کنترل و نظارت بر بازار توسط صمت و اصناف، اضافه کرد: گروه ویژه با محوریت بهداشت و درمان نیز بر روند رعایت پروتکل‌ها در بازار نظارت دارند.

فتح اللهی با بیان اینکه بانک‌ها در شرایط قرمز باید بسته شود و شهرداران باید به نحوی بر رعایت پروتکل‌ها نظارت کنند، افزود: شرایط سختی داریم و در حالت عادی نیستیم لذا تاکسی داران نیز باید ساعت کار خود را محدود و از سوار کردن مسافر با شرایط قبلی خودداری کنند و مسافر در صندلی عقب سوار نکنند.

وی با اشاره به اینکه کرونا تاکنون هزاران بار جهش پیدا کرده و واکسن‌ها نیز طبق شرایط فعلی ویروس ساخته شده‌اند، بیان کرد: ویروس انگلیسی کل کشور را تحت شعاع قرار داده لذا باید عادی انگاری را کنار بگذاریم و مردم را نسبت به شرایط حساس فعلی آگاه کنیم.

کد خبر 5197944

منبع: مهر

کلیدواژه: علی فتح اللهی ویروس کرونا فرمانداری رشت ویروس کرونا آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان کمک مومنانه محدودیت های کرونایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اردبیل ماه مبارك رمضان عکس استانها ستاد ملی مقابله با کرونا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پرهیز از سفر‌های غیرضروری به جنوب استان کرمان

مرکز مدیریت راه‌های جنوب استان کرمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی صدور اخطاریه سطح قرمز هواشناسی در جنوب کرمان به رانندگان توصیه می‌شود در شرایط جوی اعلام شده از سفر غیر ضروری خودداری کنند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در اطلاعیه مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان که آمده است: در هشدار قرمز سازمان هواشناسی بر بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیر‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعد و برق و تگرگ، آب گرفتگی معابر به صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها، احتمال تخریب پل و اختلال جدی در سفر‌های بین شهری و داخل شهر تاکید شده است؛ لذا طبق این هشدار، در پی بارش‌های روز‌های آینده در مناطق جنوبی کرمان به مردم و رانندگان توصیه می‌گردد از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیر‌ها و تردد غیرضروری از محل آب نما‌ها جدا خود داری کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: با توجه به گسترش سامانه بارشی، از بامداد روز سه شنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه بر میزان و شدت بارش‌ها در نیمه جنوبی استان کرمان افزوده خواهد شد که میزان بارندگی پیش بینی شده توسط کارشناسان هواشناسی و بیشینه بارش‌ها تا میزان ۸۰ میلیمتر در این مناطق به ویژه حومه شهرستان‌های کهنوج، قلعه گنج، منوجان، رودبار جنوب، جیرفت، عنبرآباد و فاریاب می‌باشد؛ لذا با توجه به شدت بالا و نوع بارش‌ها آب گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها و وقوع احتمالی سیل در این مناطق، از رانندگان و مردم تقاضا می‌شود در طول مدت ورود و خروج این سامانه بارشی از تردد غیر ضروری و انجام سفر‌های جاده‌ای جدا پرهیز کرده و سفر‌ها را به زمان مناسب دیگری منتقل کنند.

مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان در این اطلاعیه اعلام کرده است: مردم و رانندگان می‌توانند شرایط جوی جاده‌ها و اطلاع از وضعیت تردد در محور‌های جنوب کرمان را در ۲۴ ساعت شبانه روز از طریق تماس با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها جویا شوند.

همچنین از مردم درخواست شده است در صورت مشاهده هرگونه عوامل تخریب جاده‌ای یا مانع در مسیر راه‌ها مراتب را به مرکز مدیریت راه‌های جنوب کرمان اطلاع دهند تا عوامل و گشت‌های راهداری نواقص اعلامی احتمالی را رفع نمایند.

دیگر خبرها

  • اسرائیل با کندن چاله و تلنبار خاک بر آبروی رفته اش سرپوش می گذارد + عکس
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ضرورت رعایت نکات ایمنی در شرایط جوی و دریایی ۲۸ و ۲۹ فروردین
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • ◄ معرفی کتاب پروتکلهای دانشوران صهیون(برنامه عمل صهیونیسم جهانی)
  • لزوم پرهیز از سفر‌های غیرضروری به جنوب استان کرمان
  • پرهیز از نقض مرزهای شخصی در دورهمی‌های خانوادگی
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش