Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@11:19:14 GMT

تمهیداتی برای جبران ضرر سهامداران پالایش یکم

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۵۲۶۴

تمهیداتی برای جبران ضرر سهامداران پالایش یکم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای جبران خسارت صاحبان سهام صندوق پالایشی یکم که دچار زیان شده اند، پیشنهاداتی ارائه شد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پس از پایان نشست فوق العاده کمیسیون اقتصادی که امروز (دوشنبه ۶ اردیبهشت ماه) به منظور بررسی مشکلات و مسائل بازار سرمایه و بورس تشکیل شده بود، گفت: در نشست امروز پیشنهادات مربوط به ساماندهی بازار بورس که قرار است در جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی با وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و همچنین نشست سران قوا مطرح شود، مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه محورهایی که باید در سه سطح تصمیم گیری سازمان بورس و اوراق بهادار، شورای عالی بورس و سران سه قوه مانند قیمت گذاری دستوری، اصلاح و تعدیل نرخ تسعیر ارز، تامین منابع مالی صندوق تثبیت بازار از محل یک درصد منابع صندوق توسعه ملی که متاسفانه تاکنون بخش کمی از آن اختصاص یافته، تصمیم گیری درباره نحوه استفاده از مالیات های بازار سرمایه جهت حمایت از این بازار، تغییر در دامنه مجاز نوسان، حجم مبنا و شفاف سازی صورت های مالی مدنظر قرار گیرد، به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی اضافه کرد: براساس گزارشات ارائه شده سودآوری شرکت های بورس و فرابورس نسبت به سال مالی گذشته حدود ۱۳۵ درصد رشد داشته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه برای جبران خسارت صاحبان سهام صندوق پالایشی یکم که دچار زیان شده اند، پیشنهاداتی ارائه شد، بیان کرد: باید مجموعه اقدامات در راستای ساماندهی بورس در دو سطح در دستور کار قرار گیرد. نخست آنکه موضوعات مربوط به این حوزه در سازمان بورس، شورای عالی بورس و سران قوا بررسی و درخصوص آنها تصمیم گیری شود.

پورابراهیمی اظهار کرد: دومین دستور کار اصلاح قانون بازار سرمایه است که با تحقق این مهم جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کشور ارتقا می یابد. همچنین رئیس سازمان بورس، عضو هیات دولت خواهد شد و اختیارات و مسئولیت های وی گسترده تر می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با بیان اینکه اصلاحات قانون بازار سرمایه به زودی در کمیسیون اقتصادی نهایی شده و گزارش آن در صحن علنی مجلس ارائه می شود، افزود: پیش بینی می شود با مجموعه اقداماتی که قرار است انجام شود و همکاری مجلس و دولت، مسیر برای بهبود شرایط بازار فراهم شود.

منبع: خانه ملت

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا بورس بازار بورس شاخص بورس بورس تهران فرابورس اخبار بورس بازار بازار سرمایه بازار سهام سهام سهامداران صندوق پالایشی یکم پالایشی یکم دولت مجلس شورای اسلامی کمیسیون اقتصادی بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مشارکت مردم و رونق بازار سرمایه شعار سال محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای تحقق شعار سال دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با تأکید بر اهمیت مشارکت مردم در بازار سرمایه، گفت: افزایش مشارکت مردم در بازار سرمایه و رونق آن موجب تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری در افزایش تولید با رویکرد مشارکت مردمی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند انتخاب شعار سال برای عمل است و دولتمردان باید تسهیل کنند و موانع را از پیش روی سرمایه گذاری بردارند.

وی در ادامه با تأکید بر برخورد با فساد و رانت‌خواری در کشور، گفت: با توجه به اینکه برخی شرکت‌های سرمایه‌گذار در بورس زیرمجموعه نیروهای مسلح هستند، در عین حمایت از سرمایه‌گذاری در این حوزه، هر کجا که فساد اقتصادی در اینگونه شرکت‌ها رخ بدهد و در صلاحیت سازمان قضائی نیروهای مسلح باشد و به ما گزارش شود برخورد قضائی خواهیم کرد و در راستای تحقق شعار سال از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنیم.

در این دیدار مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گزارشی از وضعیت بازار سرمایه، فرصت‌ها و تهدیدات این بازار بیان کرد.

وی درباره تعامل طرفین در حوزه آموزش و آگاه‌سازی، گفت: این آمادگی وجود دارد از ظرفیت‌های این دو سازمان جهت آموزش و تبیین ظرفیت‌های توسعه بازار و نظارت‌های مؤثر هم‌افزا در مقابله با بسترهای فسادزا و تقویت حوزه نظارتی و افزایش اعتماد عمومی در بازار سرمایه استفاده شود.

در این دیدار که مسلم محمدیاران، مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قضائی نیروهای مسلح و سید اسماعیل میرعمادی، مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان بورس و اوراق بهادار کشور حضور داشتند، بر ضرورت تعامل این دو سازمان در پیگیری مطالبات و تسهیل فرایندهای فیمابین تاکید شد.

کد خبر 6083932

دیگر خبرها

  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • تاثیر منفی سیاست های ارزی بر بازار سرمایه
  • مجمع حکشتی ۱۴۰۳ | سرمایه حکشتی چند درصد افزایش یافت؟
  • اصلاح سیاست‌های ارزی باعث کاهش التهابات بازار می‌شود
  • با مشارکت مردم و رونق بازار سرمایه شعار سال محقق می‌شود
  • نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری برگزار شد
  • جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس و مدیران هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری برگزار شد
  • جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس و مدیران هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری