Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به احضار وزیر کشاورزی به مجلس گفت: نرخ گذاری گندم توسط دولت تخلف است و وزیر کشاورزی برای ارائه توضیحات در این خصوص به مجلس احضار شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، رحمت اله نوروزی با اشاره به دلیل احضار وزیر کشاورزی به مجلس اظهار کرد: شورای قیمت گذاری در کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم تشکیل شده که علاوه بر شواری اقتصاد متشکل از وزرای جهاد کشاورزی و اقتصاد، دو نفر از نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی، دو نفر از نظام مهندسی، بنیاد ملی گندمکاران و دو نفر از کشاورزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش هزنیه های تولید گندم در کشور و مقرون به صرفه نبودن نرخ تضمینی اعلام شده، افزود: با توجه به قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و بالا بودن هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت و افزایش قیمت آب، کود و نهاده‌ها به ویژه در یک سال اخیر تعین این نزخ برای تولید گندم مقرون به صرفه نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر عراق گندم را با کیلویی 10 هزار تومان از کشاورزان می‌خرد، گفت: طبیعی است که با این نرخ هیچ کشاورزی تمایل به واگذاری گندم‌های خود به سیلوهای دولتی ندارد و گندم تولیدی خود را در بازارهای آزاد با قیمتی بیشتر به فروش می‌رساند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد کشاورزی و حمایت از کشاورزان عنوان کرد: انتظار می‌رفت دولت در زمینه نرخ گذاری گندم تن به قانون دهد اما برای افزایش قیمت تا سقف 5 هزار تومان موافقت کردند درحالی که برای امسال نیاز به واردات 5 تا 8 میلیون تن گندم برای تامین نیاز داخلی وجود دارد که اگر دولت هزینه‌ای را که صرف واردات گندم می‌کند برای خرید گندم تولیدی داخل به قیمتی بالاتر از این میزان تعین شده صرف کند قطعا می‌تواند بخش زیادی از نیاز داخل را با این میزان گندم تولیدی داخل تامین کند.

نوروزی با تاکید بر ضرورت حمایت از کشاورزان بیان کرد: نرخ تضمینی خرید گندم در شرایط فعلی با توجه به هزینه‌های تولید باید به حداقل 8 هزار تومان برسد بر همین اساس نیز وزیر کشاورزی برای ارائه توضیحات به مجلس احضار شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیسیون کشاورزی وزیر کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۶۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، سهراب سهرابی در ارتباط زنده با برنامه سلام خبرنگار افزود: نخستین مراحل برداشت گندم در جنوب کشور در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان است.
سهرابی گفت: امسال قیمت خرید تضمینی گندم نان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است که بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است.
وی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های خرید تضمینی گندم به استان‌ها ابلاغ شده است، افزود: ۲۱ هزار کمباین آماده برداشت گندم و غلات کشاورزان در کشور هستند.
سهرابی گفت: سطح زیر کشت گندم کشور شش میلیون هکتار است که از این تعداد دو میلیون هکتار بصورت آبیاری و ۴ میلیون هکتار بصورت دیم زیر کشت گندم رفته است.
مجری طرح محوری گندم کشور پیش بینی کرد امسال ۱۳ و نیم میلیون تن گندم برداشت شود.

بیشتربخوانید:کشت گندم و جو در بخش فین بندرعباس
وی افزود: اصلاح بذر‌های گندم، مصرف متعادل کود‌های شیمیایی، طرح جهش در تولید دیم زارها، توزیع سموم، طرح کشاورزی قراردادی، توسعه کشت‌های مکانیزه، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، آموزش کشاورزان و مدیریت آفات و علف زار‌های از برنامه‌های ویژه وزارت جهادکشاورزی برای توسعه کشت گندم در کشور است.
سهرابی گفت: برداشت گندم در کشور از فروردین آغاز و تا شهریور ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در پیشین سیستان وبلوچستان
  • خرید تضمینی گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد
  • برداشت گندم با حضور وزیر جهادکشاورزی در هرمزگان آغاز شد
  • بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است
  • برداشت اولین خوشه های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در پیشین سیستان و بلوچستان
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • آمادگی ۴ مرکز برای خرید تضمینی گندم در شادگان
  • شروع برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور
  • نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان