Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@15:18:58 GMT

سازمان هواپیمایی: پرواز توریستی به ترکیه ممنوع است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۳۶۳۷

آفتاب‌‌نیوز :

«محمد حسن ذیبخش» درباره فعال بودن تورهای گردشگری به ترکیه افزود: ممنوعیت پرواز به ترکیه نداریم اما از ابتدا تبلیغ سفر به ترکیه در شرایط شیوع کرونا ممنوع بود و اعلام شد که تورهای ترکیه لغو شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی افزود: با این حال بخشنامه ای از سوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی به شرکت ها ارسال شد که می‌توانند خدمات ترنسفر و هماهنگی هتل را انجام دهند و فقط تبلیغ سفر به ترکیه انجام نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در این نامه قید شده است با هدف جلوگیری از سرگردانی مسافران در ترکیه، خدمات هتل وترنسفر انجام می شود.

ذیبخش با بیان اینکه اکنون تبلیغ سفر به ترکیه هم انجام می شود و وزارت گردشگری باید پیگیر و ناظر تخلفات در این بخش باشد، گفت: سازمان هواپیمایی بعد از ابلاغ ستاد مبارزه با کرونا پروازهای ترکیه را به حداقل رسانده است و به کمترین مقدار نسبت به توافق بین دوکشور رسانده است تا شاهد سفر کمتری به سمت ترکیه باشیم.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی اکنون حتی با وجود تبلیغات آژانس های مسافرتی، تخفیف روی سفر به ترکیه به دلیل تعطیلی و قرنطینه شهرهای ترکیه جذابیتی برای توریست ها وجود ندارد

وی افزود: اکنون فقط پروازهای ضروری وتجارتی در حال انجام است و پرواز توریستی به ترکیه نداریم.
اخطار سازمان هواپیمایی به دفاتر خدمات مسافرت هوایی
وی همچنین از اخطار جدی این سازمان به دفاتر خدمات مسافرت هوایی مبنی بر خودداری فروش بلیت هواپیما به مقصد کشورهای دارای شرایط ویژه خبر داد.

محمدحسن ذیبخش اظهارداشت: به استناد مفاد اطلاعیه هوانوردی، پذیرش مسافر از کشورهای با شرایط ویژه از جمله هند، پاکستان، فرانسه و ... ممنوع اعلام شده است و دفاتر خدمات مسافر هوایی ملزم هستند از فروش بلیت به کشورهای فوق خودداری کنند.

ذیبخش با اشاره به اخطار مجدد سازمان هواپیمایی کشوری به دفاتر خدمات مسافرت هوایی مبنی بر خودداری از فروش بلیت هواپیما به/ از کشورهای با شرایط ویژه، افزود: بدیهی است عدم رعایت این ممنوعیت علاوه بر پاسخگویی به مراجع قانونی و شمول اعمال مجازات توسط مراجع ذیربط موجب ممانعت از ادامه فعالیت دفتر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر پرواز به هند و پاکستان به علت شیوع ویروس کرونای هندی ممنوع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی پروازهای خارجی پروازهای ترکیه سازمان هواپیمایی سفر به ترکیه دفاتر خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۳۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۱۸ بازدید نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی

رئیس کمیته خدمات مسافرتی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: از ۱۵ اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۶۱۸ بازدید نظارتی از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری استان انجام شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمدسعید ولی‌زاده درجمع خبرنگاران اظهارداشت: بازدید های نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری توسط 10 بازرس انجام شده است.

رئیس کمیته خدمات مسافرتی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با اشاره به اهمیت رسیدگی به شکایت‌های دریافتی عنوان کرد: از تعداد 37 شکایت دریافتی از سامانه رسیدگی به شکایت‌های ستاد مرکزی خدمات سفر کشور (09629) تعداد 15 شکایت پیگیری و رسیدگی شده و 22 شکایت نیز در حال بررسی است.

وی ادامه داد: هم‌چنین در این بازده زمانی شکایت‌های دریافتی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان 21 مورد بوده که بیشتر آن در زمینه رزرواسیون و پرواز بوده و به همه این شکایت‌ها در محل ستاد رسیدگی و حل و فصل شده است.

 جواد میبدی‌‌نیک، مسئول دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان رضوی نیز گفت: در حال حاضر 519 شرکت و دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان داریم که از این تعداد 453 مورد در مشهد و 66 مورد در دیگر شهرستان‌های استان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به تشدید بازدیدهای گروهی با بازرسان صمت و تعزیرات حکومتی اظهار کرد: از دفاتر غیر مجاز بدون پروانه در اطراف حرم مطهر رضوی روزانه بازدید می شود و مراحل برخورد با این واحدهای متخلف در حال طی شدن است.

میبدی‌نیک تصریح کرد: اسامی تمامی دفاتر معتبر و دارای پروانه فعالیت در سایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی به آدرس www.razavichto.ir قرار دارد که زائران و مسافران محترم حریم ملک پاسبان رضوی می‌توانند برای اطمینان از دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی به این آدرس مراجعه کنند.

انتهای پیام282/

دیگر خبرها

  • جابه جایی نزدیک به ۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳
  • پرواز گرگان-مشهد-گرگان برای روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته بر قرار شد
  • ۹ فرودگاه بین‌المللی کشور زیر ذره بین سازمان هواپیمایی کشوری
  • پرواز فوق العاده هما به فرودگاه رامسر
  • نظارت بازرسان بر عرضه بلیت‌ های نوروزی در ۹ فرودگاه بزرگ
  • انجام ۶۱۸ بازدید نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی
  • ۶۱۸ بازدید نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی
  • انجام ۶۱۸ بازدید نظارتی از شرکت‌های خدمات مسافرتی خراسان رضوی
  • انجام ۳۰۶ مورد نظارت بر مراکز اقامتی و خدماتی نوروزی ایلام
  • نوروز و باز هرج و مرج در پرواز‌های داخلی