Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

با تصویب لایحه ی دو فوریتی از سوی شورای اسلامی شهر،شهردار مشهد،با هماهنگی ستاد کرونا درخصوص نحوه فعالیت اتوبوس و قطار شهری با توجه به وضعیت قرمز کرونایی شهرتصمیم گیری می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، امروز و در یکصد وبیست وهشتمین جلسه علنی شورای شهر ابتدا لایحه دو فوریتی شهرداری در خصوص مجوز تصمیم گیری برای نحوه فعالیت ناوگان حمل ونقل عمومی جهت پیشگیری از شیوع کرونا توسط شهردارمشهد دردستور کار قرارگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیل الله کاظمی،معاون عمران،حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد دراین خصوص گفت: با توجه به وضعیت قرمز شیوع کرونا در مشهد و لزوم بازنگری درنحوه فعالیت حمل ونقل عمومی چه در بحث قطارشهری و چه اتوبوس که باید با هماهنگی خاص ستاد کرونا استان و همچنین نحوه فعالیت سایر صنوف و دستگاه های مختلف برنامه ریزی شود، درخوست داریم تا مانند سال گذشته به شهردار مشهد مجوز داده شود تا در صورت نیاز در خصوص تغییر ساعت سرویس دهی خطوط ،تعطیلی سرویس دهی خطوط و ... با هماهنگی ستاد کرونا در این خصوص تصمیم گیری شود.

پس از ارائه توضیحات معاون عمران،حمل ونقل و ترافیک شهردارو با موافقت اعضای شورای شهربه شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد به منظور جلوگیری حداکثری از شیوع ویروس کرونا، نسبت به برنامه‌ریزی و سرویس‌دهی ناوگان حمل و نقل همگانی بر اساس بندهای زیر اقدام کند.

براساس این مصوبه ،تصمیم‌گیری درخصوص ساعت، نحوه فعالیت و تعطیلی ناوگان حمل و نقل همگانی (اتوبوسرانی، مینی‌بوسرانی (خطوط روزانه و شبانه) و خطوط قطار شهری) بر عهده شهردار مشهد مقدس خواهد بود.

تعیین تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس شهر مشهد در سال تحصیلی آینده

درادامه این جلسه لایحه تعیین تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس شهر مشهد در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰در دستور کار قرارگرفت و پس از تصویب در راستای اجرای ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی آیین نامه حمل و نقل دانش آموزان مدارس (ابلاغی وزارت کشور مورخ ۰۳/۰۴/۹۷)، تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به صورت ماهیانه و به ازای هر نفر به شرح جداول پیوست (مهر شده توسط شورای اسلامی شهر) و با رعایت تبصره‌های زیر تصویب شد.

تبصره ۱- حق الزحمه عوامل اجرایی مدیریت و نظارت بر حمل و نقل دانش آموزی به شرح جداول پیوست تعیین می‌شود.

تبصره ۲ – خودروهای سرویس مدارس می‌بایست به منظور حفظ ایمنی و کرامت دانش‌آموزان، از منظر معاینه فنی و وضعیت ظاهری توسط شرکت‌های مجری بررسی و کنترل شوند و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مکلف به نظارت عالی بر حسن اجرای این موضوع و برخورد قانونی با تخلفات احتمالی می‌باشد.

تبصره 3 - تعرفه خدمات سرویس مدارس استثنائی با افزایش ضریب ۳۰% به ماخذ نرخ مصوبه محاسبه می‌شود.

تبصره ۴ – حداکثر سرویس مجاز هر خودرو در هر شیفت، ۲ سرویس است.

تبصره ۵ – در مسیرهای بیش از ۷ کیلومتر، به ازای هر کیلومتر پنج درصد (تا سقف ۲۵%) به کرایه کل آن اضافه خواهد شد.

تبصره ۶ – مسافت سرویس هر دانش‌آموز، به صورت میانگین مسیر رفت و برگشت منزل تا آموزشگاه محاسبه می‌شود.

تبصره ۷ – تعرفه تعیین شده بر مبنای ۵ روز در هفته محاسبه شده و در صورت لزوم، به ازای هر روز اضافی، ۲۰% به نرخ مصوب اضافه می‌شود.

تبصره ۸ – به منظور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، گواهی صلاحیت سرویس مدارس استثنایی شهر مشهد به صورت رایگان صادر می‌شود.

تبصره ۹ – با توجه به امکان تشدید شیوع ویروس کرونا، در صورتی که در مقاطعی از سال تحصیلی با تصمیم مراجع ذیصلاح، مدارس تعطیل باشند یا کلاس‌های حضوری تشکیل نشود، می‌بایست کرایه سرویس مدراسِ دریافتی به تناسب مدت سرویس‌های انجام نشده، عینا توسط آموزش و پروش به اولیاء عودت داده شود.

