Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دیروز یعنی پنجم اردیبهشت ماه، هوای مشهد برای دومین روز پیاپی آلوده بود و در ساعاتی از روز هوای ۱۹ منطقه از کلانشهر مشهد در شرایط آلوده برای تنفس شهروندان حساس قرار داشت و مشهدی‌ها در شرایطی همچنان در این هوای آلوده نفس می‌کشند که یکی از راهکار‌ های موجود برای کاهش آلودگی هوا همچنان روی کاغذ خاک می‌خورد؛ منظورمان همان تعطیلی یک روز در هفته با هدف کاهش بار آلاینده‌ها در مشهد است که پرونده‌اش به گواه خبر‌های رسمی از حدود ۱۰ سال پیش در حال بررسی است و هنوز که هنوز است، تصمیمی در این باره گرفته نشده است!

حرکت لاک پشتی کارگروه‌ های تصمیم گیرنده برای حل این  معضل اصلی‌ترین چالش پیش روی تصویب نهایی طرح است که حالا و با طرح دوباره این مسئله در کارگروه آلودگی هوای استان، می‌توان کمی امیدوار شد که این طرح ده ساله به سرانجام مشخصی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

پیشنهاد تعطیلی پنج شنبه و شنبه شهردار مشهد به استاندار خراسان رضوی

شورای همتا و کارگروه آلودگی هوا با هم نتیجه گیری می‌کنند

اول بهمن ماه سال گذشته بود که تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در نشستی خبری به مناسبت روز هوای پاک اعلام کرد که براساس مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوا مقرر شده است که طرح بازنگری  شده‌ ای برای تعطیلی یک روز در هفته به شورای همتای خراسان رضوی ارائه شود.

در همان بازه زمانی مهدی سالیانی مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی حمل ونقل و ترافیک استانداری گفت که درباره طرح تعطیلی پنجشنبه ها شورای همتا قرار است از منظر ترافیکی و تأثیرات کاهش بار ترافیکی در اجرای این طرح بررسی خود را انجام دهد اما در نهایت موضوع باید در کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوا مطرح شود.

او افزود: این مسئله موضوع مشترکی بین شورای همتا و کارگروه اضطرار آلودگی هواست که مسئولیت هر ۲ کارگروه با معاونت عمرانی استانداری است و با جمع بندی همه جوانب موضوع باید با یک تصمیم گیری مشترک در این ۲ حوزه به نتیجه برسد.

طرح موضوع تعطیلی پنجشنبه دوباره روی میز کارگروه آلودگی هوا

برای پیگیری درباره خروجی تصمیمات و بررسی‌ های پر تعداد درباره تعطیلی پنجشنبه‌ های مشهد سراغ مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی رفتیم.

تورج‌ همتی گفت: در سال جدید دوباره درخواست برگزاری کارگروه آلودگی هوای استان را پیشنهاد دادیم و با توجه به اینکه کارگروه گرد و غبار نیز در دستور کار بود با این پیشنهاد موافقت شده است. جلسه کارگروه آلودگی هوای استان بار دیگر در این  اردیبهشت ماه در استانداری برگزار خواهد شد.

او افزود: اصلی‌ترین دستو ر کار این کارگروه موضوع تعطیلی پنجشنبه‌ ها در مشهد است که امیدواریم این بار به خروجی و تصمیم گیری مد نظر نزدیک شود و طرح به مراحل بعدی برسد.

 

منبع؛ شهرآرانیوز

انتهای پیام//ص.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی هوا محیط زیست کارگروه آلودگی هوا تعطیلی پنجشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۱۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب، بارش باران که از عصر دیروز میهمان پایتخت نشینان شده منجر به ثابت بودن کیفیت هوا همچون روزهای گذشته شده بطوریکه شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر تهران روی عدد ۸۱ و در شرایط قابل قبول یا همان سالم قرار دارد البته در ۲۴ ساعت گذشته نیز شاخص کیفیت هوا با قرار گرفتن روی عدد ۷۷ در شرایط سالم بود.

بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران تمامی نقاط پایتخت در وضعیت سالم قرار دارد و هیچ نقطه‌ای از پایتخت ناسالم نیست.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان پنچ روز هوای پاک و ۲۹ روز هم هوای سالم استنشاق کردند.

سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی در مجموع ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف شهریه پودمان فرهنگیان ۱۴۰۳
  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت
  • در هوای مهاجرت ۷۰ میلیون ایرانی!/کلاه‌ها را به احترام ایران از سر بردارید/خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات
  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • واکنش معاون وزیر کار به مسأله کاهش حقوق/تکلیف حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه چیست؟
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت