Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@07:31:11 GMT

جزییاتی از استخدام ۳۰ هزار معلم غیررسمی

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۴۰۵۵

معاون وزیر آموزش و پرورش از استخدام ۳۰ هزار معلم از معلمان غیررسمی خبر داد و گفت: مجوز استخدام این معلمان را از سازمان امور اداری و استخدامی گرفتیم.

خبرگزاری میزان - صداوسیما نوشت: قاسم احمدی لاشکی درباره استخدام معلمان غیررسمی گفت: مجوز استخدام ۳۰ هزار نفر دیگر از معلمان غیررسمی را از سازمان امور اداری و استخدامی گرفتیم و با اخذ این مجوز پرونده استخدام ۸۸ هزار معلم غیررسمی بعد از ۲۰ سال بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از ۸۸ هزار معلم غیررسمی مشمول استخدام بیش از ۳۰ هزار نفر باقی مانده بودند که با اخذ این مجوز این دسته از معلمان نیز در هفته معلم به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

قاسم احمدی لاشکی تاکید کرد: بخشنامه استخدام این معلمان در یکی دو روز آینده به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

احمدی لاشکی خاطرنشان کرد: هم اکنون همه معلمانی که از قبل از سال ۹۱ در مدارس دولتی فعالیت می‌کردند و طبق مصوبه مجلس مشمول استخدام بودند به استخدام آموزش و پرورش درآمدند.

وی گفت: استخدام در آموزش و پرورش از این به بعد از طریق کنکور سراسری و آزمون استخدامی خواهد بود و هیچ معلمی خارج از این موارد به استخدام آموزش و پرورش درنخواهد آمد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش امسال ۲۰ هزار معلم را از طریق کنکور سراسری و دانشگاه فرهنگیان جذب خواهد کرد.

احمدی لاشکی گفت: آموزش و پرورش از این به بعد هیچ تعهدی برای استخدام معلمان غیررسمی ندارد.

وی افزود: از ۶ هزار نفر از معلمانی که در آزمون استخدامی سال گذشته آموزش و پرورش نشده اند نیز می‌توانند دوباره در آزمونی که در خرداد یا تیر برگزار می‌شود شرکت کرده و پس از کسب رتبه لازم به استخدام آموزش و پرورش درآیند.

احمدی لاشکی گفت: آموزشیاران نهضت سوادآموزی ورودی قبل از ۹۲ که سوادآموز داشته و هم اکنون در سازمان نهضت سوادآموزی فعالیت دارند نیز مشمول استخدام خواهند شد، اما آموزشیاران تک دوره غیرفعال مشمول استخدام نخواهند شد.

وی افزود: طبق تاکید آموزش و پرورش معلمان شاغل غیررسمی مشمول استخدام نیازی به ارایه سند مالی دریافت حقوق در سال‌های تدریس خود را نخواهند داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش به حل مشکل ۴۰ هزار نفر از معلمان دانشسرایی اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که با قضات و مسئولان دیوان عدالت اداری داشتیم مشکل بازنشستگی این معلمان نیز برطرف شد و معلمانی که قبل از اول مهر ۹۹ حکم کارگزینی برای آن‌ها صادر شده و کسورات خود را پرداخت کرده بودند امسال بازنشسته خواهند شد.

آقای احمدی لاشکی با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان نیز افزود: این طرح هم اکنون در مجلس درحال بررسی است و این طرح مشمول معلمان رسمی و پیمانی و کارکنان مدرسه شامل مدیر و معاون می‌شود و مشمول خدمتگزاران مدرسه نخواهد شد.

وی گفت: در حال گفتگو با مجلس هستیم تا بتوانیم کارکنان اداری در ادارات آموزش و پرورش را هم مشمول طرح رتبه بندی قرار دهیم.

احمدی لاشکی افزود: پیگیر حل مشکلات سرایداران مدارس هم هستیم و پیشنهاداتی از طرف وزیر آموزش و پرورش به مراکز تصمیم گیرنده داده شده است تا بتوانیم حقوق و مزایای این افراد را نیز افزایش دهیم.

وی با اشاره به موضوع معلمان خرید خدماتی، گفت: هم اکنون بیش از ۲۰ هزار نفر از معلمان خرید خدماتی در آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند و در مناطقی که امکان استفاده از معلمان رسمی تمام وقت وجود ندارد به کارگیری شده اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: حقوق و مزایای این معلمان از ابتدای سال تحصیلی جاری افزایش داده ایم.