همچنین تصویب لایحه تمدید قرارداد واگذاری حق انتفاع یک باب سوله به سرای نجات یافتگان امام علی (ع)،تصویب لایحه اصلاح ضوابط اعتبار پروانه های ساختمانی،تصویب لایحه انتصاب سرپرست معاونت اداری و مالی و قائم مقام ذیحساب سازمان بازآفرینی فضاهای شهری،تصویب لایحه اصلاحیه قرارداد مرمت احیا و نگهداری و بهره برداری از خانه تاریخی پیشه وران ،تصویب لایحه تهاتر سهم الشرکه شرکت توسعه عمران بیمه با پروژه موسوم بهK۲ واقع در خیابان کوهسنگی وتصویب لایحه صلح و تهاتر جرایم تاخیر مجمع خیرین مسکن ساز در پروژه های پایداری، سبحان و ابراراز دیگر مصوبات یکصد وبیست وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: قطار شهری مشهد خدمات سرویس مدارس تصویب لایحه نحوه فعالیت سال تحصیلی تصمیم گیری حمل و نقل حمل ونقل شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۵۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت

روح‌الله ایزدخواه گفت: نحوه برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم. به هر حال مسئله مردمی‌سازی اقتصاد، گفتمان اول کشور محسوب می‌شود که قطعاً در اولویت این حوزه، مسائل کارگری است. مسائل کارگری هم فقط حقوق و دستمزد نیست؛ بحث کارگر مالکی، واگذاری‌ها، تعاونی‌های کارگری و... قابل طرح است.

روح‌الله ایزدخواه، نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درخصوص حل مسائل کارگران گفت: در مجلس دوازدهم نیازمند یک حرکت سازمان یافته هستیم؛ به این صورت که فعالان حوزه کارگری در قالب هسته‌های مطالبه‌گر، اندیشکده‌ها و جوامع کارگری در کنار مجلس دوازدهم در قالب کمیسیون‌ها و کمیته‌های مختلف قرار بگیرند و سپس یک نظام مسائل منسجم را از جامعه کارگری مطرح کنیم و یک بار برای همیشه بتوانیم یک ریل‌گذاری گفتمانی و مورد مطالبه مردمی در دستور کار مجلس داشته باشیم.

 

وی در ادامه گفت: نحوه برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم. به هر حال مسئله مردمی‌سازی اقتصاد، گفتمان اول کشور محسوب می‌شود که قطعاً در اولویت این حوزه، مسائل کارگری است. مسائل کارگری هم فقط حقوق و دستمزد نیست؛ بحث کارگر مالکی، واگذاری‌ها، تعاونی‌های کارگری و... قابل طرح است. همچنین مسئله کارگران غیر رسمی هم وجود دارد که متأسفانه بالغ بر ۶ میلیون نفر امروز ما کارگر غیر رسمی در کشور داریم.

 

ایزدخواه افزود: در راستای حل مشکلات گفته شده، کار جمعی مشترک در قالب کمیته‌های مشترک بین مجلس و فعالان حوزه کارگری باید تشکیل شود و محدود به کمیسیون اجتماعی نباشد و در چند کمیسیون مختلف ما این کمیته‌ها را تشکیل دهیم.

 

این نماینده مجلس عنوان کرد: اندیشه‌ورزانی که در دانشگاه و حوزه بودند یا فعالان فرهنگی اجتماعی، اگر مدل‌های مختلفی را در دنیا بررسی کرده‌اند و برای اصلاح این مسئله پیشنهاداتی دارند، این پیشنهادات در چارچوب مسائل کارگری بر روی میز مجلس بیاید.

 

ایزدخواه اضافه کرد: دولت هم اگر لایحه‌ای دارد در آنجا ارائه دهد. دولت اخیراً درخصوص چند مورد از مواد قانون کار، لوایحی را دارد تنظیم می‌کند و امیدوار هستیم که در یک قالب امیدوار کننده و سازند باشد.

 

این نماینده مجلس در پایان افزود: اگر ما مجلس و دولت مردمی هستیم، باید به این شکل عمل شود؛ نه اینکه بخواهیم منتظر باشیم فقط در آخر هر سال درمورد دستمزد و حقوق کارگر مشاجره داشته باشیم. یا در خصوص سایر مسائل تحصنی و تجمعی به وجود بیاید؛ البته این موضوعات قطعاً حق کارگران است. تجمع طبق قانون اساسی حق مسلم کارگران است که رهبری هم در مواردی که این تحصن و تجمعات اتفاق افتاد آن را تأیید کردند.

دیگر خبرها

  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • مالکان درمورد مدیریت سرخابی‌ها تصمیم می‌گیرند
  • مشاور وزیر:مالکان درمورد مدیریت استقلال و پرسپولیس تصمیم می‌گیرند
  • آتش گرفتن قطار در کانادا
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • وزیر کار : لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران در مراحل پایانی تدوین