Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از هنر صنایع دستی بانوان این جزیره به عنوان هنری فراتر از مرزهای داخلی نام برد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، علیرضا امری‌کاظمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صنایع دستی جزیره قشم از جمله لباس‌های زیبا و رنگارنگ بانوان جزیره، حصیربافی، طرح‌های مختلف گلابتون‌دوزی شده روی لباس، تابلوهای خوس‌دوزی شده، عروسک‌های بومی این منطقه، برقع و صنایعی که با استفاده از صدف‌های دریایی توسط بانوان هنرمند جزیره قشم ساخته می‌شود علاوه بر علاقمندان داخلی، مورد توجه دوستداران هنر در خارج از کشور هم هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بانوان هنرمند حوزه صنایع دستی جزیره قشم با حمایت سازمان منطقه آزاد به ویژه در دوران دولت تدبیر و امید در چندین نمایشگاه خارجی آسیایی و اروپایی از جمله در ژاپن و ایتالیا شرکت کردند که محصولاتشان با استقبال خوب خریداران خارجی همراه بوده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: سال گذشته 180 کارت شناسایی ویژه فعالان صنایع دستی که قریب به اتفاق آنان را بانوان تشکیل می‌دهند، صادر شده است.

او افزود: 95 نفر سال گذشته در آزمون‌های صنایع دستی که از سوی مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، شرکت کردند که برای قبول شدگان این آزمون‌ها و افرادی که سال قبل از آن موفق به گذراندن این دوره‌ها شده بودند، کارت ویژه فعالان صنایع دستی صادر شد.

امری‌کاظمی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: سال 1399 همچنین برای ارتقای صنعت گردشگری در این جزیره مهم، دوره‌های آموزشی برای افزون بر 150 تن از علاقمندان برگزار شد.

به گفته این مدیر، بروزرسانی دانش فعالان حوزه گردشگری جزیره و کمک به توسعه این صنعت سبز و سازگار با محیط زیست با هدف در اختیار داشتن منبع درآمد پایدار و قابل اتکا برای جامعه محلی از اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی بوده است.

وی از گردشگری به عنوان زنجیره‌ای مهم برای ارائه خدمات نام برد و افزود: گردشگری رفته رفته به صنعت اول درآمدزایی جهانی تبدیل خواهد شد و آگاهی و دانش محور بودن فعالین این حوزه در قشم هم می‌تواند نقش مهمی در افزایش سهم جزیره از این صنعت داشته باشد.

امری‌کاظمی همچنین بیان داشت: سال گذشته بیش از 600 بازدید توسط کارشناسان این مدیریت از اماکن اقامتی، تفریحی و گردشگری جزیره به عمل آمد که دادن 118 تذکر، 72 اخطار، یک تعلیق و یک لغو مجوز نتیجه نظارت مستمر کارشناسان بر حوزه گردشگری جزیره بوده است.

کلاس‌های آموزشی رشته‌های بومی صنایع دستی در بروجرد راه‌اندازی می‌شودکسادی بازار صنایع دستی در سایه کرونا/ صنعت‌گران چشم انتظار حمایت هستندفیلم| نمایشگاه صنایع دستی تولیدی زندانیان در تهران

شهرستان قشم متشکل از سه جزیره قشم، لارک و هنگام با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب ایران واقع شده است که بخش اعظم بانوان این جزیره در زمینه تولید صنایع دستی و صید و صیادی به مردان و خانواده خود کمک می‌کنند.

انتهای پیام/7558/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد صنایع دستی جزیره قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۷۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: در طرح نوروزی امسال، تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۱۲۷ هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان گلستان به ثبت رسیده است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمدجواد ساوری ظهر امروز در جمع اعضای ستاد خدمات سفر استان با اشاره به آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی، اظهار داشت: امسال ثبت آمار گردشگران نوروزی از 24 اسفند 1402 آغاز شد که تاکنون 4 میلیون و 127 هزار و 582 بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی سطح استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این آمار مربوط به تجمیع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های تفریحی، موزه‌ها، مراکز صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های دست‌ساز و جاذبه‌های مذهبی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید انجام شده در این ایام از جاذبه‌های طبیعی استان با تعداد 2میلیون و 216 هزار و 579 نفر بود.

ساوری با اشاره به آمار دیگر جاذبه‌های گردشگری استان، گفت: 623هزار و 580 بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان، 451 هزار و 511 بازدید نیز از اماکن تاریخی، 1877 بازدید از موزه‌ها، 555هزار و 215 بازدید از اماکن تفریحی، 54 هزار و 978 بازدید از مراکز صنایع‌دستی و 223 هزار و 842 نفر از اماکن مذهبی گلستان به ثبت رسید.

وی یادآور شد: براساس آمار ثبت‌شده در 13 روز گذشته از طرح نوروزی 1403 جاذبه‌های شهرستان‌های گرگان با یک‌میلیون و 22هزار و 130 بازدید، گنبدکاووس با 371هزار و 649 بازدید و بندر ترکمن با 342هزار و 772 بازدید تاکنون بیشترین میزان بازدید را به خود اختصاص دادند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان افزود: دراین‌بین اسکله ساحلی شهرستان بندرترکمن با 308هزار و 318 بازدید، پارک جنگلی امام رضا شهرستان کردکوی با 168هزار و 421 بازدید و 1پارک ملی گلستان با 106هزار و 111 بازدید بیشترین آمار بازدیدکننده را در بین جاذبه‌های سطح استان به خود اختصاص دادند.

اقامت 222هزار گردشگر نوروزی در استان به ثبت رسید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: در این مدت تعداد 222 هزار و 486 نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.

وی با اشاره به این‌که در این مدت 135 هزار و 597 نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی سطح استان با 32هزار و 49 نفر-شب اقامت است.

ساوری خاطرنشان کرد: در مدت مذکور همچنین 84 هزار و 492 نفر اقامتگاه‌های غیررسمی سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند و 2397 نفر نیز در اقامتگاه‌های اضطراری اسکان داده شدند.

انتهای پیام/581/

دیگر خبرها

  • افتتاح بازارچه موقت صنایع‌ دستی در بوستان ملل ساری
  • بیش از ۴ میلیون بازدید از جاذبه‌های گلستان ثبت شد
  • بازدید ۵ هزار گردشگر از جزیره آشوراده
  • بیش از ۴ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری گلستان
  • موافقت اصولی با ۱۵۵ طرح گردشگری صادر شد
  • روستای اصفهک طبس در راه جهانی شدن
  • هنرمندان کردستانی آثار فاخری در حوزه صنایع‌دستی دارند
  • نمایشگاه صنایع دستی وسوغات سیرجان
  • آثار هنرمندان صنعتگر کردستانی دارای ظرافت و اصالت بالایی است
  • صدور و تمدید 155 مجوز فعالیت کارگاه صنایع دستی هنرمندان شهرستان مینودشت در سال 1402