بیشتر بخوانید: سونامی کمبود معلمان در راه است؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: معلمان فرهنگیان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معلمان فرهنگیان معاون وزیر آموزش و پرورش استخدام آموزش و پرورش معلمان غیررسمی مشمول استخدام احمدی لاشکی هزار معلم هزار نفر هم اکنون ۳۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟ | آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان از امروز | انجام ارزیابی تکمیلی در آخر اردیبهشت‌

به گزارش همشهری آنلاین، اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگاری سال ۱۴۰۳ وزارت آموزش‌وپرورش سوم اردیبهشت اعلام شد که بنابر اظهارات معاون وزیر آموزش و پرورش، سه برابر ظرفیت جذب در آموزش و پرورش، در آزمون پذیرفته‌ شده‌اند که این افراد برای مرحله «ارزیابی تکمیلی» و گزینش می‌توانند از امروز (پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳) حداکثر به مدت چهار روز با مراجعه به درگاه my.medu.ir بخش جذب و استخدام (کارا) نسبت به تکمیل نمون‌برگ‌ها و بارگذاری کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز در سامانه اقدام کنند.

«ارزیابی تکمیلی و گزینش» شامل بررسی مدارک و مستندات خوداظهاری ثبت‌نام، معاینات پزشکی، بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش، سنجش و ارزیابی تکمیلی است.

نتایج آزمون استخدامی معلمان منتشر شد | جزئیات مراحل چهارگانه بررسی مدارک، معاینه پزشکی، ارزیابی تکمیلی و گزینش | اعلام مدارک مورد نیاز

حمید طریفی حسینی معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش پیش از این گفته بود که طبق برنامه ریزی انجام شده فرآیند «ارزیابی تکمیلی» شرکت‌کنندگان قرار است تا پایان اردیبهشت ماه به سرانجام برسد و اواسط خردادماه نیز «نتایج قطعی» و نهایی آزمون توسط سازمان سنجش اعلام و در نهایت حدود ۲۸ هزار نفر به کادر آموزشی در دوره ابتدایی جذب شوند.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال فرآیند ارزیابی در حوزه‌های ارزیابی تکمیلی کوتاه تر شده است؛ زمان تشکیل پرونده ارزیابی تکمیلی و بررسی «اسناد امتیاز آور» و بخشی از امور گزینش و بررسی‌های پزشکی بلافاصله پس از اعلام نتیجه اولیه و در زمان مراجعه به اداره کل آموزش‌وپرورش انجام می شود و در صورت تکمیل شدن پرونده، به حوزه ارزیابی معرفی و گروه‌های ارزیابی حرفه‌ای کار ارزیابی تکمیلی را انجام می دهند.

وی زمان تعیین شده برای جذب و استخدام و سازماندهی پذیرفته‌شدگان نهایی در مدارس را اوایل تیرماه اعلام و گفته بود: ابلاغ آنها و سازماندهی معلمان رسمی در مدارس دوره ابتدایی نیز در تیرماه انجام می‌شود تا نیازسنجی دقیق از کمبود نیروی انسانی بدست و به تفکیک استان، منطقه و مدرسه در طول تابستان کمبودها بررسی، جبران و از ابتدای مهر بدون مشکل وارد مدارس شوند.

زمان برگزاری دوره‌های ضمن خدمت این معلمان نیز بلافاصله بعد از تشکیل پرونده استخدامی در اواخر خرداد ماه انجام می‌شود، کار آموزش پذیرفته‌شدگان از طریق دانشگاه فرهنگیان دنبال و دوره آموزشی به صورت فشرده از تابستان آغاز می‌شود و در صورت نیاز در حین خدمت نیز از مهرماه کار آموزش معلمان جدیدالاستخدام، ادامه خواهد داشت.

کد خبر 846835 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش معلمان خبر مهم استخدام

دیگر خبرها

  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟ | آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان از امروز | انجام ارزیابی تکمیلی در آخر اردیبهشت‌
  • برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند
  • اعلام نتایج اولیه آزمون آموزگاری/ استخدام ۱۹۹۲ معلم در هرمزگان
  • ارزیابان آزمون استخدامی معلمان از سوگیری شخصی پرهیز کنند
  • تعیین تکلیف معلم بلاگرها برای حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان و معلمان