Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رنگ بنفش به عنوان یک رنگ قدرتمند سلطنتی شناخته می‌شود و اغلب به عنوان نماد راز و رمز، سحر و جادو، اصالت و ثروت در نظر گرفته می‌شود. گل این رنگ نیز می‌تواند همین حس را در انسان القا کند.

در اینجا چند گل بسیار زیبای بنفش معرفی شده است.

۱- گل شاه‌پسند

این شکوفه‌های زیبا در تابستان می‌رویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گل شاه‌پسند گروهی از گل‌های بنفش را تشکیل می‌دهد و ارتفاع آن به ۱۸ اینچ می‌رسد. خاک را مرطوب و زهکشی شده نگه دارید. شرایط خشک می‌تواند مانع گل‌دهی شود.

۲- اسطوخودوس

اسطوخودوس نه تنها زیبا است بلکه رایحه قدرتمند آن برای کاهش استرس مفید است. این گیاه بنفش نقره‌ای از ۱ تا ۴ فوت در آفتاب کامل رشد می‌کند و شکوفه‌های ریز و زیبای خود را به رخ می‌کشد. همچنین اسطوخودوس پشه‌ها را دفع می‌کند.

۳- کلماتیس

این گل در هر فضایی شکوفه می‌دهد و بعضی از آن‌ها تا ۳۰ فوت قد می‌کشند. می‌توانید آن را در یک مکان آفتابی و بدون پناهگاه بکارید و شاهد رشد آن باشید.

۴- گل استکانی

اگر می‌خواهید زمینتان را با گل بنفش بپوشانید، گل استکانی را امتحان کنید. این گل از اواخر بهار تا تابستان شکوفه‌های زیبایی دارد و در آفتاب کامل رشد می‌کند. با آبیاری منظم آن‌ها را سالم نگه دارید.

۵- زنبق کوتوله

این گل کوچک معطر فقط از ۲ تا ۱۲ اینچ رشد می‌کند. زنبق کوتوله گل‌های بنفش پر جنب‌وچوشی هستند که در آفتاب کامل بهترین عملکرد را دارند و در اواخر زمستان ظهور می‌کنند.

۶- گل بالون

این گیاه پیش از آن‌که به شکوفه‌های پنج برگ تبدیل شود، جوانه‌های توخالی‌اش مانند بادکنک‌های کوچک به نظر می‌رسند. گل بالون در آفتاب کامل یا همراه با سایه‌ای جزئی بهترین عملکرد را دارد و در خاک مرطوب و زهکشی شده زنده می‌ماند.

۷- علف گربه

این گیاه به راحتی قابل رشد است و شاخ و برگ‌های سبز خاکستری را که مرغ مگس‌خوار دوست دارد، فراهم می‌کند. شاخه‌های آن به حدود ۲ فوت می‌رسد و در آفتاب کامل به خوبی رشد می‌کند.

۸- مریم گلی

در هر فصلی روی این گیاه که نظر‌ها را جلب می‌کند، حساب کنید. گلدان‌های آن به طول ۸ تا ۳۰ اینچ مملو از گل‌های ارغوانی لوله‌ای است. مریم گلی در آفتاب رشد می‌کند، اما در سایه جزئی نیز می‌تواند پرورش داده شود.

۹- پیازگل (آلیوم)

اگر می‌خواهید به باغچه‌تان روشنایی اضافه کنید، شکوفه‌ای بهتر از آلیوم وجود ندارد. این گیاه چندساله برای اکثر حیاط‌ها مناسب است. رشد این گل آسان است و انواع محتلفی از آن را می‌توانید پیدا کند.

۱۰- شقایق نعمانی

این گل در اوایل بهار می‌روید و شکوفه دارد. شقایق نعمانی دوست‌دار آفتاب و در خشکی مقاوم است.

 

بیشتر بخوانید

نعناع را در آب پرورش دهید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گیاهان آپارتمانی گلخانه درختکاری آفتاب کامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۶۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص گیاه رازیانه + فیلم

رازیانه یا بادیان گیاهی زمستانی است که از خانواده سبزیجاتی مانند کرفس و هویج وحشی است و مانند آن‌ها پیاز سفید رنگ با ساقه‌های بلند است. دانه رازیانه از لحاظ ظاهری شبیه به کرفس و از نظر طعم شبیه به شیرین بیان است. اصل این گیاه به کشورهای مدیترانه‌ای برمی‌گردد؛ اما به دلیل فراوان بودن خواص رازیانه امروزه در بسیاره از کشورهای جهان از جمله ایران مورد توجه قرار گرفته است. در طب سنتی ایران، از آن به عنوان گیاه ضدبلغم و صفرا یاد می‌شود چون رازیانه طبع گرم و خشکی دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نتایج یک چهارم لیگ کنفرانس اروپا؛ حذف نماینده ترکیه و صعود بنفش‌ها در آرتمیو فرانکی
  • خواص گیاه رازیانه + فیلم
  • برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران
  • شکوفه‌های بیدمشک فرصتی برای استشمام عطر بهار
  • شکوفه‌های چشم نواز درختان لارستان به وقت بهار + تصاویر
  • شکوفه‌های بهاری زیر بارش باران
  • جلوه گری شکوفه‌های بهاری در دل طبیعت بوئین میاندشت + فیلم
  • عثمان دمبله: عاشق بارسلونا هستم؛ سوت‌های هواداران؟ زندگی همین است!
  • اردیبهشت کجا بریم| معرفی ۲۴ مقصد داخلی و خارجی برای سفر
  • عاشق ترین درنای دنیا در مازندران خانه دار شد! | عکس و فیلم