Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

سرهنگ محمدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: در قانون جدید بیمه واژه ای تحت عنوان خودروهای نامتعارف بکار برده شده است، دانستن اینکه چه خودرویی نامتعارف است و در تصادفات چه فرآیند برای آن متصور است برای پیشگیری از ضرر و زیان مالکین بسیار مهم است .

وی افزود: به استناد تبصره های ۳ و ۴ و ۵ ماده ۸ قانون بیمه مصوب سال۱۳۹۵ همه خسارت وارده به خودروها بر عهده راننده مقصر نیست و ملاک و مبنای محاسبه خسارت، قیمت خودرو خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان ادامه داد: این مبلغ بر اساس نرخ دیه و به صورت سالانه محاسبه می شود و در سال جاری اگر قیمت خودرویی بیش از ۳۲۰ میلیون تومان باشد ، خودروی نامتعارف محسوب می گردد.

سرهنگ محمدی تاکید کرد:  به عبارت دیگر هرچقدر فاصله قیمت خودروی آنان از قیمت تعیین شده برای خودروی نامتعارف بیشتر باشد میزان زیان آنان در تصادفاتی که غیر مقصر هستند به مرتب بیشتر خواهد بود.

وی تصریح کرد:  مالکین این قبیل خودروها  آگاهی داشته باشند، در صورت وقوع تصادف، می توانند مازاد خسارت وارده به خودرو را از محل بیمه بدنه جبران کنند.

او افزود: با توجه به فرمول جدید خسارت خودروهای نامتعارف ، در صورت تصادف یک خودرو نامتعارف (با قیمت زیاد) شرکت‌های بیمه خسارتی در حد یک خودرو متعارف و معمولی را پرداخت می‌نماید.  مالک خودرو نامتعارف نیز یا ناچار است تا هزینه تکمیلی برای تعمیر خودرو خود را از طریق بیمه بدنه خودرو خود پرداخت نماید و یا ناچار به پرداخت هزینه شخصی خواهد بود.

وی اظهار کرد: بنابراین اگر مالک خودروی گران‌قیمت یا نامتعارف (بیشتر از پنجاه درصد دیه در ماههای حرام یا ۳۲۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰) هستید بیش از مالکان خودروهای ارزان قیمت یا متعارف باید نسبت به خرید بیمه بدنه متناسب با قیمت واقعی خودرو خود بیندیشید. چون همچنان بخشی از خسارت‌ها حتی با داشتن مقصر حادثه به عهده مالک خودروی نامتعارف خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۲۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است

به گزارش همشهری آنلاین، محمد طالبی چاری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل گفت: در پی وقوع حادثه تصادف که منجر به مصدوم شدن ۳ دختر دانش‌آموز شد، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از وقوع سانحه، راننده از صحنه متواری شده بود که با دستور دادستانی به مرجع انتظامی، متهم تحت تعقیب قرار گرفت و در کمتر از چند ساعت خودرو توقیف و دستور دستگیری مرتکب صادر شد.

طالبی با اشاره به معرفی ۳ مصدوم این حادثه به پزشکی قانونی افزود: راننده خودرو نیز دستگیر و با تشکیل پرونده در یکی از شعب دادیاری دادسرای شهرستان تحقیقات از وی آغاز شد.

دادستان آمل تاکید کرد: ۳ دانش‌آموز دختر آسیب‌دیده در این حادثه بلافاصله به بیمارستان منتقل و پس از طی مراحل درمانی از بیمارستان مرخص شدند.

وی خاطرنشان کرد: برای ضارب پرونده با اتهاماتی از جمله ایراد صدمه بدنی غیرعمدی، اخلال در نظم از طریق رانندگی نامتعارف در اماکن عمومی، فرار از صحنه تصادف و رانندگی بدون گواهینامه رسمی، قرار وثیقه صادر و به لحاظ عجز از ایداع وثیقه به کانون اصلاح و تربیت ساری اعزام شد.

طالبی یادآور شد: خودرو توقیف شده جهت عبرت‌آموزی در یکی از میادین اصلی شهرستان آمل در معرض دید عموم قرار گرفت.

کد خبر 846834 منبع: مهر برچسب‌ها استان مازندران خبر مهم دانش آموز حوادث ایران تصادف

دیگر خبرها

  • فیلم | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!​
  • ۱۹۰۰ دستگاه خودرو شوتی در خراسان جنوبی متوقف شد
  • ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
  • توقیف محموله آرد قاچاق در قزوین
  • سخنگوی دولت: آیین نامه ابلاغ نشده واردات خودرو نداریم
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • کشف ۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد
  • توقیف و اعمال قانون ۵۷۴ خودروی شوتی و تغییر وضعیت در بم
  • بلاتکلیفی ۲۰۰۰ خودروی برقی وارداتی