Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@06:26:14 GMT

فرماندار: زلزله سرپل‌ذهاب تا این لحظه خسارتی نداشته است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۵۴۱۴

فرماندار: زلزله سرپل‌ذهاب تا این لحظه خسارتی نداشته است

«نورالدین فرزادی‌پور» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به محض وقوع زلزله گروه‌های ارزیاب به کانون زلزله و همچنین روستاها اعزام شدند و تا لحظاتی دیگر جلسه ستاد مدیریت بحران نیز تشکیل می شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون گروه های ارزیاب در منطقه حضور دارند و ستاد مدیریت بحران نیز در آماده باش کامل به سر می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: شدت زمین لرزه به حدی بود که مردم با ترس و وحشت به خیابان ها آمدند ولی با توجه به استحکام بناها و رعایت آیین نامه ۲۸۰۰ در ساخت منازل خوشبختانه تاکنون خسارتی اعلام نشده است.

فرزادی‌پور با قدردانی از مردم این شهرستان ادامه داد: مردم این منطقه قسمتشان تحمل مرارت ها است هنوز آثار حادثه تلخ زلزله ۷.۳ ریشتری در روح و روان مردم این منطقه وجود دارد و اذیت و آزار ویروس کرونا نیز در کنار پس لرزه ها باعث شده مردم در رنج باشند.

او ادامه داد: مردم ضمن حفظ هوشیاری ایمنی های فردی و اجتماعی را با توجه به ویروس کرونا نیز رعایت کنند و امیدواریم که هیچ حادثه ای به مردم وارد نشود و ما نیز در کنار مردم هستیم.

این زمین لرزه به شدت در شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز حس شد.

 با توجه به تداوم پس لرزه ها پس از زلزله بزرگ ۲۱ آبان ۹۶ و همچنین زلزله چهارم آذر سال ۹۷، ستاد مدیریت بحران در این مناطق به طور دایم در آماده آباش کامل به سر می برد.

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه ای به بزرگی چهار و هشت دهم در مقیاس امواج  درونی زمین (ریشتر) امروز دوشنبه شهرستان سرپل ذهاب را لرزاند.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.  

برچسب‌ها سرپل ذهاب کرمانشاه زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب کرمانشاه زلزله سرپل ذهاب کرمانشاه زلزله اخبار کنکور زمین لرزه سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۵۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۵.۶ ریشتری در همسایه شرقی ایران

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، پایگاه خبری «دِهندو» به نقل از مقامات محلی این کشور خبر داد کانون زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بوده و مناطقی از ایالت بلوچستانِ پاکستان را لرزانده است، هرچند در برخی نواحی مرزی هم لرزه‌های آن احساس شده است.

تاکنون هیچ گزارش فوری از خسارات یا تلفات احتمالی این زمین لرزه ارائه نشده است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885854

دیگر خبرها

  • زلزله ۵.۶ ریشتری در همسایه شرقی ایران
  • زلزله در همسایه شرقی ایران
  • زلزله ۴.۴ ریشتر در سرخه خسارتی نداشت
  • وقوع زمین‌لرزه در سُرخه/ زلزله خسارتی نداشته است
  • وقوع زلزله ۴.۶ ریشتری حوالی خنج فارس
  • وقوع زلزله در استان فارس
  • دستیار فرماندار سرپل ذهاب در امر مردمی‌ سازی دولت منصوب شد
  • سرپل‌ذهاب هشتمین شهر باستانی جهان
  • زلزله نهاوند را لرزاند
  • به هشتمین شهر باستانی جهان سفر کنید