Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از مقامات چک خواست فاش کنند دقیقاً چه سلاح‌هایی در انبار مهمات منفجر شده وجود داشته و رئیس دوما نیز گفت: پراگ با اتهام‌زنی بی‌اساس به مسکو، خود و متحدانش را در وضعیت نامناسبی قرار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که جمهوری چک باید جامعه جهانی را آگاه سازد که دقیقاً چه تسلیحاتی در انبار مهمات نظامی وربتیتس نگهداری می‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، مقامات پراگ هیچ مدرک و شواهدی برای متهم کردن روسیه به دست داشتن در انفجار رخ داده در این انبار نظامی بعد از گذشت هفت سال در اختیار ندارند.  

زاخارووا شب گذشته در مصاحبه‌ای تلویزیونی ادامه داد: «مشخص شده است که در جمهوری چک انبار مهماتی وجود داشته که تحت کنترل دولت یا هیچیک از ارگان‌های رسمی این کشور قرار نداشته است. نکته جالب توجه و منحصر به فرد این ماجرا هم آن است که طبق اطلاعات منتشره در رسانه‌های گروهی، نه اتباع روسی، بلکه غربی‌ها و یک شرکت‌ خصوصی که متعلق به شهروندان کشورهای عضو ناتو و بطور غیرمستقیم بلغارستان، در این انبار نظامی فعالیت داشته‌اند.»

این دیپلمات تأکید کرد که پراگ باید به جامعه جهانی پاسخ بدهد که دقیقاً چه تسلیحاتی در این انبار نظامی نگهداری میشده است. گفته می‌شود، در آنجا مین‌هایی وجود داشته که متعلق به بیست سال قبل و حتی از زمان دوران جنگ سرد بودند.

جنجال در روابط چک و روسیه نشان داد که آمریکا در اروپا مشغول چه اقداماتی است

"ویچسلاو والودین" رئیس دومای دولتی روسیه نیز در تفسیر اظهارات روز گذشته "میلوش زمان" رئیس جمهوری چک ابراز عقیده کرد که مقامات پراگ به دلیل اتهام‌زنی بی پایه و اساس، خود و متحدانشان را در وضعیت نامناسبی قرار داده‌ و یک رسوایی بین‌المللی بوجود آورده و روابط دیپلماتیک تاریخی خود با روسیه را از بین بردند، ولی اکنون شروع به درک مسئله کرده‌ و مجبور به عقب نشینی شده‌اند.

رئیس دوما یادآور شد که رئیس جمهوری چک تشریح نسبتاً واقع بینانه‌ای از وضعیت پیرامون انفجار رخ داده در انبار مهمات نظامی این کشور در سال 2014 انجام داده است.

این مقام بلندپایه پارلمانی گفت: «مقامات جمهوری چک با اقدامات مخرب خود دو آسیب جدی به شهروندان خود وارد کردند: مردم کشورشان را از دسترسی به واکسن موثر روسی محروم کرده و تعداد دیپلمات‌هایش در مسکو را به حداقل رساندند. در واقع نمایندگی دیپلماتیک چک در این بین قربانی اقدامات تحریک آمیز و بی اساس پراگ شدند.»

والودین افزود: «جنجال بوجود آمده بین جمهوری چک و روسیه، نمونه بارزی از این واقعیت است که آمریکا تا چه اندازه فعالانه در نوسازی و جوان سازی مقامات دولتی در کشورهای اروپایی اقدام می‌کند. اکنون شاهد هستیم که این کشور چگونه در حال از دست دادن استقلال عمل و حاکمیت خود بوده و نیروهای جوان بی‌تجربه جای خود را به سیاستمداران کهنه کار داده‌اند.»

مقامات پراگ باید حداقل از روسیه عذرخواهی کنند

"لئونید اسلوتسکی" رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه نیز در تفسیر افشاگری رئیس جمهوری چک اعلام کرد، حداقل کاری که مقامات پراگ می‌توانند انجام دهند اگر واقعاً در این خصوص استقلال عمل داشته باشند، عذرخواهی از اقدامات مخرب خود است که باعث تیرگی بیش از حد روابط دو کشور شده و اکنون از سرگیری مذاکرات با مسکو ممکن است سال‌ها بطول بیانجامد.

اسلوتسکی ادامه داد: «سخنان میلوش زمان بار دیگر ثابت کرد که مقامات پراگ هیچ دلیل واقعی و مدرکی برای متهم کردن روسیه به دخالت در انفجار انبار مهمات نظامی در این کشور نداشتند، چه رسد به اینکه دیپلمات‌های روسی را از چک اخراج کنند. ظاهراً تمامی این اقدامات تنها برای آن بود که توجه افکارعمومی جهانی از تلاش‌های انجام شده برای تحقق کودتای دولتی در بلاروس منحرف سازنند.»    

پایین‌ترین سطح روابط دیپلماتیک بین روسیه و جمهوری چکواکنش روسیه به درخواست چک: هیچ باج‌خواهی و ضرب‌الاجلی را نمی‌پذیریمهشدار مسکو به جمهوری چک درباره عواقب اخراج دیپلما‌ت‌های روسیه

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار روسیه اتحادیه اروپا اخبار روسیه رئیس جمهوری چک مقامات پراگ انبار مهمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۱۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قربانی در بین بهترین‌های روسیه (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، محمد قربانی که در نقل و انتقالات زمستانی انتقالی یک میلون یورویی از سپاهان اصفهان به اورنبورگ داشت، دو روز قبل (چهارشنبه) در مرحله یک چهارم نهایی روسیه کاپ مقابل دینامو مسکو به میدان رفت و در جریان شکست چهار بر دو تیمش موفق به گلزنی شد.

این هافبک ایرانی که نخستین بازی ملی خود را در فیفا دی اخیر در مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل ترکمنستان انجام داد، در بازگشت به روسیه شرایط خوبی را تجربه کرد و در بازی با دینامو مسکو هم خطرناک ظاهر شد.

محمد قربانی در دیدار روسیه کاپ مقابل دینامو مسکو با وجود اینکه تیمش با نتیجه چهار بر دو شکست خورد، یک گل به ثمر رساند و با عملکردش در تیم منتخب مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها قرار گرفت.

هافبک ایرانی اورنبورگ در چهار بازی لیگ برتر روسیه به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفته و در دو بازی ثابت در جام حذفی و روسیه کاپ نیز توانسته برابر اسپارتاک مسکو و دینامو مسکو گلزنی کند.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو
  • دستگیری یک تبعه لهستانی به اتهام جاسوسی برای روسیه
  • قربانی در بین بهترین‌های روسیه (عکس)
  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد | افشاگری در خصوص به هم ریختن تصورات تل آویو
  • شکست اورنبورگ در جام حذفی روسیه با وجود درخشش قربانی
  • روز شاد سپاهانی‌ها: لژیونر هم گل زد
  • قربانی همزمان با سپاهان بازی می‌کند
  • روسیه نگرانی از مواضع چین در قبال اوکراین ندارد